5 kontinens, 185 ország, 10.000 kiállító: kezdődik az ITB

Március 9. és 13. között nyitja meg kapuit az 50. jubileumát ünneplő Internationale Tourismus Börse-n Berlinben, a világ legnagyobb turisztikai vásárán a tavalyinál erősebb magyar jelenléttel, 35 társkiállítóval mutatkozik be Magyarország. A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében 300 m2 területen jelenik meg a magyar turisztikai kínálat. A meglévő célcsoportok megtartása mellett a fiatal és középkorú német utazók megnyerésére koncentrál az MT Zrt. Ennek érdekében az egészségturisztikai kínálat mellett a fesztiválok, az aktívturizmus, a vízparti üdülések, a megújult gasztronómiai kínálat és ezek kombinációjának népszerűsítése lehet célravezető.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Öt kontinens 185 országának 10.000 kiállítója várja a 115.000 szakmai és 50.000 nagyközönségi látogatót a gigantikus kiállítás 160.000 négyzetméterén Berlinben, március 9. és 13. között.

A magyar stand

Az idén januárban debütált új magyar kiállítási arculat – amelyet a prágai Holiday World kiállításon a legszebb standok versenyében díjaztak – a fotóalapú kommunikáció mellett egyre nagyobb teret ad az általános trendekhez igazodó grafikai elemeknek. A magyar közösségi standon 35 társkiállító vonultatja fel kínálatát. A látogatók odacsábításáról több attrakció is gondoskodik: a mindig népszerű Rubik-kocka bemutató mellett, kürtőskalács-kóstoló, Bánhegyi Adrienn ugróköteles bemutatója, Lánszki Lőrinc gitárművész zenei produkciója, illetve Magyar Zsuzsa és Nagy József néptáncbemutatója és tánciskolája szórakoztatja a látogatókat.

A magyar bemutatkozás szakmai programjai

Már a megnyitó előtti napon, március 8-án megtartották azt a sajtótájékoztatót, amelyen Magyarország turisztikai eredményeit és újdonságait ismerhette meg a német sajtó. A magyar turizmus eredményeiről Dr. Ruszinkó Ádám, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkára számolt be. Előadásában kiemelte a turizmus nemzetgazdaságban betöltött szerepét, valamint bemutatta a 2015-ös, rekorderedményeket felmutató év legfontosabb eredményeit. Hangsúlyozta, hogy a kiemelkedő nemzetközi és magyar turisztikai adatok azért is külön örvendetesek, mert az elmúlt év számos kihívás elé állította a turisztikai szektort (terrorfenyegetettség, menekültkérdés, olajár alakulása, árfolyammozgások). Prezentációjában bemutatta továbbá az elmúlt időszak jelentősebb turisztikai fejlesztéseit, illetve a jövőben tervezett kiemelt beruházásokat. A német küldőpiaci vonatkozásokat és a Magyar Turizmus Zrt. németországi tevékenységét Mezősi Csilla, a társaság németországi képviseletvezetője mutatta be, Gyuricza Bernadett, az MT Zrt. müncheni képviselője pedig a magyarországi turisztikai kínálat újdonságairól, a legújabb fejlesztésekről adott átfogó képet. A sajtótájékoztató előadói között volt Helmuth Meyer is, aki a legnagyobb példányszámú német utazási magazin, az ADAC Reisemagazin új, Budapestről szóló kiadásáról beszélt. A 2016 áprilisában megjelenő Budapest-füzet egy sokszínű, dinamikus, sportos Budapest imázst közvetít majd. A Gasztoélmények Évére való tekintettel, a bemutatott témák között kiemelt hangsúlyt kapott a csúcsgasztronómiát és a kulináris szakmát jelképező Bocuse d’Or, a világ legrangosabb szakácsversenyének európai döntője, amelyet Budapesten rendeznek meg májusban.

A vásár első napjának estéjén, március 9-én a Magyar Turizmus Zrt. és a berlini magyar nagykövetség közös fogadást ad szakmai partnerei részére. Az MT Zrt. szakemberei – kiegészülve Glázer Tamás turisztikai vezérigazgató-helyettessel – a kiállítás teljes időtartama alatt folyamatosan tárgyalak a turisztikai szakma, a társszervezetek és a média képviselőivel, illetve az ITB szakmai programjain is képviseltetik magukat.

Németország továbbra is a legfontosabb piac a magyar turizmus számára

A sajtótájékoztatón is kiemelték, hogy Németország továbbra is a legfontosabb piac a magyar turizmus számára. A német vendégek és vendégéjszakák száma a tavalyi értékekhez hasonló: közel 549 ezer német vendég töltött el mintegy 2 millió vendégéjszakát a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken 2015-ben. Ezek az adatok természetesen nem fedik le teljes mértékben a piac teljesítményét, például a németek körében hallatlanul népszerű dunai hajóutak, a német tulajdonú magyarországi ingatlanok, vagy a magánszállások vendégforgalmát. A KSH adatai szerint csak az 5 napnál tovább tartózkodó turisták költése meghaladja a 180 milliárd forintos bevételt éves szinten. Németország több jelentős küldőpiac vendégéjszakáinak együttes volumenét adja. Az EU-ból érkező vendégek több, mint egyötödét jelentő németek büszkélkedhetnek továbbá a legmagasabb, 3,6 napos tartózkodási idővel. A Magyarországot programozó utazásszervezők és a nagyobb volumenű vendégéjszakát hozó stratégiai partnerek átlagosan 5-15% fölötti növekedést tapasztaltak, és bővítésben is gondolkodnak. A német beutazó forgalom nagy előnye, hogy a területi koncentrációja kisebb, így szinte minden régióban megjelenik. Érdekes trend, hogy a Budapest iránti kereslet növekedésének köszönhetően jelentősen nőtt a rövid hétvégére érkező német látogatók száma, míg korábban elsősorban a fő utazásuk célpontja volt Magyarország.

A német vendégek továbbra is nagy érdeklődést mutatnak az egészségturisztikai szolgáltatásaink iránt. A magyarországi gyógyszállók foglalásainak több mint 22%-a német vendégektől érkezett tavaly, ami azt jelenti, hogy a legtöbb vendéget Németországból fogadták. Egyre népszerűbb a gyógyüdülés és a kempingezés összekapcsolása, ezért a Magyar Turizmus Zrt. német sajtóanyaga külön is felhívja a figyelmet a termálkempingekre. Az egészség megőrzése és a mozgás összefüggéseit pedig az aktívturisztikai kínálat kiemelése taglalja az anyagban, különös hangsúlyt helyezve a kerékpározási és természetjárási lehetőségekre, többek között az országos Kék túra útvonal bejárására. Természetesen a kulturális programokból is ízelítőt adtak a sajtótájékoztatón, megemlítve többek között a Budapesti Tavaszi Fesztivált, valamint a Violin Travel utazási iroda által a magyar piacon elsőként kínált zenei tematikus sétákat. Különösen fontos bemutatkozási lehetőség lesz idén Magyarország számára a másfél millió főt vonzó Hamburgi Kikötő Ünnep (Hamburger Hafengeburtstag) rendezvény is, melyen hazánk partnerország lesz.

A fogyasztói szemlélet német piacon tapasztalható folyamatos változása, a környezettudatosság, az aktív, sportos életmód térnyerése és a közvetlen elérhetőség fontossága miatt állandó megújulás és infrastruktúrafejlesztés szükséges.

Fontos szempont, hogy az új légi-összeköttetéseknek köszönhetőn 2016-ban még könnyebben elérhetik magyarországi úti céljukat a német vendégek: 2016. április 11-től heti három közvetlen járat indul Münchenből Debrecenbe. A Wizzair a téli menetrendben indította el a Baden‐Baden és Budapest közötti járatot. Frankfurtból, Berlinből, Hamburgból, Düsseldorfból és Friedrichshafenből pedig további charterjáratok állnak rendelkezésre Hévízi célállomással. Az Air Berlin frekvenciát emel, a Ryanair Berlinből és Nürnbergből, a German Wings pedig Hamburgból indít járatokat Budapestre.

„Az egészségtudatosság nem csak az idősebbek esetében, hanem a középkorúaknál is fontos szempont, ők is keresik az egészségmegőrzést és az aktív kikapcsolódást biztosító utazási lehetőségeket. A célcsoportok konzekvens megszólítása és igényes kiszolgálása, a megfelelő ár-érték arány és a folyamatos piaci jelenlét a siker kulcsa.” – hangsúlyozta Mezősi Csilla. A Magyarországra irányuló turizmusban korábban dominált az idős utazók aránya, ezért stratégiai célként jelölték meg az új partnerek és célcsoportok megnyerését. A NIT német kutatóintézet 2015. évi friss kutatása szerint jelenleg a Magyarországra utazó németek 33%-a 40 évesnél fiatalabb, szintén 33%-ot tesz ki a 40-59 éves korosztály és 34% a 60 évesnél idősebb utazók aránya. Ez azt jelenti, hogy a megújult, trendi turisztikai kínálatnak, az elmúlt években megvalósított termék- és infrastruktúrafejlesztéseknek, valamint a megújuló országmarketingnek köszönhetően sikerült eredményt elérni az új célcsoportok megszólításában, Magyarországra csábításában. A fiatalok és középkorúak megnyerésére kiváló lehetőség a „még nem felfedezett érdekes kínálat”, (a gourmet és fine dining jó ár-érték aránya), továbbá a vízparti és aktív üdülés, a természeti értékeink bemutatása, illetve ezen versenyképes termékek kombinációja. A hivatásturisztikai szegmens jó teljesítményét nagymértékben támogatja a Magyarországra települt német vállalkozások aktivitása. A Magyar Turizmus Zrt. 2016-os célkitűzései között szerepel továbbá – a nagyközönségi kommunikáció mellett – a legnagyobb utazásszervezőkkel, a légitársaságokkal, valamint más stratégiai partnerekkel való még szorosabb együttműködés, az évszakonként ismétlődő kampányok megvalósítása, fokozott jelenlét a közösségi médiában és partnerország-szerep szorgalmazása a nagy vonzerejű közönség- és szakmai rendezvényeken. – fejtette ki a németországi képviseletvezető.

2015-ben több mint 100 pozitív és színes képanyagot tartalmazó PR cikk és riport született Magyarországról az MT Zrt. közreműködésével, közel 300 millió Ft értékben. Ezeket egészítik ki az online megjelenések és a több termékünket népszerűsítő filmek. A megjelenések a következő weboldalon tekinthetők meg: http://de.gotohungary.com/uber-ungarn


Ausztria hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal

Ausztria hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.
Összefogás Ausztriában a turizmus jövőjéért

Összefogás Ausztriában a turizmus jövőjéért 

A Schönbrunni-kastélyban tartott prezentációval debütált Ausztria legnagyobb magánkezdeményezésű szakmai összefogása.
Van, aki forrón szereti - de Borneón a hőség minden határon túlmegy

Van, aki forrón szereti - de Borneón a hőség minden határon túlmegy 

Nincs rá jobb szó, dögletes meleg van Borneón – de túl lehet lendülni rajta.
A város, ahol érdemes hosszabb időt eltölteni - Stuttgart, nem csak focirajongóknak

A város, ahol érdemes hosszabb időt eltölteni - Stuttgart, nem csak focirajongóknak 

Stuttgart az itt megrendezendő öt izgalmas mérkőzésen túl is tartogat számos látnivalót és izgalmas programot.
Elegük van a turistákból a helyieknek a Kanári-szigeteken

Elegük van a turistákból a helyieknek a Kanári-szigeteken 

A Kanári-szigetek lakosai tiltakozásokat és sztrájkokat terveznek a túlturizmus elleni védekezés érdekében.
Ezek a színes programok várnak Opatijában

Ezek a színes programok várnak Opatijában  

Izgalmas programok, zenei fesztiválok és koncertek.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.