hirdetés

Kiáll a SZÉP-kártya mellett a Szállodaszövetség

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének állásfoglalása a SZÉP-kártya esetleges megszüntetésével kapcsolatban.

hirdetés

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének tagszállodái, de az egyéb kereskedelmi szálláshelyek – panziók, ifjúsági szálláshelyek, kempingek, falusi szálláshelyek, vendéglátó üzletek – tulajdonosai, üzemeltetői aggodalommal figyelik azokat az elmúlt hetekben megjelent híreket, amelyek arról szólnak, hogy a SZÉP – Széchenyi Pihenő – kártya esetleg megszüntetésre kerül.

Az MSZÉSZ ezzel kapcsolatban a következőkre hívja fel a döntéshozók figyelmét:

- A SZÉP-kártya – amit azzal a céllal hoztak létre, hogy elősegítse a hazai lakosság pihenését, regenerálódását, a belföldi turizmus fejlődését, hazánk jobb megismerését – 2012. évi bevezetése óta maradéktalanul betöltötte szerepét.

- A SZÉP-kártya tulajdonosok vendéglátó szolgáltatásokra, szállodákban, panziókban, egyéb szálláshelyeken történő nyaralásra, pihenésre, fürdők igénybevételére, kulturális programokra, stb. 2012-ben 44,3 milliárd Ft, 2015-ben pedig már 83 milliárd Ft értékben költöttek, azaz három év alatt a SZÉP-kártya-költés közel duplájára emelkedett.

- A szállodákban elköltött összeg a hotelek belföldi szoba-árbevételének az elmúlt években 24-25%-át tette ki.

- 2016 első két hónapjában – amikor a hazai SZÉP-kártya tulajdonosok száma már meghaladta az 1,3 milliót – ennek felhasználása a hotelekben 21%-kal múlta felül a 2015. január-februárit.

- A magyar vendégek pihenésre, kikapcsolódásra elsősorban a vidéki – döntően hazai kkv vállalkozások tulajdonában levő – hoteleket vesznek igénybe. Ezt igazolja, hogy a belföldi szállodai vendégéjszakák 90%-a a fővároson kívüli szállodákban realizálódik.

- Abban az esetben, ha azok a hírek valósnak bizonyulnak, amely szerint a SZÉP-kártya 2017-től megszűnik, a fenti – az elmúlt években állami, európai uniós támogatással létrehozott – szállodák fenntarthatósága, továbbélése, s az ezekben levő munkahelyek jelentős része veszélybe kerül. Ez annál is inkább így van, mert a vidéki hotelek vendégkörének átlagosan 70%-át a hazai vendégek, s csak 30%-át képezik külföldiek.

- A SZÉP-kártya bevezetésének előnyei között meg kell említeni, hogy hozzájárult a turisztikai szezon meghosszabbításához, fehérítette a gazdaságot, a segítségével emelkedő forgalom eredményeként növelte az önkormányzatok IFA bevételét, ami a helyi, a térségi turizmus marketingjének forrásait bővítette.

- Általános vélemények szerint amennyiben a SZÉP-kártya helyett kedvezményes adózással készpénz juttatás kerül bevezetésre, azt nagy valószínűséggel nem elsősorban nyaralásra, hosszú hétvégék hazai hotelekben történő eltöltésére fordítják, hanem a mindennapi kiadásokra, s amennyiben mégis nyaralásra, akkor azt, megtehetik külföldön is.

Mindezek alapján a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének az a javaslata, hogy a SZÉP-kártyát a jelenlegi szabályozás, feltételek szerint működtessék tovább. Meggyőződésünk, hogy ez egyaránt a magyar lakosság, a hazai, főleg vidéki, mikro-, kis- és középvállalkozások által üzemeltetett hotelek, vendéglátóüzletek, stb. s a nemzetgazdaság érdeke.

(forrás: MSZÉSZ)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Érintik az Ön vállalkozását az elszabaduló energiaköltségek?

Partnerünk