Bringa a BKV-n, gyaloghíd, BUBI

és még egyéb elképzelések, melyek nem csupán a kerékpáros hivatásforgalmat erősítik Budapesten, hanem a turizmust is. Munkatársunktól

A kerékpárost, melyre rá is fér néhány újdonság, ha már egyszer egy nemzetközi kerékpárút átmegy a fővároson (is), az Eurovelo 6. Ennek bizonyára vannak kritikus szakaszai az Atlanti-óceán francia partjától a Fekete-tengerig, ezek egyike a sok konfliktust látott budai rakparti néhány kilométer, ahol ömlesztve áramlik bringás, gyalogos és a lézengő turisták forgalma. Az útszakasz módosítása azonban nem lesz könnyű ismerte be Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője kedden, a budapesti XVII. kerületben rendezett kerékpáros fórumon. A szélességgel nem igazán lehet játszani, különösen, hogy a villamos pályát ugyanoda építették vissza a csatornaépítési munkákat követően, ahol eredetileg is volt - ismerte be Vitézy hozzátéve, hogy a déli irányba haladókat át lehetne vezetni a Fő utcára.

A Dunánál maradva

elhangzott a fórum során, hogy épülne egy kerékpáros-gyalogos híd. A mikor és hol kérdesekre egyelőre annyit lehet mondani, hogy előkészítő felmérések készülnek. Egy ilyen híd természetesen nem váltaná ki a többi hidat, ahol szintén tervbe van véve a kerékpáros forgalom megfelelő elvezetése - tudtuk meg. A környező és egyéb európai nagyvárosok közül már sokban meglévő, hasonló híd budapesti helye lehetne a Margitszigeten átvezetve a Kolosy tér-Dráva utca vonalon, vagy a volt Kossuth híd helyén a Batthyány tér és a Parlament között, de esélyesebbnek tűnhet a még mindig szégyenfolt Várbazár környéke, melynek holtából feltámasztását a mostani kormányzat állítólag komolyan gondolja.

Az egyre elterjedtebbé váló kerékpáros városnézések útvonalába is beleeső Andrássy úti kerékpársávot Vitézy ígérete szerint alaposan górcső alá veszik. No igen, talán itt a legkönnyebb sérülést szerezni egy gondatlanul kinyitott kocsi ajtó miatt. Itt a legkönnyebb konfliktusba kerülni a „Budapesti Champs Élysées” valamelyik felkapott divatcikk üzletébe érkező, félig a bringasávon parkoló tündibündivel. De kevésbé segítik a folyamatos haladást a sávra kihelyezett sittes kontérek is, melyekből gyakorlatilag egész évben csodálhatunk hetente egyet-egyet. Utóbbira megoldást jelenthet a fővárosi közgyűlés által augusztus végén módosítandó, a közutak nem közlekedési célú használatát szabályozó rendelet. E szerint a hatályba lépést követően a bringasávra kihelyezett vasládáért ugyanannyit kell majd becsengetni közterülethasználatként, mintha a járdára, urambocsá az úttestre lökték volna ki. A munkába kerekezők mellett ugyanúgy örülhetnek majd a városnézők és rekreációs bringások, ha a Nagykörúton is megoldást találnak közlekedésükre. A BKK itt is rendet szándékozik tenni a jövőben valami Kiskörúthoz hasonló elrendezésben - derült a fórumon, miután egy hozzászóló reklamálta, miért kell a kerékpár a főútvonalakra terelni ahelyett, hogy elválasztanánk őket.

BUBI-val,

saját bringa nélkül. Előbb-utóbb Budapest is illeszkedik azon városok sorába, ahol közösségi biciklihálózat áll rendelkezésre, akár munkába járók, akár a turisták számára. Ez lenne majd a BUBI. Első lépcsőben 74 állomáson 1000 kerékpár várná ideiglenes gazdáit, de a bővítés szükséges lehet egy ilyen városban, ahol a kerékpáros társadalom ennyire erős - ismerte be Vitézy, aki pont emiatt úgy látja, a BUBI sikerre ítéltetett. Bízunk benne, hogy fémtolvajok és emléktárgy gyűjtők körében nem arat hasonlóan nagy sikert. A rendszer kiépítésére 1 milliárd forintot költene a főváros - derült ki a fórumot megelőző sajtótájékoztatón Hutiray Gyula főpolgármester-helyettes szavaiból.

Velem utazik a bicaj a metrón

A Magyar Kerékpárosklub (MKK) már 2006-ban elvégezett egy felmérést, melyből kitűnik, hogy a különböző európai városokban mi módon szállítható kerékpár a tömegközlekedés járművein - tudtuk meg a fórumon szintén aktívan részt vevő László Jánostól, az MKK elnökétől. Ők, de mások is szorgalmazták már, hogy Budapesten ne csupán a HÉV-en és az elővárosi vasutakon lehessen a szamarat szállítani, hanem villamoson, buszon vagy metrón. A BKK vezető kiábrándító válaszából kiderült, hogy a BKV szándékával egyelőre teljesen ellentétes az elképzelés. Ugyanakkor biztatott, hogy csúcsidőn kívűl buszon és villamoson megoldható az elképzelés. A metró csak akkor jöhetne szóba - így Vitézy -, ha lift is épülne az állomásokon.


Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben

Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben 

A Moody's hitelminősítő közölte, hogy fontolóra veszi a Boeing minősítésének lerontását.
Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni!

Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni! 

Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat.
Útlezárások a reptér felé április 2-től

Útlezárások a reptér felé április 2-től 

A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása az április 2-án kezdődő útfelújítások kapcsán.
A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől

A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől 

A háttérben a madridi kormány állhat, amely a magyar konzorciumtól félti a Talgo vonatgyártót.
Személyi változás a Budapest Airportnál

Személyi változás a Budapest Airportnál 

Az általános és fejlesztési vezérigazgató-helyettes 17 év után, március 31-én távozik a vállalattól.
Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat

Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat 

A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója

Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója 

Dave Calhoun 2020 elején vette át a vezérigazgatói tisztséget, miután az elődjét, Dennis Muilenburgot leváltották.
A Lufthansa Technik tovább növekedne

A Lufthansa Technik tovább növekedne 

A Lufthansa Technik Budapest ügyvezető igazgatója áttekintést adott a magyar leánycég tavalyi teljesítményéről és idei terveiről.
Boeing-elkerülő weboldal indult

Boeing-elkerülő weboldal indult 

Pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság.
Már közlekedik a Tisza-tó sebesvonat

Már közlekedik a Tisza-tó sebesvonat 

Egynapos túrához is ideális a menetrendje.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.