Ausztriában startolt a BWI kampány

A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselete idén is számos összehangolt akcióval népszerűsíti a Budapest téli vendégforgalmát élénkítő Budapest Winter Invitation kampányt a szomszédos Ausztriában.

A téli Budapest turisztikai kínálatát népszerűsítő akciósorozat elemeként az MT Zrt. közvetítésében, Budapest város idén először képviselteti turisztikai kínálatát a Bécsi Karácsonyi Vásáron (www.christkindlmarkt.at), amely jó lehetőség, hogy még az adventi időszak elején közvetlenül felhívják az osztrákok figyelmét a magyar fővárosba csábító ajánlatokra. A BWI-kampány keretében grátisz szállodai éjszakához és ingyenes fürdőbelépőhöz juthatnak a téli időszakban, a magyar fővárosban szállást foglaló vendégek, akik a budapesti gyógyfürdőkben való ellazulást és felüdülés élményét összeköthetik a kulturális és egyéb turisztikai programokkal.
Az elmúlt két hétben a kultúrára- és az utazások iránt rendkívül fogékony hallgatósággal rendelkező Radio Stephansdom (www.radiostephansdom.at) hallgatói már nyereményjátékok és fizetett hirdetések formájában találkozhattak a Budapestre invitáló népszerű ajánlatokkal. Ausztria meghatározó gazdasági és tesztmagazinja, a kétszázezer olvasóval rendelkező Gewinn Magazin legfrissebb száma egy exkluzív nyereményjáték keretében Budapestre invitálja 12 olvasóját. A szerencsés nyertesek ötcsillagos ellátást és kényeztetést kapnak ajándékba, s igénybe vehetik a város legérdekesebb és legattraktívabb turisztikai szolgáltatásait is. Az MT Zrt.-vel partnerségben megvalósuló nyereményjátékot kétoldalas, alapos részletességgel megírt, turistacsalogató cikk harangozza be a népszerű osztrák magazinban. Az elkövetkezendő hetekben, Ausztriában, olyan népszerű életmód és turisztikai magazinokban jelenik meg szerkesztőségi cikk az MT Zrt. fizetett hirdetése mellett, mint például az ORF Nachlese, a VorMagazin, vagy a piacvezető Reise Aktuell. A jövő év elejére tervezett tévékampányokkal (RTL, Austria9) együtt, közel 5 milliós (!) célközönséghez jut el az MT Zrt. üzenete Ausztriában, miszerint „síelés előtt, helyett, vagy után” nálunk pihenjék ki téli fáradalmaikat az osztrák turisták.
A földrajzi közelség miatt az osztrákok elsősorban közúton, vagy vonattal utaznak hazánkba. Éppen ezért az MT Zrt. stratégiai együttműködésben november végétől online és DM-kampányt indít Ausztria egyik piacvezető utazási irodájával, a Railtours Austria-val. A www.railtours.at internetes oldal startlapja konkrét ajánlatokkal és programajánlókkal csinál kedvet az osztrákoknak egy téli budapesti kikapcsolódáshoz. Részletes leírásban kifejezetten ajánlják a budapesti gyógyfürdők felkeresését is, ami a BWI-kampány keretében most kedvezményesen tehető meg. Az érdeklődők az ÖBB és a Rail Tours Austria törzsutas hírlevélben is csalogató tájékoztatást kapnak a téli budapesti programlehetőségekről. A magyarországi termálfürdők iránt érdeklődőknek további tucatnyi konkrét wellness-ajánlatot is kínálnak az utazási honlapon. A kiterjedt online és DM-akciónak, valamint a nyomtatott megjelenéseknek köszönhetően is több százezer potenciális turista értesül az ellazító téli hazai kínálatról. Az Ausztriában vonattal utazók valamennyi IC és EC járat fedélzeti magazinjából (www.bahnmax.com) is kedvet kaphatnak az akciós budapesti tartózkodáshoz, a lap téli száma többoldalas összeállításban prezentálja a kurrens budapesti attrakciókat és a turisztikai akciót. Ausztria egyik legjelentősebb buszos utakra specializálódott tour-operátorával (www.blaguss.at) és kiemelt partnerével (www.westbus.at) együtt, jövő januártól szintén kooperációban népszerűsíti az MT Zrt. a BWI-kampányt. A budapesti három-, négy- és ötcsillagos szállodák, a Magyar Turizmus Zrt., a Budapest Airport Zrt., a BTDM Nonprofit Kft., nemzetközi piacvezető utazási portálok és egyéb turisztikai szolgáltatók együttműködésében megvalósuló BWI-kampány várhatóan 8-10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát, s több mint 2,5 milliárd forintos addicionális forgalmat generál a budapesti szálláshelyeken.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?