Boutique-osok szekciója, nemzetközi vs. nemzeti védjegy, svéd valóságshow és vadonatúj elnevezés

Azzal, hogy unalmasan és egyhangúan telt volna a Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) 35. Közgyűlése – igazán nem vádolhatja senki a szervezőket. Garancia volt erre már maga a helyszín kiválasztása is (amire most először pályáztatás útján került sor), hiszen a balatoni Ramada Hotel & Resort Lake tulajdonosát, Wossala Györgyöt úgy jellemezte köszöntő beszédében dr. Erdei János MSZSZ elnök, mint „a hazai szállodaipar fenegyerekét.”

Két napos MICE szeminárium előzte meg a szállodások évi rendes találkozóját, majd nagy ütemben elkezdtek érkezni a szállodaigazgatók, menedzserek – a ház parkolója nem is volt felkészülve ekkora rohamra. Balatonalmádi polgármestere, Keszey István köszöntötte immár másodszor az egybegyűlteket (hiszen 2006 novemberében egyszer már otthont adott az eseménynek a balatoni szálloda), majd dr. Erdei János elnöki beszámolója következett.

Bár vendég már van, a bevétel nem nő

Többek közt elhangzott, öt éve nem emeltek tagdíjat a Szövetségben, ez alkalommal 50-en kérték – cégek, magánszemélyek -, hogy beléphessenek a szállodások érdekképviseleti szervezetének tagjai közé, és új szekció született - a boutique szállodásoké. A szállodaipar hazai helyzetét elemezve az elnök – főként az utolsó két hónap adatait látva – javuló tendenciát lát, bár kénytelen megállapítani, hogy az elmúlt időszak eredményei még a 2006. év értékeit sem érik el. 2011. január-februárja pedig rosszabb számokat mutat, mint 2010 vége – márpedig akkor is mélyen a terv alatt végeztek a házak. És bár valóban elkezdtek felfelé indulni a mutatók – ahogy Európában másutt is -, azonban idehaza az általános tendencia jelenleg az, hogy bár nő a szobafoglalások száma, azonban bevétel terén, az átlagárat nézve továbbra is gyászos képet mutatunk: hátulról a harmadikok vagyunk a térségben, csak Litvánia és Észtország produkált nálunk pocsékabb számokat.

Két védjegy egy csárdában – igazi magyar történet

Kopócsy Andrea (ex-MSZSZ-elnök, a K + K Hotel Opera igazgatónője) vezeti a Hotelstars Unionba (HU), azaz a nemzetközi szállodai minősítő rendszerbe való belépést. Jelenleg 239-en regisztráltak, közülük 75 hotel nyerte el a minősítést. MSZSZ-tagok 25 százalék kedvezményt kapnak a belépti díjból, 64 revizorral végzik a munkát, és részletes információt kapunk a Mystery guesting nevű minőségi mérési módszerről, amelyik nem tévesztendő össze a Mystery shoppinggal: ez utóbbinál ugyanis titokban érkeznek az ellenőrök a házba, az előbbinél viszont jó előre beharangozzák jövetelüket. Majd a HU-hoz kapcsolódva a kormányzat részéről dr. Nemes Andrea (NGM Turizmus főosztályvezető) kijelenti, hogy tart a nemzeti védjegyrendszer kidolgozása, amelynek bevezetését szükségesnek tartja a kormány. Kérdésünkre, miszerint hogy is van most a nemzeti-nemzetközi védjegy – ezek szerint két minősítést kell majd megszereznie egyetlen szállodának, hogy legálisan működjön, azt a választ kapjuk, hogy az MSZSZ minden erejével azon van, hogy a HU-t fogadják el állami szinten nemzeti védjegyként is – ezért lobbiznak vezetőik, június 2-án kezdődnek e témában az egyeztető tárgyalások.

Ahogy kell

A Magyar Turizmus Zrt részéről ketten is érkeztek Almádiba - Horváth Gergely vezérigazgató és Dudás Krisztina marketingigazgató -, mindketten cégük új stratégiáját mutatják be, illetve a belföldre és külföldre szóló kampányokról szólnak. Újdonság, hogy ezentúl Szerbia és más délszláv országok felé is erőteljesen kommunikál az MT Zrt, és lesz, ahol virtuális irodát nyitnak, azaz nem ülnek alkalmazottak napi 8 órán keresztül irodákban, hanem online képviselet nyílik. Júniustól folyamatosan programajánló magazint jelentet meg az állami cég, ezekből a hazai Tourinform irodákba kerül, MOL-kutakhoz, a Heti Válaszba és a Magyar Nemzetbe behúzásként. Svéd valóságshow szereplők lepik el, derül ki, júniusban a fővárost és a Balatont: itt keres majd párt magának például a svéd Alekosz – nagyszerű promóciós lehetőséget nyújtva ezzel a skandináv ország nagynézettségű műsorán keresztül.

Végül nem lehet figyelmen kívül hagyni a szervezést: Wossala György nagyon tudja, mi kell egy szállodásnak. A vendéglátás, a szobák kényelme, bennük a bekészítés kifogástalan, még olyan apróságokra, ám vendégnek szóló apró figyelmességekre is odafigyelt a profi szakember, hogy a tökéletesen felszolgált vacsora után digestive-eket is készíttetett a folyosón asztalokra – harapnivalót, gyümölcsöt, sajtot, borokat. Két helyen szólt hajnalig az élőzene, az egész házban bárki bárhol lazíthatott, a csillaggal teleszórt égben és a szállodát körülölelő Balaton látványában gyönyörködhetett a mulató – feledhetetlenné varázsolva az MSZSZ XXXV. Közgyűlését ezzel. És hogy el ne felejtsük: egyben ez volt az MSZSZ búcsúközgyűlése, hiszen a tagság nagy többségben (81,1 %) megszavazta, hogy ezentúl Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének hívják a szervezetet, gondolva arra a 750 vendéglátóegységre, amelyek szállodákon belül, akár annak égiszén belül, akár önállóan üzemel.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.