Egy lépéssel közelebb a V alakú repülőgéphez

A KLM elnök-vezérigazgatója, Pieter Elbers és a Delft Műszaki Egyetem (TU Delft) Repülőgépmérnöki Karának dékánja, Henri Werij professzor, ma új együttműködési megállapodást írt alá az IATA Szöulban tartott éves közgyűlésén, a légi közlekedés fenntarthatóbbá tételének érdekében. A KLM hozzájárul majd a TU Delft innovatív repülési koncepciójának kutatásához, a „Flying-V”-hoz. A kutatás célja, hogy a fentarthatóbb hosszútávú repülések eléréshez a jövőben teljesen más megközelítéseket tudjanak alkalmazni a repülőgépek tervezésében.

Az új repülőgép tervét eredetileg egy jövőbeni repülőgépdizájnként fogták fel, de több szempontból is összehasonlítható napjaink legfejlettebb légijárművével, az Airbus A350-el. Bár a gép nem olyan hosszú, mint az A350-es, ám szárnytávolságuk megegyezik. Ez lehetővé teszi a „Flying-V” számára a már meglévő infrastruktúrák használatát a reptereken: a kapuk és kifutók akadálymentes használatát, illetve az új repülő elfér ugyanabban a hangárban, mint az A350. A „Flying-V” ugyanannyi embert (a szabványos felépítésben 314 személyt) és ugyanolyan mennyiségű rakományt (160m)  lesz képes elszállítani. A „Flying-V” mérete kisebb lesz, mint az A350-es, így biztosítva a kisebb aerodinamikai ellenállást.

A repülőgép v-alakja egyesíti az utasteret, a rakteret és a szárnyakban lévő üzemanyagtartályokat. A gép aerodinamikus kialakítása és csökkentett súlya azt eredményezi, hogy 20%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt majd, mint napjaink legfejlettebb légijárműve, az Airbus 350.

A repülőgép makettjét és a „Flying-V” belső részének teljes méretű mását októberben a KLM Élménynapokon, az Amszterdam-Shiphol repülőterén fogják hivatalosan bemutatni a KLM 100. évfordulójának alkalmából.

Továbbfejlesztett utazási élmény

A Flying-V egyedülálló lehetőséget biztosít a kutatóknak arra, hogy fejleszteni tudják az utazási élményt: a szárnyakban lévő ülőhelyek elrendezéstől, az ülések és a fürdőszobák dizájnjáig. Mindennek olyan könnyűnek kell lennie, amennyire csak lehetséges, hogy maximalizálni tudják az új repülőgép formájának hatékonyságát. Az utasok kényelme szintén elsődleges szempont a tervezés során.

Elektromos meghajtás az üzemanyagfogyasztással szemben

A „Flying-V”-t  napjaink leghatékonyabb turbina motorjai hajtják. Jelenlegi kialakításában még mindig kerozinnal üzemel, de könnyen átalakítható úgy, hogy kihasználja az innovációs meghajtórendszerek adta lehetőségeket. Így például képes lehet az árammal hajtott turbóventilátorok használatára is.

 


Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben

Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben 

A Moody's hitelminősítő közölte, hogy fontolóra veszi a Boeing minősítésének lerontását.
Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni!

Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni! 

Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat.
Útlezárások a reptér felé április 2-től

Útlezárások a reptér felé április 2-től 

A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása az április 2-án kezdődő útfelújítások kapcsán.
A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől

A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől 

A háttérben a madridi kormány állhat, amely a magyar konzorciumtól félti a Talgo vonatgyártót.
Személyi változás a Budapest Airportnál

Személyi változás a Budapest Airportnál 

Az általános és fejlesztési vezérigazgató-helyettes 17 év után, március 31-én távozik a vállalattól.
Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat

Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat 

A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója

Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója 

Dave Calhoun 2020 elején vette át a vezérigazgatói tisztséget, miután az elődjét, Dennis Muilenburgot leváltották.
A Lufthansa Technik tovább növekedne

A Lufthansa Technik tovább növekedne 

A Lufthansa Technik Budapest ügyvezető igazgatója áttekintést adott a magyar leánycég tavalyi teljesítményéről és idei terveiről.
Boeing-elkerülő weboldal indult

Boeing-elkerülő weboldal indult 

Pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság.
Már közlekedik a Tisza-tó sebesvonat

Már közlekedik a Tisza-tó sebesvonat 

Egynapos túrához is ideális a menetrendje.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.