Négy év után hazabiciklizett a világjáró magyar házaspár

1550 nap és összesen 40140 km után szeptember 7-én, hétfőn érkezett haza Zárug Zita és Harkányi Árpád világkörüli kerékpáros nászútjukról Budapestre. A pár 2011. június 11-én indult el a Hősök teréről az összesen 46 országot érintő utazásukra.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Zita és Árpi szeptember 6-án ünnepelték a 40075. kilométerüket, amely a pontos hossza az Egyenlítőnek. A magyar határtól többedmagukkal kerékpároztak együtt, hogy közösen ünnepelhessék meg a több mint 4 évesre nyúló nászút utolsó pillanatait.

Újra Európában, magyar vendégszeretetben

„Július 15-én érkeztünk meg Európába a brazíliai Sao Paulóból, és már ez is hatalmas váltás volt, hiszen közel egy év Latin-Amerikában való biciklizés után egy attól nagyon más, és a miénkhez nagyon hasonló országba érkeztünk. Ezért már ekkor úgy éreztük, hogy szinte hazaértünk, hiszen rengeteg magyarral találkoztunk, sok segítséget kaptunk tőlük, Genfben még egy kisebb élménybeszámolót is tartottunk a négyévnyi kalandjainkból számukra. De vendégül láttak minket magyar honfitársaink Párizsban, Lausanneban és Ybbs mellett is. A 38 ezredik, kerékpárral megtett kilométert már itt ünnepeltük” –számolt be Zita.

Franciaországban Svájc és Ausztria hágóin, majd a Duna völgyén keresztül folytatták útjukat, miközben soha nem telt el három napnál több, hogy ne futottak volna össze honfitársakkal.

40075 kilométernyi életöröm

Szerdán lépték át a magyar határt Ágfalvánál, és Soprontól már kisebb csapatban tekertek tovább, azóta pedig folyamatosan ünnepelnek, mert elérték a 4 évvel ezelőtt kitűzött távolságot a kerékpárjaikkal.

„Tudatosan úgy terveztük, hogy csak a legutolsó napokon, már Magyarországon érjenek minket ezek a számok, mikor már sokadmagunkkal ünnepelhetjük meg őket. Először a 40 ezer kilométert ünnepeltük meg, merthogy mindenki úgy tudja, hogy ennyi az Egyenlítő hossza, így mi is ezt a számot ismertük. Aztán felhívták rá a figyelmünket, hogy az egyenlítő pontos hossza igazából 40075 km. Több se kellett nekünk, hát ezt a „kilométerünnepet” is megültük az ekkor már közel 30 fősre duzzadt csapatunkban Ácsteszéren. Elvégre ünnep akkor van, amikor csinálunk, és miért ne csinálhatnánk az utolsó magyar szakaszunk minden napján, hiszen nem minden nap érkezik haza az ember a hazájába 1443 nap távollét után. Így aztán igazi ünnepi hangulatban tekertünk ilyen remek társaságban az utolsó háromnapi magyar szakaszunkon, remekül érezzük magunkat és nagyon jó érzés, hogy ezt az örömöt ennyi emberrel oszthatjuk meg” – mesélte lelkesen Árpád a hosszúra nyúlt nászút utolsó napján.

„Kérdezik sokan, hogy mi lesz ezután, mi a következő terv? Az úton erre is sok inspirációt kaptunk, nemrég Ausztriában egy házaspárnak álltunk meg, akik a kerékpárút szélén tolták a kerékpárjaikat. A férfi bringája mögött egy utánfutó is volt, benne egy három hónapos gyermek. Így túráztak, mikor defektet kaptak, segítettünk rajtuk, megjavítottuk a biciklit, amiért nagyon hálásak voltak, mégis mi úgy érezzük, ennél többet kaptunk tőlük, hiszen az ő példájuk megmutatta, hogy már ilyen apró gyermekkel is lehet utazni. Pár hónappal ezelőtt Peruban pedig egy portugál-svájci páros családjával találkoztunk, akik több hónapos latin-amerikai kerékpártúrájuk közben a 9 és 11 éves gyermeküket „homeschooling” rendszerben tanítva utaztak a világban. De egyelőre most először csak pihenni szeretnénk, aztán a többit majd meglátjuk” – tette hozzá.

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart problémáit

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára.
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.
Esztergom megnyitotta az idei rendezvényszezont

Esztergom minden korábbinál színesebb rendezvényszezont nyit az idei évben.
Először született magyar győzelem a brüsszeli díjátadón

A fesztivál során immár negyedszerre osztották ki a rangos NEB díjakat, amelyek innovatív és fenntartható európai projekteket díjaznak

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.