„200 fő vitatkozik azon, mennyi hely van még a Dunán”

És egyáltalán van-e még hely? - toldotta meg címbeli a felkonferálást Sztojanovits Kristóf, a Mahart PassNave marketing igazgatója a konferencia sajtóktájékoztatóján. Hellyel vélhetően nem állhatnak rosszul a szállodahajózásból élő Duna menti országok, mivel a tájékoztatón felszólalók mindegyike a fejlődés további lehetőségeiről beszélt.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Természetesen a fejlődésnek is vannak korlátai, de a Gerhard Skoff, a Danube Tourist Consulting vezetője, a konferencia ötletgazdája által idézett folyami hajós utakban rejlő 15%-os növekedés még bizonyára tartható. Elmondása szerint tavaly világszerte mintegy 1 millióan vettek részt folyami hajós úton, 33%-át a Duna vitte el, abszolút piacvezetőként a Rajna, a Nílus és a többi folyam előtt. Skoff úgy véli: a Duna Közép-Európa legfontosabb turisztikai desztinációja. „Átszálló pont” - mondta Thomas Bogler, az IG River Cruises (Viking) elnöke utalva Budapest turnusváltásokban betöltött megkerülhetetlen szerepére. A Rajnán illetve a Dunán 290 hajót üzemeltető Viking River Cruises évi 10%-os növekedést könyvelhet 290-300 napos szezonnal. Gerhard Skoff azonban úgy látja, hogy a marketingből sosem elég, az utazásszervezők és hajós társaságok mellett a Duna menti országoknak nagyobb mértékben kellene hozzájárulni a hajós turizmus hosszú távú fejlődéséhez.

Az állam azért vásárolt be a Mahartban, mert felismerte a dunai személy- és árufuvarozásban rejlő lehetőségeket derült ki Dr. Boros Anita, a NFM vagyonpolitikáért felelős államtitkár feladatait is ellátó vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkárának megnyitó beszédéből. A vízi közlekedés részben kiválthatja a közútit is - tette hozzá és kimondta azt, amit számos civil szervezet sürget egy ideje, illetve amiről a BKK is szól a budapesti Duna partok sorsát tárgyaló tanulmányában, hogy a rakpartokat hozzáférhetővé kell tenni a - egyebek mellett - a hajókhoz való eljutás érdekében. „A turizmus szakma legígéretesebb szegmense” - mondta Dr. Ruszinkó Ádám, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkára. Hozzátette: dolgozni kell azon, hogy a jellemzően magas költésű vendégek mind több időt töltsenek a parton. Ruszinkó szorgalmazta, hogy az utak mind nagyobb hányada folytatódjon az Alsó-Duna irányába, illetve bekapcsolódjanak Magyarország vidéki helyszínei is.

Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. (MT. Zrt.) vezérigazgatója szerint Budapest vonzerejének köszönhető, a vendégek növekvő létszáma. A 2014-es mintegy 400 ezer szállodahajós vendég száma emelkedőben - tudtuk meg a vezérigazgatótól. Faragó azonban további fejlődési lehetőséget lát az elő- és utótúrákban, melyeken sokan még mindig nem vesznek részt, a fővárosi vendégéjszaka szám nagy bánatára. A lehetőség adott; a vezérigazgató egy, az Edutus Főiskola, a Viking River Cruises és az MT Zrt. által készítette felmérés szerint a megkérdezett utasok 80%-a gondolja, hogy Budapest megkerülhetetlen helyszíne a dunai hajós utaknak.

Gerhard Skoff záró szavaiban sürgette a politikai döntéshozást, hogy tegyenek meg mindent a problémamentes dunai utazásért. „Az alacsony vízállás, a bősi vízi erőmű áteresztő képessége, egységes vízum és engedélykiadás a hajózó személyzet részére, azonos hajóvezetői engedély bevezetése a Fekete-tengerig” - sorolt fel Thomas Bogler néhányat a megoldandó kihívások közül.


Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.