Dobogós az Austrian  

Az utóbbi néhány évben drámai módon növelte piaci részesedését Magyarországon az Austrian Airlines. Míg három évvel ezelőtt a hatodik helyet mondhatta magáénak az osztrák nemzeti fuvarozó a légitársaságok hazai versenyében, 2004 utolsó hónapjaira már a Malév és a Lufthansa után a dobogó harmadik helye az övék. A piaci előretörés okairól Heintz Götz, az Austrian Airlines magyarországi igazgatója nyilatkozott lapunknak.  

'

Az erősödő versenyben is növelni tudták piaci részesedésüket Magyarországon. Hogyan?

– Először is erős a kapcsolat a két ország között. Könnyű bécsi indulású utakat eladni Magyarországon. Tatabányától már ugyanolyan könnyű megközelíteni Schwechatot, mint Ferihegyet, a budai oldalon lakók már a célközönségünket jelentik. Nincs még egy légitársaság, amely két városból (Bécs, Budapest) kiinduló utakat is tud ajánlani a magyar utasoknak, versenyképes áron. Utasaink 25 százaléka már eddig is Bécsből indult útra. Másrészt az Austrian Airlines ugyan nem tartozik a nagy légitársaságok közé, de növekszik. Közép- és Kelet-Európa specialisták vagyunk, de a régiós hálózatunk ráhordó szerepet is vállal a folyamatosan bővülő interkontinentális járathálózat számára. Bécset Közép-Európa vezető gyűjtő-elosztó pontjává szeretnénk tenni. A régióban mi repülünk a legtöbb városba: 23 országban 38 desztináció érhető el járatainkkal.

Részesedést szereztek a szlovák légitársaságban, miért?

– Minden olyan lehetőséget mérlegelünk, amikor a társaság értékét növelni tudjuk akvizícióval. A Slovak Air esetében ez sikerült. 62 százalékban tulajdonosokká váltunk. A jelenlegi állás szerint önálló légitársaságként megtartjuk a Slovak Airt, amely a jövőben is pozsonyi székhellyel működik. Új desztinációkat veszünk fel az útvonalhálózatba, és bővíteni akarjuk a flottát. Érdeklődtünk a Malév iránt is, de a kiírási feltételek ismeretében úgy döntöttünk, nem pályázunk.

Milyen új városok kerülnek be a közeljövőben az útvonalhálózatba?

– Baselnek komoly szerepet szánunk a jövőben, miután a Swiss kivonult erről a piacról. A nyári menetrendben több járatot indítunk Kínába, új úti cél lesz az egyiptomi Alexandria és Bombay.

Szokatlanul barátságos hangulat fogadja az irodájukba látogató vendégeket.

– Tavaly megújult a vállalat imázsa. A kommunikációban, az irodában is új, fiatalos, vonzó, friss dizájnt használunk. A belépő ügyfél érezheti, hogy nem egy hagyományos légitársasághoz érkezett. Újítók vagyunk, ez köszön vissza a termékeinkből és a hirdetéseinkből is.

Szükség van-e még az utazási irodákra?

– Számunkra a legfontosabb partnerek továbbra is az utazási irodák, hiszen rajtuk keresztül bonyolódik a forgalmunk legjelentősebb része. Azonban muszáj, hogy használjunk más értékesítési csatornákat: direkt értékesítést, internetet is. A mi fókuszunkban az ügyfél áll, ezért ott akarunk lenni minden csatornán, ahol csak el tud érni minket az utas.

Kiugró forgalombővülés

2004-ben 9,4 millió utast szállított az Austrian Airlines Csoport, 1 millióval többet, mint 2003-ban, ami 10,9 százalékos növekedést jelent. A 2004-es év harmadik negyedévének végén a légitársaság 36 millió eurós adózás előtti eredményt jelentett. A menetrend szerinti járatokon a helykihasználtság ezen időszakban 73,2 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 70,2 százalékról. Az erős versenyhelyzetben, amikor például nyolc fapados légitársaság repül Bécsből a fő európai útvonalaikon, ez nem is rossz eredmény. Ugyanez igaz a régiós versenytársakkal (Olympic, Alitalia, Malév) való összehasonlításban is. Az Austrian Airlines valószínűleg a legnagyobb fejlődést mutatta tavaly a magyar piacon. A hagyományos légitársaságok piacán a forgalom nagyjából változatlan volt 2003-hoz képest, az Austrian mégis növelni tudta bevételeit 2,5 milliárd forintról 2,8 milliárdra. A jegyeladások 4,9 százalékkal emelkedtek, így a piaci részesedésünket is növelték. Két és fél évvel ezelőtt, amikor Magyarországra került Heintz Götz, akkor még a hatodik helyen állt a magyar piacon, ma a harmadikok az árbevétel tekintetében, megelőzve immár a KLM-et és az Air France-ot.

'

Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt

Szántód, Tihany, Tomaj és Balaton szolgálatba állt 

A BAHART négy új hajóval gazdagodott: a két-két kompot és katamaránt március 28-án, Balatonfüreden, a hajózási szezon kezdetén avatták.
Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben

Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben 

A Moody's hitelminősítő közölte, hogy fontolóra veszi a Boeing minősítésének lerontását.
Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni!

Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni! 

Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat.
Útlezárások a reptér felé április 2-től

Útlezárások a reptér felé április 2-től 

A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása az április 2-án kezdődő útfelújítások kapcsán.
A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől

A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől 

A háttérben a madridi kormány állhat, amely a magyar konzorciumtól félti a Talgo vonatgyártót.
Személyi változás a Budapest Airportnál

Személyi változás a Budapest Airportnál 

Az általános és fejlesztési vezérigazgató-helyettes 17 év után, március 31-én távozik a vállalattól.
Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat

Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat 

A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója

Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója 

Dave Calhoun 2020 elején vette át a vezérigazgatói tisztséget, miután az elődjét, Dennis Muilenburgot leváltották.
A Lufthansa Technik tovább növekedne

A Lufthansa Technik tovább növekedne 

A Lufthansa Technik Budapest ügyvezető igazgatója áttekintést adott a magyar leánycég tavalyi teljesítményéről és idei terveiről.
Boeing-elkerülő weboldal indult

Boeing-elkerülő weboldal indult 

Pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.