Átadták „Az év turisztikai témájú szakdolgozata, 2009” pályázat díjait

A Magyar Turizmus Zrt. által életre hívott, „Az év turisztikai témájú szakdolgozata” pályázatra 2009 őszén 53 szakdolgozat érkezett. A szakdolgozat-pályázat ünnepélyes eredményhirdetésén, 2010. március 24-én, két kategóriában hirdettek nyerteseket, további négy pályázó pedig különdíjban részesült.

Az MT Zrt. idén második alkalommal ismerte el külön oklevéllel azt a felsőoktatási intézményt, amely a diákok számára a legjobb felkészítést nyújtotta a szakdolgozat-készítés során. A diákok a munkájukért járó elismerést ünnepélyes keretek között Dr. Kovács Miklóstól, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkárától és Dr. Róna Ivántól, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójától vehették át. A Magyar Turizmus Zrt. 2009-ben kilencedik alkalommal írt ki pályázatot „Az év turisztikai témájú szakdolgozata” címmel a turisztikai felsőoktatási intézmények végzős hallgatói részére. A pályázaton az akkreditált hazai felsőoktatási intézmények nappali tagozatos hallgatói, valamint az esti, levelező és posztgraduális képzésben, illetve a távoktatásban részt vevő hallgatók indulhattak államvizsgán eredményesen megvédett turisztikai témájú szakdolgozatukkal. A pályázatra egy-egy intézmény legfeljebb öt értekezést nevezhetett be, amelyből legfeljebb két pályamű idegen nyelvű is lehetett. A pályázat célja, hogy ösztönözze és továbbfejlessze a turizmus állami irányítása és a turisztikai felsőoktatási intézmények közötti együttműködést és szakmai munkát, amely az elmúlt években egyre sokszínűbb lett. A Magyar Turizmus Zrt. központjában és Regionális Marketing Igazgatóságain (RMI), valamint külképviseletein a gyakornoki programok (amelyben 2010-ben több mint 10 főiskoláról, illetve egyetemről közel 60 fő vesz részt), a kutatásokban való részvétel, az információcsere, a Társaság által szervezett szakmai rendezvényeken való részvétel lehetősége, továbbá az MT Zrt. munkatársainak az oktatásban való aktív részvétele mind-mind azt szolgálják, hogy a felsőoktatási intézményekből kikerülő hallgatók jól megalapozott elméleti ismereteik mellett gyakorlati tapasztalatot is szerezzenek. A Magyar Turizmus Zrt. a turisztikai képzést a mintegy 10 közép- és felsőoktatási intézménynek nyújtott szakképzési hozzájárulás segítségével is támogatja. 2009-ben (akárcsak 2008-ban) 15 felsőoktatási intézmény juttatta el az MT Zrt.-hez az általa legszínvonalasabbnak ítélt munkákat, ismét jelentős számú, összesen 53 szakdolgozatot. A pályázatra a Budapesti Corvinus Egyetem, a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Kara, az Eszterházy Károly Főiskola, a Harsányi János Főiskola, a Heller Farkas Gazdasági és Turisztikai Szolgáltatások Főiskolája, a Károly Róbert Főiskola, a Kodolányi János Főiskola, a Nyugat-Magyarországi Egyetem, a Pannon Egyetem, a Pázmány Péter Tudományegyetem, a Pécsi Tudományegyetem, a Nyugat-Magyarországi Egyetem, a Szegedi Tudományegyetem és a Szolnoki Főiskola (valamint Berufsföderungsinstitut BFI Wien) nevezett be szakdolgozatot. A szakdolgozatok között néhány idegen nyelvű, két német és egy angol nyelvű pályamű is található. A beérkezett szakdolgozatokat az Önkormányzati Minisztérium Turisztikai Szakállamtitkársága, a Nemzeti Turisztikai Bizottság és a Magyar Turizmus Zrt. munkatársaiból álló szakmai zsűri értékelte. A legjobb diplomamunkákat két, az „Alapos, tudományos igényű munka”, valamint az „Újszerű témaválasztás” kategóriában jutalmazták, emellett négy szakdolgozat különdíjban részesült. A díjazott szakdolgozatok a következők: Alapos, tudományos igényű munka kategóriában: I. Kiss Dóra: Critical analysis of the management and marketing of the World Heritage Site of Budapest and its tourism use II. Kravjár Lili: A turisztikai desztinációmenedzsment rendszer kialakításának kihívásai és problémái a Tisza-tó régióban III. Barocz Andrea Erzsébet: Az online marketing jelentősége szálloda- és vendéglátóipari vonatkozásban Újszerű témaválasztás kategóriában I. (megosztott) Kovács Dóra: A regény mint útikönyv – Az irodalmi turizmus szerepe és lehetőségei Európában I. (megosztott) Szőllősi Szilvia: Az örökségturizmus speciális ága: Régészeti parkok turisztikai jelentősége Magyarországon és Európában II. Simon Zsuzsa: Magyarország gyógyító helyeinek turizmusa a spiritualitás tükrében III. Szécsi Nóra: A magyarországi barlangok kalandturisztikai hasznosítása Különdíjban részesült Kiss Annamária: A nyári olimpiai játékok és hatásuk a rendező országra a Pekingi olimpia példáján keresztül Ifj. Kovács Ferenc: Turizmusfejlesztés a világörökség vonzáskörzetében (Écs – Győrság – Pannonhalma – Pázmándfalu – Nyalka és Ravazd települések tájépítészeti feladatai a turizmus fellendítésére) Torma Ágnes: Tihany község turizmusfejlesztési koncepciója a desztináció marketing eszközeivel Varga Dorottya: Desztináció menedzsment szervezetek szerepe és alakításának lehetősége Gyulán A nyertes pályázók a Budapesti Corvinus Egyetem Szolgáltatásmenedzsment, illetve Tájtervezési és Területfejlesztési Tanszéke, a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Kara, a Pannon Egyetem és a Szolnoki Főiskola hallgatói. A Magyar Turizmus Zrt. idén – immár második alkalommal – külön oklevéllel ismerte el a diákok számára a szakdolgozat-készítés során a legjobb felkészítést nyújtó felsőoktatási intézményt. A 2009. évi szakdolgozat-pályázaton ezt az elismerést a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Kara érdemelte ki. A szakdolgozat-pályázat ünnepélyes díjkiosztóján a díjakat Dr. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár és Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója adta át a nyerteseknek. A pályázaton részt vevő valamennyi szakdolgozatot készítő egy értékes könyvet, a Magyar Turizmus Zrt. ajándékát vihette magával. A Magyar Turizmus Zrt. 2010. évi, jubileumi szakdolgozat-pályázatának részletes feltételeiről az intézményvezetők és tanszékvezetők postai úton kapnak tájékoztatást, illetve a sajtóban is értesítést adunk azokról. A szakdolgozatok teljes terjedelmükben a Magyar Turizmus Zrt.-nél megtekinthetők.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.