A Ryanair világuralomra tör

Az uralomra törést pedig hol máshol kezdhetné, mint Budapesten. Legalábbis ilyen mozgalmas címmel harangozta be csütörtöki sajtótájékoztatóját a Ryanair.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár ez a kezdés úgy nézett ki a csütörtökön, Budapesten megrendezett sajtótájékoztatón, hogy Michael O'Leary, Ryanair-vezér alaposan elverte a port a Budapest Airporton. Tájékoztatása szerint a reptér áremelést helyezett kilátásba. O'Leary értetlenségének hangot adva szörnyülködött, hogy egy forgalomcsökkenéssel sújtott repülőtér nemhogy nem kéne, hogy emeljen, de inkább engednie kéne a légitársaságokra kirótt díjakból.

O'Leary úgy látja, az elvárható díjak kétszeresét kéri a Ferihegy. Szerinte a Budapest Airport pénzét elviszik a részvényesek, a korábbi 2,5% kamatozású bankkölcsön helyett 6,5%-os kamatra kiadott tulajdonosi kölcsönükkel. Szerinte a Budapest Airportnak nincs befolyása az árképzésre, csak a részvényesek akarnak gazdagodni.

Érthetetlennek tartja O'Leary, hogy a XVII. kerület által kirótt telekadóból származó kiesést miért a légiutasokra kívánja áthárítani a Budapest Airport. Szintén nem érti a Ryanair-vezér, hogy az egyes terminál költségcsökkentés miatti bezárásából adódó megtakarítást miért tudja a cég áthárítani a légitársaságokra alacsonyabb díjak formájában. Megtudtuk: a Ryanair más Ferihegyre üzemelő légitársaságokkal együtt kérvényt nyújtott be a Polgári Légiközlekedési Hatósághoz, hogy vizsgálja felül a Budapest Airport árképzését. Választ még nem kaptak.



Természetesen kerestük a Budapest Airport illetékeseit is, hogy reagáljanak O'Leary szavaira. Hardy Mihály kommunikációs igazgató elmondta: nincs semmi újdonság abban, hogy a Ryanair-vezér sokalja a reptér díjait; mindenhol ezt teszi. Tájékoztatott: valóban szó volt a repülőtéri illetékek emeléséről, melyek emelése a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) hatásköre. Az emelésre vonatkozóan a Budapest Airport javaslatot nyújtott be az NKH részére, a javaslat elbírálás alatt van. Az NKH által megszabott repülőtéri díjakhoz képest a Budapest Airport mintegy 30 százalékkal alulmaradt, emelés esetén is 25%-kal maradnak a plafon alatt. A részvényeseket ért kritikára reagálva Hardy Mihály elmondta: „mi sem turkálunk a partnereink zsebében.”

25-2-8-10

De még mielőtt nekiment volna a Budapest Airportnak, O'Leary bejelentette, hogy Frankfurt-Hahn-nal együtt a nyári 32 helyett 25 desztinációt repül majd a Ryanair Budapestről. A légitársaság júliusban több mint 200 ezer utast szállított Budapestről - újságolta O'Leary. „Ha így folytatjuk, tartani tudjuk a repülőtér felé tett idei vállalásunkat, meglesz a 2 millió utas” - mondta. A Ryanair a 2013-as nyári szezonra további két géppel növelné budapesti bázisát. Ez 8-10 új desztinációt jelentene Budapestről a légitársaság hálózatán.

Egy kis Wizz Air

Természetesen nem maradt el a csütörtöki eseményen egy kis „wizzair-ezés” sem. O'Leary kifejtette, ha nem lenne Wizz Air, nem állnának ilyen jól, mint eddig, nem lenne kinek alákínálni az árakban. „Szeretjük a Wizz Air-t, reméljük, hogy megmarad” - mondta -, „de a pénzügyi beszámolóit igazán közzétehetné” - jegyezte meg.

Nem állami

Újságírói kérdésre, mely szerint nem minősülnek-e tiltott állami támogatásnak a különböző országok által marketingtámogatásként nyújtott összegek, Michael O'Leary határozott nemmel felelt kifejtve, hogy ez nem állami támogatás. A turizmus szereplői igyekeznek magukat megjeleníteni a légitársaság reklámfelületein.

A sajtótájékoztatót követően O'Leary levonult a budapesti Intercontinental szálló elé, ahol egy Ryanair hirdetéssel megspékelt riksa előtt idétlen arockat vágva pózolt egy kicsit tornacsukájában, majd beült egy fekete Mercedes típusú személygépkocsiba és távozott a Ferihegyre.


Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.
Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között

Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között  

Elsősorban üzleti utasokra számítanak.
Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton

Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton 

A 3. ütem várhatóan április 15-én kezdődik és április 20-ig tart.
Egyre többen repülnek Svájcba

Egyre többen repülnek Svájcba 

Élen a Budapest-Bázel útvonal a Kiwi.com svájci foglalási listáján.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.