hirdetés
hirdetés

Csapó: Budapest!

A WeLoveBudapest és a Magyar Turizmus Zrt. által közösen szervezett Budapest RELOADED filmes konferencia a Budapestet forgatási és gyártási utómunkálatok helyszínéül választó nemzetközi filmipar egyre nagyobb gazdasági és turisztikai marketing hatásaival foglalkozott. A helyszín, a Continental Hotel, változatos előéletében maga is sokszor szolgált filmfelvételek hátteréül.

hirdetés

Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója becslése szerint Budapesten tavaly plusz 100-200 ezer vendégéj köszönhető a forgatócsoportoknak. A filmek 2000 óta egyre komolyabb turizmust generálnak, milliók keresik fel a Harry Potter és más filmek forgatási helyszíneit (Jordánia, Tunézia, Újzéland).

Budapest, mint forgatási helyszín, a hazai kiváló filmes szakembereknek, és a kedvező adózásnak köszönhetően ma már megelőzte közép-európai versenytársait, főként Prágát. Gond azonban, hogy Prága önmagát adja a filmeken, míg Budapest helyettesíti Moszkvát, Rómát, Münchent. Valódi PR értéket a filmek majd csak akkor jelentenek, ha Budapest saját nevén válik világsikerű alkotás helyszínévé.

Az MT Zrt. felmérve, hogy modern stúdióink dacára összefoglaló, naprakész angol nyelvű, a filmproducereknek szánt „sales guide" nem áll rendelkezésre, kezdeményezi a hiánypótló összeállítás létrehozását.

Adózás és imázsfilmek

Radnai Károly adószakértő szerint az állam által nyújtott 20 százalék kedvezmény bőven megtérül a forgatások idején igénybe vett szolgáltatások adótöbbletéből. A kedvezmény 2004-es bevezetése óta több mint tízszeresére nőtt a budapesti forgatások által generált pénzforgalom. Ezen kívül legalább ötezer magyar szakember foglalkoztatását biztosították, és a nemzetközi média a filmsztárok kapcsán sűrűn emlegeti a magyar fővárost.

Érdekes tanulságokkal szolgál Madarász István imázsfilmje, a Get Engaged. Az interneten közel két millióan nézték meg, és a vélemények szerint általa mindenki szépnek találta Budapestet. Holott a filmen a szokványos műemlékek alig szerepelnek, viszont a magyar találmányok bemutatása kapcsán önbizalmat, aktivitást és jókedvet sugároz. Bódis Gábor (BTDM) jelezte, hogy Budapest új imázs-filmje is ilyen érzelmi alapú látásmóddal készül. A turisztikai hasznosítás jegyében lassan itt az ideje, hogy a budapesti filmforgatások helyszíneit túraútvonallá összekötve, kiadványon, weblapon szerepeltessék.

A konferencián előadások hangzottak el a magyar produkciós cégek munkáiról, tapasztalatairól, valamint a magyar stúdiók kínálatáról, célkitűzéseiről. Száraz István (WeLoveBudapest) bejelentette, hogy Budapest gasztrovilágáról konferenciát terveznek, és megrendezik a főváros életében aktív szerepet játszó civil szervezetek fórumát is.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai