Nem lesz többé műanyag játék az egyik gyorsétteremlánc menüjéhez

A Burger King nem ad többé műanyag játékot a menüjéhez - Nagy-Britanniában. A régieket pedig visszagyűjti (azokat is, amik nem tőlük származnak), hogy újrahasznosítás után  szerszámok és játszótéri eszközök részekeiként élednek újjá.

Elsőként Nagy-Britanniában zárul le az a meghatározó korszak, amiben a Burger King bizonyos vásárlások mellé ajándék műanyagjátékot adott. A mókás kis ajándékok kivonása egyelőre csak a brit piacot érinti, de a cég tervezi az akció kiterjesztését más országokba is. Fernando Machado, a Burger King marketingvezetője azt mondja, hogy következő lépésként felkészül az USA.

A műanyagbábúk beszüntetésével egyidőben indul a gyorsétteremlánc „The Meltdown” nevű kampánya, amiben arra kérik a vásárlókat, hogy a burgerek mellé kapott játékaikat (azokat is, amik nem tőlük származnak) vigyék be az éttermeikben elhelyezett hulladékgyűjtőkbe. A figurákat szeptember végéig lehet leadni, utána pedig egy újrahasznosító üzembe mennek, ahol például szerszámok és játszótéri eszközök részekeiként élednek újjá. A Burger King számítása szerint a műanyagfigurák kivonása és az újrahasznosítás nagyjából 320 tonna egyszerhasználatos műanyagtól menti majd meg a Földet. A nagy összeolvasztó kampánynak lesz digitális, közterületi, PR, in-store és kísérleti lába is – ígéri a cég.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Burger King UK (@burgerkinguk) által megosztott bejegyzés, Szept 19., 2019, időpont: 5:26 (PDT időzóna szerint)

 „Az Egyesült Királyság az egyik legfontosabb globális piacunk. Ez a program pedig egy pilot, amivel megtesszük az első lépést a komolyabb változások felé annak érdekében, hogy visszaszorítsuk a műanyagfelhasználásunkat. A többi piacon egyelőre azt teszteljük, hogyan tudjuk 2025-re teljesen beszüntetni a természetes úton nem lebomló műanyag játékok gyártását” – idézi Fernando Machadot az AdWeek.

Frissítés: Ahogy pedig a BBC rámutatott, a Burger King drasztikus lépése nem sokkal azután következett, hogy egy brit testvérpár, Ella és Caitlin McEwan, petíciót indított, hogy a gyorséttermek szüntessék be a gyerekmenükhöz járó műanyagfigurák osztogatását. A petíciót eddig több mint 550 ezren írták alá.


Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?