A Malév-leállás kapcsán írt levelet Matolcsynak a MUISZ

A Malév leállása nyomán kialakult helyzet miatt levélben hívja fel a MUISZ, Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége a nemzetgazdasági miniszter figyelmét az utazási irodák gondjaira.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Matolcsy György Miniszter Úr részére

Tisztelt Miniszter Úr!

Engedje meg, hogy a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége és minden magyar utazási vállalkozás nevében felhívjam szíves figyelmét arra, hogy a Malév járatok beszüntetése igen súlyos, csődközeli helyzetbe sodorhatja a repülőjegy értékesítéssel foglalkozó irodákat és azokat az utazásszervezőket, akik utazási csomagjaik összeállítása során Malév járatokat kívántak igénybe venni.

Jelenleg Magyarországon 90 IATA jogosultsággal rendelkező repülőjegy értékesítő iroda van. Ezen irodák napi 15 órát dolgozva, áldozatos munkával igyekeznek az utasok átfoglalási, visszatérítési, kártérítési igényeit fogadni és lehetőség szerint segíteni.

A IATA szabályai szerint ki kell fizetniük azon Malev jegyeket is, melyekről már biztosan tudható, hogy nem lehet majd utazni velük. Ezeket a megrendelők természetesen nem fogják az utazási irodáknak kifizetni, így ez a tétel önmagában több száz milliós hiányt generál az irodáknál. Pénzügyi és cash flow helyzetük megrendül, várhatóan több tucatnyi iroda megy csődbe, több száz alkamazott kerül az utcára.

A Malév jegyek értékesítése hazánkban 80 %-ban az utazási irodákon keresztül történt. Az irodák a Malévtól még nem kapták meg a tavalyi forgalom után nekik szerződéses alapon járó visszatérítést (jutalékot) sem, ami még tovább növeli veszteségüket.

Sok utazásszervező a csoportos csomagtúrák összeállításánál Malév járatokat tervezett igénybe venni, erre szerződést kötött a légitársasággal, és a helyek biztosítása céljából nagy összegű depositot fizetett ki előre. Ez többszörös problémát vet fel, mert bár az előállt helyzet jogilag vis maior-nak tekinthető, az iroda az utasok érdekében mégis mindent el fog követni, hogy a tervezett utazások más légitársasággal, megközelítőleg azonos időpontban és lehetőség szerint változatlan áron megvalósuljanak. Ez pedig nyilvánvalóan az iroda vesztesége lesz, hiszen a Malév-nak fizetett depositok nagy valószínűséggel soha nem kerülnek visszatérítésre, ugyanakkor pedig más légitársaságnál meg kell venni a repülőjegyet teljes áron.

A fenti okok alapján sajnos az utazási irodákat nagyon súlyosan érinti a Malév leállása és várható, hogy több tucatnyi vállalkozás kénytelen lesz csődöt jelenteni, ami újabb munkanélküliséget eredményez. Ez nyilvánvalóan nem lehet a kormányzat célja, ezért tisztelettel kérem, hogy a Malév felszámolása, csődeljárása során az utazási irodák is kerüljenek be a kedvezményezettek körébe, azaz nyújthassanak be visszatérítési, kártérítési igényt .

Fentiekkel kapcsolatban minden további információval szíves rendelkezésükre állunk és bízunk kérésünk pozitív elbírálásában.

Tisztelettel,

Molnár Gabriella elnök


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.