hirdetés

Az újranyitás is veszteséggel jár a vendéglátásban

A HoReCa szektor újranyitása ugyanolyan sokkot jelent a tulajdonosoknak, mint annak bezárása - derült ki a METRO Kereskedelmi Kft. online kerekasztal-beszélgetésén.

hirdetés

A HoReCa szektor újranyitása kapcsán tartott online kerekasztal-beszélgetést a METRO Kereskedelmi Kft. május 17-én. Az eseményen részt vett Bősze Ákos, a METRO HoReCa üzletfejlesztési vezetője, Gerendai Károly, a Sziget Kft. alapítója, a Costes Éttermek tulajdonosa és Gendur András Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének Éttermi- és rendezvény szekció vezetője.

Gendur András szerint az idei újranyitás teljesen más, mint a tavalyi, mivel az elmúlt egy évben sokan tönkrementek, illetve elhagyták az iparágat. Jelenleg nagy harc folyik a munkaerő visszaszerzéséért, miközben az élelmiszerárak és a munkabérterhek is nagyon megnőttek. Elmondása alapján azok az éttermek szenvedték a legnagyobb csapást a járvány alatt, akik a turistaforgalomra alapoztak.

Gerendai Károly hangsúlyozta: „Az újranyitás nem azt jelenti, hogy végre rendeződött a HoReCa helyzete, hanem azt, hogy megnyíltak olyan lehetőségek, amelyek eddig tudatosan korlátozva voltak. Az a félelmem, hogy az újranyitásnál csak a költségek fognak megnőni, a bevételek nem jönnek hasonló arányban, tulajdonképpen mostanra beigazolódott. A Costes Downtown-ban jelenleg több a veszteség, mint a bezárás időszakában.” 

Fotó: 123rf
Fotó: 123rf


Bősze Ákos elmondta, a lezárások alatt jelentősen megnőtt az áruház azon partnereinek a száma, akik a járványhelyzet miatt átálltak az elviteles szolgáltatásra. Tavaly novemberben 11 ezer partner működtetett házhozszállítást, ez a szám viszont januárban visszaesett 9 ezerre, mivel sokan nem tudtak felzárkózni ehhez az üzletághoz. Hozzátette, a házhozszállításnak köszönhetően az éttermek üzemeltethették a konyhájukat, megtarthatták a munkaerőt, ezek pedig a mostani újranyitásnál nagy előnyt jelentenek.

A METRO munkatársa szerint a hazai vendéglátósok nem voltak elég felkészültek ahhoz, hogy jelen legyenek az online térben is. Sok partnerüknek nem volt honlapja, rendelési felülete, ezért a nagykereskedés digitális szolgáltatásokkal segítette a vendéglátóhely tulajdonosokat. Az elmúlt néhány hónapban a társaság 6000 HoReCa vevőnek segített abban, hogy gyorsan és egyszerűen elkészíthessék éttermük vagy kávézójuk weboldalát.

Bősze Ákos szerint a vendéglátásban megjelent szakemberhiány miatt most a HoReCa partnerek a kevesebb munkát igénylő, konyhakész és fagyasztott termékeket keresik jobban. Az újranyitással járó jelentős kiadások miatt a menü is leegyszerűsödött, a rövidebb étlapok jellemzőbbek.

A kereskedelmi társaság már az év elején készült az újranyitásra. Beszerezték és tárolták a fagyasztott főalapanyagokat, valamint új termékeket vezettek be, amelyeket kifejezetten séfek fejlesztettek ki séfeknek. Emellett kedvezőbbé tették kiszállítási szolgáltatásaikat is. Az újranyitó egységeket gasztrotanácsadók szaktanácsadással segítik, az utánpótlás miatt a szakácstanulókat ingyenes oktató anyaggal támogatják.

„Biztos alapot, támogatást nyújtottunk partnereinknek a COVID alatt, ez a mostani újranyitáskor sincs másképp. A világszintű lezárást követően a fogyasztók várhatóan még érzékenyebbek lesznek a környezetvédelmi és társadalmi kérdések tekintetében. Ez a tudatosság az étkezési szokásokban is megmutatkozik majd, előtérbe kerül a fenntarthatóság. Mi segítünk, hogy nyereséges vendéglátóegységet tudjanak üzemeltetni azok, akik nyitottak a fenntartható gasztronómiára” – hangsúlyozta Bősze Ákos.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Minden, ami Klasszis TopDesign 2022 versenyünkről tudható: pályázati kiírás, kategóriák, a hazai és nemzetközi zsűri tagjai, a verseny menete, díjátadó gála, valamint a győztesek bemutatása.

Találkozzunk a Facebookon!

Vajon lesznek fennakadások a turizmusban az idei főszezonban?

Partnerünk