hirdetés
hirdetés

Budapest tömegközlekedése jelen- és jövőidőben

A budapesti közösségi közlekedés jelenleg zajló és jövében tervezett fejlesztéseiről tartottak sajtótájékoztatót szerdán.

hirdetés

A főváros közösségi közlekedésének jelenlegi felújításairól Tarlós István főpolgármester adott tájékoztatót. A 4-es metró műszaki készültsége 70 százalék feletti, bár a 17 alvállalkozó munkájának összehangolása nehéz feladat. Talán tartható a 2014-re tervezett átadás. A 2-es metró új Alstom szerelvényei már szeptemberben próbajáratra indulnak, 2013 tavaszára megvalósul a teljes járműcsere.

A 2-es és 3-as villamosok felújítása 2013 tavaszán indul, ekkorra készülnek el a Széll Kálmán téri és a Budai Fonódó villamoshálózat kivitelezési tervei is. 2013 nyarán adják át a budapesti tömegközlekedési hálózat műholdas nyomkövetői rendszerét, és beindul a BUBI, az ezer kerékpárt kölcsönző cég, városszerte 74 állomással.

Megvalósíthatósági tanulmányokra nyert 3,1 milliárd

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a 3,1 milliárd forint vissza nem térítendő uniós támogatás felosztásáról beszélt, melynek célja, hogy a BKK elkészíttesse a megvalósíthatósági tanulmányokat a 2014-2020-as ciklusban, a tömegközlekedési fejlesztésre is fordítható uniós források elnyerésére.

A Millenniumi Földalatti (M1) rekonstrukciója, esetleg zuglói meghosszabbítással, elkerülhetetlen. Elfogadott koncepció az M2 összekötése a gödöllői HÉV-vel, a projekt részeként P+R parkolók építése az Örs vezér tér fogalmának tehermentesítésére. A tervek között szerepel az M3-as pályarekonstrukciója és szerelvénycseréje, valamint a Csepeli és a Ráckevei HÉV vonalainak meghosszabbítása, földfelszín alatti bevezetése az Astoriáig.

A teljes villamoshálózat felújítására (kibővítésére) 20 részprojektből álló fejlesztési koncepció készül. A még eldöntetlen részkérdések között szerepel az 1-es villamosvonal meghosszabbítása a Kelenföldi pályaudvarig, a Bajcsy-Zsilinszky és a Váci úti villamos vonalak újra lefektetése, a Fogaskerekű megújítása, és meghosszabbítása.
Kérdésekre válaszolva az előadók kifejtették, hogy számítanak a magyar autóbusz gyártó iparra, és a kormánnyal egyeztetnek a dugódíjat kiváltó pótlólagos forrásokról. (A kormány az előző ciklusban a 4-es metróhoz adott uniós támogatás egyik feltételeként elfogadott dugódíj ügyében 2016-ig halasztást kért). A Pesti alsó rakpart egy részét szeretné a főváros a gyalogosok és kerékpárosok számára a gépjármű forgalom alól felszabadítani. A dunai üdülőhajók részére máshol biztosítanak kikötési lehetőséget, a hajóforgalmat átalakítják.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai