Az első hazai ötcsillagos hotel a Hotelstars Unionban

A budapesti Kempinski Hotel Corvinus hazánk első ötcsillagos szállodája a Hotelstars Union szállodai minősítési rendszerben. Munkatársuktól

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hazánkban eddig regisztrált 272 szállodából eddig 81 került minősítésre a 2009-ben alapított egységes, európai szállodai minősítő rendszer 270 feltételből álló, szigorú kritérium-rendszere alapján. A Kempinski volt az 50. a sorban. A szálloda vezérigazgatója, Emile Bootsma a kedden vehette át az erről szóló tanúsítványt Kopócsy Andreától, a Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) tiszteletbeli elnökétől. Kicsit megkésve, melynek oka, hogy a keddi, Kempinskiben tartott esemény során tudtak megjelenni az MSZSZ illetve a HOTREC, Európai Szállodák, Éttermek és Kávéházak Szövetségének hivatalosságai ünnepélyes keretek közt.

Kopócsy Andrea elmondta:

a Hotelstars Union iránt nagy az érdeklődés mind hazánkban, mind pedig az rendszerhez eddig csatlakozott 11 európai országban. Kopócsy tájékoztatása szerint több ötcsillagos szálloda vár itthon is minősítésre.
A Hotelstars jelentőségét kiemelendő Susanne Klaus Winkler HOTREC alelnök kifejtette: a minősítési rendszernek kulcsszerep juthat Európa tengerentúli piacokon történő megjelenésében, az egységes európai turisztikai termék kommunikálásában, melynek egyik ismérve a minőség. Míg hazánk számára kulcspiacaink miatt is jelentőséggel bír a Hotelstars minősítés, mivel így a szintén tag németek és osztrákok számára átláthatóbbá, összehasonlíthatóbbá válik a hazai szállodakínálat - tette hozzá.
Winkler szavait alátámasztandó Emile Bootsma elmondta: a minősítés többről szól, mint a Kempinski; Magyarországról, az Európai Unióról és az egész ágazatról.

A HOTREC alelnök optimista

megfogalmazása szerint az uniós országok majdnem fele csatlakozott már a Hotelstars Unionhoz, azonban a munka java még csak most jöhet. Három hét múlva találkoznak Bécsben Spanyolország, Olaszország, Franciország illetve a csatlakozási szándékát már korábban jelző Törökországgal és Izraellel. Előbbiek szakmai szövetségei élénk érdeklődést mutatnak a minősíési rendszer iránt, de az otthoni szolgáltatókat meg kell majd győzniük a Hotelstars előnyeiről. A mediterrán térség zavarosában sokszor az utazásszervezők minősítik saját ügyfélkörük számára a szállodákat egyéni szimbólum- és feltételrendszer alapján. Ugyanakkor Winkler úgy véli, miért is ne létezhetne a kettő fajta minősítés egymás mellett. Másik nehéz ügy a nagy számú gyógyszeripari MICE csoportot fogadó szállodák esete, akik, hogy ügyfélkörüket a törvényi szabályozás ellenére is megtartsák, nem osztályozzák magukat csillagok szerint. Náluk az adott szállodalánchoz tartozás, az ezzel járó név a garancia a minőségre.

Az unión kívülről érkező csatlakozási szándékokkal kapcsolatban Matthias Koch, az Osztrák Szállodaszövetség vezérigazgatója elmondta: a törökökön és Izraelen kívül Kanadából, Ukrajnából sőt, még Grúziából is ékrezik a Hotelstars felé megkeresés, Esetükben azonban valószínűbb, hogy egyfajta franchise-rendszer léphet életbe, az unióstól eltérő kritériumokkal.

Érdeklődésünkre, hogy a Kempinski forgalmának

mit hozhat a Hotelstars ötcsillagos minősítése, Emile Bootsma vezérigazgató kifejtette, hogy az valóban fontos szerepet játszik, jelentős lehet például az amerikai vendégek számára, akik tudják, hogy megbízható és átlátható szolgáltatást kapnak. Az igazgató elmondta: idén összességében, beleértve az uniós elnökség forgalmát is 69-70 százalékos foglaltságra számít a házban. Májusban és júniusban 80% körül alakult a mutató. Nem is a foglaltság mértéke a kérdéses Budapesten - mondta Bootsma - a gond a még mindig alacsony szállodai átlagár, melyben le vagyunk maradva régiós vetélytársaink, például Bécs - mögött. Jóllehet, a magyar főváros turisztikailag több tekintetben állja meg a versenyt az osztrák fővárossal szemben - tette hozzá. Nagyon lassan ugyan emelkedik az átlagár, de a hazai turisztikai potenciál még mindig kicsit alulértékelt. Ezeken segíthetne Bootsma véleménye szerint egy több ezer főt befogadni képes konferencia központ megépítése.   


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.