A németországi turizmus kilátásai

Rendhagyó körülmények között indult április 18-án a Rajna és a Majna összefolyásánál fekvő Mainzban a 36. Germany Travel Mart (GTM). Németország legnagyobb beutaztatóvásárán az izlandi vulkáni hamufelhő hatására idén kevesebb volt a látogató, mint a korábbi években.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Pedig korábban volt érdeklődő bőven: a rendkívül erős belföldi turizmusnak köszönhetően jól teljesítő Németország turisztikai termékei iránt nem csökkent a kereslet. Sőt, a vevők érdeklődése nőtt. 2009-ben 472 vásárló jelent meg a 35. GTM-en, míg idén 550-en regisztráltak. Az izlandi vulkánkitörés azonban sokak számítását keresztülhúzta. A légi közlekedést egy hétre világrészekre kiterjedően megbénító izlandi hamufelhő miatt távol maradt a tengerentúli vevők és újságírók jelentős része. Nem vagy csak néhányan tudtak részt venni az egyre jelentősebb küldőpiacokká váló BRIC-országokból (Brazília, Oroszország, India, Kína) is.

Mainz – mesélték a GTM szervezői – ilyen csendes még nem volt. A közeli Frankurt- Main repülőtér miatt máskor igen sűrű, Mainz fölötti légtérben legfeljebb egy-egy, a vulkáni hamu koncentrációját felmérő tesztrepülést végrehajtó gép jelent meg a légi forgalom április 21-i helyreálltáig.

A könyvnyomtatás őshazájának városában a Mainz Marketing, Wiesbaden Marketing GmbH, illetve a Frankfurt am Main Tourismus + Congress GmbH által harmadik alkalommal megrendezett 36. GTM-re várt 550 vevőnek a vásár kezdetéig kétharmada jelent meg. Az első napon a Rajna-parti hatalmas Rheingoldhalle termeiben 1129 fő volt jelen. A vevők nem panaszkodtak: a tengerentúliak távolmaradásának következtében jutott idő a megbeszélt tárgyalásokon túl is új partnerek felfedezésére. A német kiállítók ugyanakkor kevésbé örültek az elmaradó tengerentúliaknak, hiszen a németországi vendégéjszakaszám szempontjából az Egyesült Államok Hollandiát követve a második helyen szerepelt 2009-ben, míg Kína a 15., Oroszország pedig a 12. legjelentősebb küldőpiacuk a németeknek.

Magyarország, bár nem tartozik a legfontosabb küldőpiacok közé, fontos Németországnak. A magyar vendégéjszakák száma 2009-ben 10,1 százalékkal, 445 567-re csökkent az előző évihez képest. Ennek ellenére, hogy Németország pozícióit erősítse a magyar piacon, 2010-ben megduplázta magyarországi képviseletének költségvetését – mondta Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsának elnöke.

Petra Hedorfer a vásárt a kialakult helyzet ellenére eredményesnek ítélve elmondta: még az idén rendeznek a távol maradt tengerentúli vevők számára egy „pót” GTM-et. Az esemény időpontja és helyszíne azonban még nem eldöntött. A DZT egyelőre partnereket keres a megrendezéshez.

Hedorfer hozzátette: az idei GTM sikerességét támasztja alá, hogy a Mainzban kiállítók 90 százaléka már az idei vásár során kijelentette, hogy részt vesz a jövőre Köln, Bonn és Düsseldorf által rendezendő GTM-en. A német vásárt követően munkatársunk a Kreatív Németország felfedezésére indult Hamburgba és Berlinbe. A tanulmányútról következő számunkban olvashatnak.

Marketingtervek

2010-ben a DZT már Németország turizmusának bővülésére számít, melynek mértéke 1-3 százalék lehet. Legjelentősebb növekedésre Ázsiából illetve Észak- és Dél-Amerikából számítanak. Előbbiből főképp az üzleti turizmus bővülésére számítanak, míg utóbbi kontinensről az eseményturizmus növekedését várják. Hedorfer hozzátette: a fellendülési folyamat stabilizálódása 2011-ben várható. Az európai beutazások száma várhatóan 1,3 százalékkal emelkedik idén. Vendégéjszaka számokat tekintve Bajorország áll első helyen a szövetségi államok között. A 2010-ben az egész országban eltöltött 54,8 millió vendégéjszakából 12,151 milliót könyvelhettek a bajorok. A mutatószámok alapján a világ hármas számú desztinációjának számító Németország egyik kiemelt marketing területe a RUHR.2010 kulturális fővárosi eseménysorozat. De kiemelt figyelmet kapnak a következők is: 300 éves a meisseni porcellán, 41. alkalommal kerülnek megrendezésre az Oberammergau-i Passió Játékok, 200 éves a müncheni Oktoberfest, IBA, Nemzetközi Építészeti Kiállítás Szász- Anhaltban, 175 éves a német vasút.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.