Brit marketingoffenzíva Közép-Európában

Újra lesz hivatalos képviselője Magyarországon a brit turisztikai hivatalnak. A nyár elején hirdetett pályázatot a Visit Britainnal szorosan együttműködő, a brit kultúra nemzetközi népszerűsítésén fáradozó British Council az állás betöltésére. Lapzártánk idején dől el, ki lesz a magyarországi megbízott. A képviselet-nyitás kapcsán régiónk felértékelődéséről beszélt lapunknak a Visit Britain regionális igazgatója, Garry White.

• Mi tette szükségessé a képviselet újbóli megnyitását? Vannak, akik emlékeznek még arra, hogy jó pár évvel ezelőtt már volt egyszer képviselője a brit turisztikai hivatalnak Magyarországon.

– Hét évvel ezelőtt azért kényszerültünk néhány irodánk – köztük a budapesti és a moszkvai képviselet – bezárására, mert úgy ítéltük meg, hogy egyszerre túl sok piacon vagyunk jelen, miközben a költségvetésünk nem növekszik. Most az az alapvető változás, hogy a legfontosabb küldőpiacunknak számító Németországban, Franciaországban és Hollandiában mostantól a Nagy-Britanniát alkotó területek: Skócia, Anglia és Wales önállóan népszerűsítik magukat. Másrészt viszont olyan mértékű forgalomnövekedést tapasztaltunk az utóbbi időben Közép- Európa országaiból (Lengyelországból például az idei első öt hónap során 225 százalékos volt ez a növekedés 2004 azonos időszakához képest), hogy muszáj volt reagálnunk. Az idén várhatóan már ugyanannyi lengyel turista érkezik hozzánk, mint svéd.

• Hogyan alakult az utóbbi időben a Magyarországról érkező forgalom?

– 2003-ról 2004-re figyelemre méltóan megnőtt a Magyarországról származó turisták száma és költése is Nagy-Britanniában. Míg 2003-ban 111 ezer magyar látogatót regisztráltunk, addig egy évvel később már 188 ezret. Közben a magyar turisták összesített költése is jelentősen nőtt: a 2003-as 38 millió fontról 79 millióra. 2004 egyébként rekordév volt a brit beutazó turizmus számára, a 2003- as 24,7 millió külföldi látogatóval szemben 2004-ben 27,8 milliót regisztráltunk.

• Milyen céllal utaznak a magyarok Nagy-Britanniába?

– 52 százalékuk üzleti utazó, 27 százalékuk klasszikus turista, 12 százalékuk pedig rokonokat, ismerősöket látogat meg a szigetországban. 44 százalékuk felkeresi Londont, ugyanennyien jutnak el Anglia más vidékeire, 9 százalékuk Skóciát, 11 százalékuk Walest veszi célba.

• A régió többi államával öszszehasonlítva, hol tart a magyar küldőpiac?

– A Cseh Köztársaságból 2004-ben 274 ezer turistát regisztráltunk, akik 65 millió fontot költöttek el nálunk. Lengyelország messze a legkiemelkedőbb fejlődő piac: 528 millió látogatóval és 231 millió fontos költéssel.

• Milyen stratégiát követ a Visit Britain?

– A Visit Britain stratégiát váltott a közelmúltban. A döntés értelmében a legfontosabb európai küldőpiacokon (Németország, Franciaország, Hollandia, Írország) Nagy-Britannia három országrészét: Angliát, Skóciát és Walest külön-külön reklámozzuk, míg a „fejlődő” vagy „növekvő” piacokon Nagy-Britanniát egységes egészként népszerűsítjük. Közép-Európából Magyarország, Csehország, Lengyelország és Oroszország tartozik ebbe az utóbbi csoportba.

• Hogy működik a brit turisztikai marketing szervezet?

– A Visit Britain állami szervezet, amely nagyon szoros kapcsolatot ápol a turisztikai szakmával. Gyakran folynak a magánszférával közös kampányok és promóciók. A Visit Britain a Kulturális, Média- és Sportminisztérium felügyelete alá tartozik, akárcsak a British Council. Körülbelül harminc irodát és nyolc regionális központot tartunk fenn a világ különböző országaiban. A közép-európai regionális központ Berlinben működik. A Visit Britain népszerűsíti Nagy- Britanniát a nagyvilágban, illetve Angliát a brit utazók felé. A marketingszervezet küldetése: világszínvonalú desztinációs márkákat létrehozni és marketingkampányokat szervezni, amelyek növelik a turizmus értékét, továbbá együttműködni és segíteni azoknak a szervezeteknek a működését, amelyek valamilyen módon érdekeltek a brit, illetve az angol turizmusban. A Visit Britain szorosan együttműködik az Észak-ír, Skót és Walesi Turisztikai Hivatalokkal Nagy-Britannia vonzó megjelenítése érdekében.

• Mekkora költségvetéssel dolgozik a szervezet?

– A Visit Britain 2005/06-ra 35,5 millió font állami támogatást kap a felügyelő minisztériumon keresztül az államtól, míg a britek Angliába csábítására 13,4 millió font áll a szervezet rendelkezésére. A Visit Britain az említett öszszegeken túl további 20 millió font saját bevételt tervez elérni különböző együttműködések és önálló tevékenységek révén.

• Milyen formában dolgoznak együtt a British Councillal?

– Szoros az együttműködés a British Councillal, különösen a fejlődő piacokon. Azok a kollégák, akiket most veszünk fel ezekben az országokban, a British Council irodáiban dolgoznak majd.

• A jó hírek után muszáj megkérdezzem, ön szerint hogyan befolyásolja Nagy-Britannia turizmusát a két júliusi merénylet?

– Figyeljük a szituációt, a korábbi terrortámadásokkal kapcsolatos tapasztalatok mindenesetre azt mutatják, hogy az emberek Nagy- Britanniát továbbra is vonzó desztinációnak tartják, és megértik, hogy az ilyen események nagyon ritkán következnek be. A turisták hűségesek Nagy-Britanniához, a külföldi látogatók háromnegyede visszatérő vendég.

Londoni kampány a turisták visszacsábítására

Szeptemberben indul a londoni turisztikai marketingszervezet, a Visit London, továbbá Ken Livingstone polgármester és a Londoni Közlekedési vállalat közös marketingakciója, melynek célja a turisták visszacsábítása a brit fővárosba. Az Everyone’s London című, több mint 100 eseményt tartalmazó akció során a főváros számos látványosságát egyetlen jeggyel tekintheti meg két látogató, akciós áron kínálnak belépőket a West Enden található színházak egyes előadásaira, 50 látványosságot pedig a színfalak mögé tekintve nézhetnek meg az érdeklődők. Az Oxford Streeten fesztivál és vásárlási akciók tömege várja majd szeptemberben a turistákat. A rendezvénysorozat szeptember elsején indul, amikor a Trafalgar Square-en óriási partin ünneplik meg, hogy London nyerte el a 2012-es nyári olimpia rendezésének jogát.

Ken Livingstone üzenete

Ken Livingstone londoni polgármester augusztus elsejei közleményében arra hívja fel a figyelmet, hogy a július 7-i, illetve 21-i incidensek után a londoniak folytatják mindennapi életüket, nem hagyták, hogy megossza õket ez az esemény, és London továbbra is a világ egyik legklasszabb városa. Ez azt is jelenti, hogy London továbbra is a világ egyik legvonzóbb turisztikai desztinációja, és a látogatók özönlenek a városba, ahol élvezhetik a vonzerõk és események sokaságát. Livingstone polgármester közleménye azt is hangsúlyozza, hogy emelt szintû biztonsági rendszabályokat vezettek be, és a turistákat arra kérték, hogy legyenek a megszokottnál figyelmesebbek és óvatosabbak. London élettel teli, kozmopolita város, amely nagy szeretettel fogadja a turistákat. A város nyitva áll a vendégek elõtt, és a polgármester személy szerint is üdvözletét küldi mindenkinek, aki azt tervezi, hogy ellátogat a brit fõvárosba.

A Visit Britain közleménye a londoni terrortámadással kapcsolatban

• A terrorfenyegetés világméretű probléma. Nem csak Londonra, illetve Nagy-Britanniára jellemző.
• Bár a terrortámadások rövid távon negatívan befolyásolhatják az ország turizmusát, a korábbi esetek azt bizonyítják, hogy az emberek utazási hajlandósága visszatér.
• London városában minden a megszokott módon működik, és a várja a látogatókat. A színházak, az éttermek, a látnivalók nyitva tartanak, a kikötők és repterek fogadják a járműveket. A tömegközlekedés a megszokott módon folyik, az aktuális információk megtalálhatók a www.tfl.gov.uk oldalon.
• A Visit Britain figyeli a londoni rendőrségtől, a közlekedési vállalattól és a brit kormánytól származó információkat, és továbbítja azokat a Londonba tartó utasok felé.
• Nagy-Britannia nem az egyetlen ország, amelynek szembe kell néznie a terror fenyegetésével, a brit biztonsági szolgáltatok megtesznek minden szükséges lépést. A rendőrség „éberséget” kér a turistáktól.
• A külföldiek továbbra is barátságos, vendégszerető helynek tartják Nagy- Britanniát. A brit biztonsági szervek szaktudása és felkészültsége kiváló.
• London hihetetlen gyorsan regenerálódik. A főváros turisztikai szakemberei várják a turistákat, és gondoskodnak arról, hogy jól érezzék magukat.
• A július 21-i incidens után a Turisztikai Világtanács (WTTC) elnöke, Jean Claude Baumgarten megismételte korábbi üzenetét, miszerint: „Ilyen esetekben a legrosszabb dolog otthon maradni. Az embereknek továbbra is utazniuk kell, Londonban és a világ más részein is, csak legyenek óvatosak és figyelmesek, és jelentsenek minden gyanús dolgot a hatóságoknak.”
A legfőbb küldőpiacok az Egyesült Királyságban 2004-ben
 Küldőország  Látogatók száma (000)  Költésük (millió £)
 USA  3,616  2,400
 Franciaország  3,254  825
 Németország  2,968  769
 Írország  2,578  760
 Hollandia  1,620  618

 Forrás: Visit Britain  


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?