A vendéglátás a SZÉP kártyák igazi nyertese

Az év elejétől szeptember végéig közel 20 ezerrel nőtt az MKB SZÉP kártyák száma, a kártyatulajdonosoké pedig már elérte a 160 ezret - közölte az MKB Bank szerdán az MTI-vel. Az elköltött összeg az alszámlák között úgy oszlott meg, hogy vendéglátásra 24 milliárd, szálláshelyre 7 milliárd, szabadidőre 5 milliárd forintot költöttek.

Tavaly az első kilenc hónapban 16 ezres volt a növekedés, miközben a munkáltatók 8,7 milliárd forintot utaltak át a kártyákra, amelyből a kártyabirtokosok 8,5 milliárdot költöttek el. Az idén a befizetések összegen megközelítette a 9,8 milliárd forintot, a kártyabirtokosok pedig több mint 9,2 milliárdot használtak fel a rendelkezésükre álló keretből.

A 2011-es indulás óta több mint 41 milliárd forintot utaltak a munkáltatók az MKB SZÉP kártyákra; a jelenlegi 160 ezer kártyabirtokos országszerte közel 18 ezer szolgáltatási helyen használhatja kártyáját. A négy évvel ezelőtti bevezetés óta közel 11 millió kártyatranzakciót bonyolítottak, ezekkel összesen 36 milliárd forintot költöttek el az MKB SZÉP kártya birtokosai - mondta a közlemény szerint Lehoczky László, a kártyát kibocsátó MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft. ügyvezető igazgatója.

Az elköltött összeg az alszámlák között úgy oszlott meg, hogy vendéglátásra 24 milliárd, szálláshelyre 7 milliárd, szabadidőre 5 milliárd forintot költöttek. Az arányoknál figyelembe kell venni azt is, hogy a szálláshely mind a három alszámláról fizethető, így ezeken a szolgáltató helyeken 15 milliárd forint volt a teljes költés - írja az MKB. A régiók szerinti felhasználás mértékét illetően az indulástól nézve a sorrend változatlan: "az aranyérem" a Budapest-Központi Dunavidéki régióé 13,7 milliárddal, míg az ezüst a Balatoni régióé 4, 8 milliárd forinttal.

Forrás: Vendég&Hotel Online / MTI


Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?