A turizmus mindenkié!

„A turizmus dinamikusan fejlődik” — állapította meg Erdei Bálint, a MUISZ elnöke csütörtökön a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségével (MEOSZ) tartott közös sajtótájékoztatón. A dinamikából infrastruktúra híján (is) ki-kimarad egy népes csoport, a mozgásukban korlátozott embertársaink. Érdekükben kíván közösen lobbizni a két szervezet.

A címbéli axiómára a sajtótájékoztató apropóján Kovács Ágnes a MEOSZ elnöke hívta fel a figyelmet a Parlament alatti rakparton, annál a lépcsőnél, aminek közelében — a Parlament környékén ma egyetlen legális helyszínként — a turistabuszok meg tudnak állni és leszállítani utasaikat.

A lépcső tetején négy kerekesszékes embertársunk néz a mélybe, mellettük éppen két idős külföldi házaspár biceg lefele. Ez az a lépcső, ami mellé a MEOSZ szerint elfért volna — és a Kossuth tér felújításának, illetve a parlamenti látogatóközpont megépítésének költségeit sem dobja meg jelentősen — egy lift. Erdei Bálint szerint másik megoldás lehet, ha a két éve az V. kerület részeként a buszforgalom elől elzárt Alkotmány utcába, amennyiben a Parlementhez érkeznek, továbbra is engedély nélkül behajthatnának a buszok. A sajtótájékoztató helyszíne jelkép. Jelképe annak, amit Kovács Ágnes ekképp írt körül: „Uniós és hazai forrásokat használnak fel úgy, hogy az eredmény mégsem mindenki számára használható.” De ha létezik is a megfelelő infrastruktúra, kívánni valót hagy maga után sokszor „a turizmusban dolgozók tájékozatlansága, félénksége vagy rosszabb esetben közönyössége”, ami „kellő hozzáállással és nyitottsággal ugyanis a legtöbb fizikai akadály áthidalható” — közölték ezt még tavaly az akadálymentes turizmust zászlójára tűző 2016-os Turizmus Világnapja apropóján a turizmusirányításért felelős kormánybiztos sajtóosztályán.

Kovács Ágnes szerint „jogszabályokkal jól állunk, de a megvalósításban még messze vagyunk attól, amiket a jogszabályok előírnak”. Vagyis papíron az esélyegyenlőség mindenki számra nyitva áll. Ilyen „papír” egyebek mellett a 653/2015. kormányhatározat, ami az Országos Fogyatékosságügyi Program végrehajtásának 2015–2018. évekre vonatkozó Intézkedési Tervét megtámogatva kimondja: „Aktualizálni kell a 2009-ben készített, fogyatékos emberek szabadidős utazási szokásaira vonatkozó éves kutatást, így a vendégkör sajátos turisztikai szolgáltatási igényeinek ismeretében lehetőség nyílik az egyes fogyatékosságtípusok szerinti elvárások alapján akadálymentesnek minősülő turisztikai szolgáltatások azonosítására és a nemzeti turisztikai marketing szervezet online adatbázisában hozzáférhetővé tételére. A fogyatékos turisták magas színvonalú kiszolgálása érdekében bővíteni kell a turisztikai szolgáltatók akadálymentes turizmussal kapcsolatos ismereteit, és szemléletformáló programokkal kell támogatni őket.” A kormányhatározat szerint ezt 2018-ig kellene elérni. A 2016-os Turizmus Világnap alkalmából a MEOSZ javaslatcsomaggal egészítette ki a készülő turizmus stratégiát. Javaslataikkal az azóta szakértelmét már a vizes sportok terén kamatoztató Bienerth Gusztáv, akkori turizmusirányításért felelős kormánybiztost is megkeresték.

Tavaly 582 930 látogatót regisztráltak a Parlament látogatóközpontjában 974 milliós bevétel mellett. Csak idén májusig, a látogatószám kétszámjegyű növekedésével 378 milliót kasszíroztak. A MEOSZ szerint a kérdéses lfitet megközelítőleg 15-20 millió forintból ki lehetne alkítani. De hogy igazából kinek a feladata ennek rendezése? Információink szerint régi magyar szokásnak megfelelően zajlik az egymásra mutogatás.


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?