Differenciált díjrendszer az Amadeusnál  

Az Amadeus 2005. január elsejével életbe léptetett új árképzési rendszere figyelembe veszi az egyes légitársaságok eltérő kereskedelmi stratégiáját és azokat az előnyöket, amelyeket egy GDS biztosíthat a légitársaságok számára.  

2005-ben az Amadeus más-más foglalási díjat számít fel a légitársaságok számára a különböző típusú foglalások után attól függően, hogy az adott foglalás mekkora értéket jelent a légitársaság részére. Egy foglalási díj az Amadeus rendszerében 2,67 és 4,90 euró között mozoghat, miközben a 2004-ben megszokott két díjkategóriával szemben 2005-ben a foglalási kategóriák száma négyre nő. A kategóriák a következők: standard, standard standard plus, premium, premium plus, attól függően, hogy a foglalás a légitársaság elsődleges piacán történik-e, illetve a szóban forgó járat rövid vagy hosszú távra repül. Az új rendszer hatása ennél fogva eltérő lesz az egyes légitársaságokra, attól függően, hogy az adott társaságok mennyire függenek a kül-, illetve belföldi értékesítéstől. További újdonság, hogy a GDS további lehetőségeket biztosít a légitársaság olcsó árualapjának népszerűsítéséhez. David Jones, az Amadeus kereskedelmi elnökhelyettese arra hívta fel a figyelmet, hogy 2003-ban tették meg az első lépéseket az érték alapú árazási megközelítésmód felé, és lemondtak arról, hogy azonos nagyságú díjat szedjenek be mindenkitől. A modell mögött húzódó filozófiát légitársasági ügyfeleik széles köre elfogadta. Jones hozzátette, hogy a légitársaságok véleménye szerint a GDS-ek továbbra is fontos értéket képviselnek, illetve üzleti hasznot hoznak számukra bizonyos területeken. A légitársaságok szerint a GDS a leghatékonyabb módja a márka elismertetésének, és az otthoni piacokon kívül ez az egyik legjobb módszer az értékesítésre. Egy, a közelmúltban az Amadeus által végrehajtott felmérés szerint a megkérdezett légitársasági partnerek 98%-a a földrajzi elérést tartja a GDSek legfőbb előnyének. A válaszadók 69%-a szerint a GDS csatorna második legfontosabb előnye, hogy magas árrésű értékesítést tesz lehetővé, 48%-uk a komplex értékesítést emelte ki. Az Amadeus 2004-ben vezette be a Low Fare Distribution programot. 2005-től a légitársaságoknak további lehetőségük nyílik arra, hogy összes lehetséges árukat megjelenítsék az Amadeuson keresztül. Az Amadeus új Full Content Opciója 2005-ben elérhető lesz az európai, afrikai és közel-keleti légitársaságok számára is. Ezzel az eszközzel az utazási irodák számára garantáltan elérhetővé válik a részt vevő légitársaságok teljes adatbázisa, beleértve legalacsonyabb áraikat is. Ezért cserébe versenyképes foglalási díjat számít fel az Amadeus a standard kategóriában érvényes áraknak megfelelően. Megvannak a program továbbfejlesztésére vonatkozó tervek is: 2006-ban az Amadeus egy „`a la carte” árazási szerződéssel kíván kirukkolni a légi szállítók részére, amely lehetővé teszi, hogy további szolgáltatásokat is be lehessen építeni a foglalásba. Ennek segítségével a légitársaságok további szolgáltatásokat és megoldásokat, vagyis termékcsomagokat választhatnak a repülőjegy mellé saját értékesítési és marketingstratégiájuknak megfelelően. A modell kidolgozása még folyamatban van, az Amadeus jelenleg egyeztet a légitársaságokkal.

Amadeus

Az Amadeus a világ vezető globális disztribúciós rendszere (GDS) és technológiai szolgáltatója, amelynek GDS adatfeldolgozó központja több mint 64 ezer utazási irodai lokációt, illetve több mint 10 ezer légitársasági értékesítési irodát szolgál ki, összesen 330 ezer értékesítési ponton a világ 215 országában. Az 5000 főt foglalkoztató Amadeus főhadiszállása Madridban található, a 2003-as pénzügyi év végén a társaság 1,929 millió eurós bevételről és 158,4 millió eurós nettó eredményről adott számot.


Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.
Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között

Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között  

Elsősorban üzleti utasokra számítanak.
Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton

Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton 

A 3. ütem várhatóan április 15-én kezdődik és április 20-ig tart.
Egyre többen repülnek Svájcba

Egyre többen repülnek Svájcba 

Élen a Budapest-Bázel útvonal a Kiwi.com svájci foglalási listáján.
A világ legnépszerűbb repülős útvonalai

A világ legnépszerűbb repülős útvonalai 

2024-ben az előrejelzések szerint rekordszámú, 4,7 milliárd ember utazik légi úton.
A Flixbus szintet lép új olasz útvonalaival

A Flixbus szintet lép új olasz útvonalaival 

Közölték, hogy népszerű alternatívaként érdemes számításba venni a buszos utaztatást különböző útvonalakon.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.