A Superior kategória nem egyenlő az üzleti sikerrel!

A Hotelstars Nemzeti Szállodai Tanúsító Védjegy újraminősítésének tapasztalatairól Lukács Attila tartott előadást az MSZÉSZ közgyűlésén. A tapasztalatok alapján összességében nagyon sok szálloda szorul felújításra a megkopott infrastruktúra vagy a korszerű berendezések hiánya miatt. A szakember szerint ennek okai a gyenge jövedelmezőség, vagy nem áll rendelkezésre a felújításra pénz, vagy hiányzik a határozott és következetes szakmai vezetés. A tapasztalat azt mutatja, hogy egyre több időt vesz igénybe a hiányosságok pótlása is, csúsznak az újraminősítések, a normál esetben megengedett 30 nappal ellentétben sokszor 6-12 hónapot is igénybe vesznek a pótlások.

Míg a 2010-14 közötti időszakban 424 szálloda minősítése történt meg, jelenleg 327 szálloda került minősítésre, mely 50%-a a teljes kapacitásnak. Idén 180 szálloda újraminősítése esedékes, a hiánypótlás 30%-nál folyamatban van. Lukács Attila kiemelte, hogy a sikeres újraminősítés kizárólag az adott szállodán múlik. Számos új kritérium jelent meg a minősítésnél, ilyenek az alváskomforttal, a korszerű audiovizuális és IT berendezésekkel valamint a környezettudatossággal kapcsolatos kritériumok.

'A Superior kategória nem egyenlő az üzleti sikerrel!'

A Hotelstars 18 tagországban van jelent, mintegy 28 ezer minősített szállodával, jelenleg a a legösszefogottabb szállodai minősítő rendszer. Célja a nemzeti védjegy, egy pozitív megkülönböztetés kialakítása, mely a versenyképesség megőrzését, javítását szolgálja. 'A Superior kategória nem egyenlő az üzleti sikerrel!' A szálloda ugyanis már megjelenésével is magasan az átlag felett van, széleskörű szolgáltatásokat kínál, azonban siker helyett kudarcélmény lehet, ha nem megfelelően történik a fejlesztése.

Cél: a fogyasztók valóságos tájékoztatása

Lukács Attila felhívta a figyelmet arra is, hogy még mindig előfordul a fogyasztók megtévesztése, a jogtalan csillaghasználat. Az is gyakori, hogy a wellness megnevezést sokszor indokolatlanul használják. 170 feletti volt egy időben a wellness szállodák száma, azonban összesen csak 6 van belőlük! A csillagok vezetik a vendéget az ajánlatok özönében. Ez a minősítés egy fix tájékozódási pont a vendég részére, egyúttal egy ígéret és a vélemények jelzik, hogy mik teljesültek ebből. Bizonyított, hogy a jobb minőséget nyújtó szállodák magasabban tudják tartani az áraikat (forrás: Karakasné dr. Morvay Klára tanulmánya)

A valós helyzet

Összességében nagyon sok szálloda szorul felújításra a megkopott infrastruktúra vagy a korszerű berendezések hiánya miatt, de több esetben a tisztaság és a karbantartás hiánya is jellemző. A szakember szerint ennek okai a gyenge jövedelmezőség, vagy nem áll rendelkezésre a felújításra pénz, vagy hiányzik a határozott és következetes szakmai vezetés. A tapasztalat azt mutatja, hogy egyre több időt vesz igénybe a hiányosságok pótlása, csúsznak az újraminősítések, a normál esetben megengedett 30 nappal ellentétben sokszor 6-12 hónapot is igénybe vesznek a pótlások. Némely esetben ésszerű, költségkímélő módszerek is elegendőek (például tisztaság, kifogástalan, karbantartott berendezések) de a legtöbb esetben ezekhez a felújításokhoz kormányzati támogatások is szükségesek.

Forrás: Vendég&Hotel Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?