Egyediség, hasonlóság, szinergiák  

Számos marketingproblémára kell megoldást találnia egy olyan, több szállodaláncot üzemeltető csoportnak, mint az Accor. Hogyan pozicionálja az egyes láncokat? Mi legyen az az üzenet, amivel egy hálózat fel tudja kelteni célcsoportja figyelmét, és világosan megkülönbözteti magát versenytársaitól?  

'

Stratégiai kérdés az is, mennyire kell hangsúlyozni és kommunikálni, hogy a különböző kategóriájú láncok (márkák) ugyanazon csoporthoz tartoznak. Meg kell találni azt a módot is, ahogyan a láncok ki tudják használni az összetartozásból fakadó szinergiákat. Cikkünkben megvizsgáltuk, milyen válaszokat talált a fenti kérdésekre az Accor csoport Magyarországon is ismert és jelenlévő 5 márkája: a Sofitel, a Novotel, a Mercure, az Ibis és az Etap.

Sofitel – a francia „art de vivre” megtestesítője

Az Accor Csoport „ékköve” kétségtelenül a Sofitel. Mindig is a világ előkelő szállodái között tartották számon. A szállodák mindig a város legjobb részein fekszenek: New Yorkban az 5. és a 6. sugárút között, Londonban a Pall Mallen, Washingtonban két saroknyira a Fehér Háztól. Büszkék történetükre: a hatvanas években például az amszterdami Grand Sofitel Demeure szállóban tartotta esküvőjét Beatrix holland királynő. A belső terek egyedi kialakítására Pierre-Yves Rochont, az ismert francia építészt és belsőépítészt kérték fel. Minden szálloda különböző, de közös vonás a tágas és kiváló akusztikájú szobák kifinomult berendezése, a művészi virágdekorációk elhelyezése a közös helyiségekben is. A legtöbb szállodában könyvtár is található. A Sofitel-hálózat eredeti művészeti alkotásokat is tart. A Sofitel egyedisége abban rejlik, hogy a francia „art de vivre” megtestesítőjeként definiálja magát. Ez megjelenik abban a figyelemben, amit a vendég ott tartózkodása idején kap, és nem utolsósorban a konyhaművészet megbecsülésében. A Sofitel hagyományosan jó kapcsolatot ápol olyan, Michelin-csillagokkal kitüntetett világhírű séfekkel, mint Alain Ducasse, Alain Dutournier, Albert Roux. A hálózat büszke arra, hogy számos szállodája bekerült a Michelin Németországban és Franciaországban éttermeket ajánló híres Vörös Könyvébe.

A családbarát Novotel

A hálózat olyan sok kedvezményt ad családoknak illetve gyerekeknek, hogy ez családbarát hotelmárkává tette a Novotelt. Ingyenes például a szállás és a reggeli két 16 év alatti gyereknek, ha a szobát megosztják szüleikkel vagy nagyszüleikkel. A hotel filozófiája: szórakozás a gyerekeknek, nyugalom a szülőknek. Plusz szolgáltatás a bébiknek az ételmelegítő termosz, etetőszék, a kisgyerekeknek a Lego asztal és szabadtéri játékok, a nagyobbaknak pedig ingyenesen igénybe vehető Playstation-konzol a hallban és uszoda. Az étterem speciális gyermekmenüt kínál, a kis vendégek ráadásuk ajándékot kapnak a Novotel kabalafigurájától, Dolfitól, az okos delfintől. Egész évben több mint 900 ezer gyerek tartózkodik a Novotel-szállodákban világszerte. A célcsoport másik részét az üzleti utazók illetve konferenciaszervezők alkotják. A Novotel testre szabott megoldást kínál mindenféle üzleti találkozóra. A konferenciatermek új generációja praktikusan van felszerelve, bútorzata ergonomikus. A hotellánc újítása például az a panel, amelyen egyetlen gombnyomással szabályozni lehet a konferenciaterem összes berendezését: a világítást, a projektort, az audioeszközöket és a hőmérsékletet.

Helyi sajátosságokat tükröző egyedi házak

Kényelem, minőségi szolgáltatás és vendégszeretet – ez a középkategóriás szolgáltatást nyújtó három- vagy négycsillagos Mercure-hotelek alapelve. A szállodák gyakran a városközpontokban vannak, közel az üzleti és turisztikai célpontokhoz. Minden hotelnek megvan a saját maga személyisége, stílusa. Az egyediséget teszi lehetővé az a koncepció, amely szellemében „tematizálják” a szállodákat, vagyis a szálloda hangulatát, dekorációját, megjelenését a helyi adottságok (elhelyezkedés, történelem, kultúra) figyelembe vételével alakítják ki. Minden szállodában kiemelt szerepet kap a város, ahol fekszik és annak környezete. A recepciósokat, a bár és az étterem személyzetét külön tréningen készítik fel arra, hogy bemutassák a vendégeknek a várost és a környezetét. Az étteremben helyi alapanyagokból előállított helyi ételeket kínálnak, és nagy hangsúlyt fektetnek a reggelire, amely az adott régió kenyérspecialitásaira épül. A borkínálatban pedig szakértők által vakteszteléssel kiválogatott kiváló minőségű helyi borok szerepelnek. Jelenleg 750 szálloda tartozik a Mercure hálózatához

Akiknek fontos az ár

Az Ibis márkastratégiájának központi eleme: minőség elfogadható áron. A szálló praktikus, otthonos hálószobákat kínál: nagy, kényelmes ágyat, saját fürdőszobát és a legjobb tévécsatornákat. Különös figyelmet szentelnek a szobák komfortosságának és tisztaságának. A 12 éven aluli gyerekek számára ingyenes a szállás, ha megosztják a szobát a szüleikkel, reggeliért a normál ár felét fizetik. A Vitabis konstrukció keretében kedvező árat kínálnak sportolóknak, illetve azoknak a szövetségeknek, amelyek éppen egy versenyre utaznak. A láncba tartozó hotelek stratégiai helyen fekszenek: városközpontokban, az üzleti utazók és a turisták leggyakoribb útvonalain, a repülőterek közelében. Az Ibis az első háromcsillagos szálloda, amely 1997-ben megkapta az ISO 9002 minősítést, amely 2002-től ISO 9001-es minősítésként ismert. A minősítés a napi 24 órás recepció- és szállás-szolgáltatásra, a 4h30-tól délig rendelkezésre álló reggeli-szolgáltatásra, és a bár-, illetve készétel-szolgáltatásra vonatkozik.

Az Etap – jó elhelyezkedés, elérhető áron

Az 1991 óta jelen lévő Etap márkához tartozó szállodák kedvező áron állnak az üzleti úton lévő és a pihenni vágyó vendégek rendelkezésére is. Az Etap szállodák megfelelő választ kínálnak az új utazó/turista generáció magas elvárásaira, a könnyű foglalhatóságra, kényelmes elérhetőségre, és igazi komfortra elfogadható áron. Az Etap szállodák mellett négy érv szól. Egyrészt a szívélyes üdvözlés, a kényelmes szobák és a korlátlan reggelifogyasztás. Másrészt a vonzó ár és a kényelem. Harmadrészt a kiterjedt európai hálózat: az Etap szállodák a főútvonalak mentén, a városközpontokban és a repülőterekhez közel fekszenek. Európában 300 Etap szálloda áll az utazók rendelkezésére. Végül a könnyen használható foglalási rendszer, a hét minden napján, 24 órán keresztül, az interneten keresztül, vagy közvetlenül a szállodával.

Szinergiák

Milyen előnyük származik a szállodáknak abból, hogy az Accor csoport tagjaiként működnek? Első helyen talán a mindenki rendelkezésére álló szakértelmet és tudást lehet említeni, amelyet a szállodák egymás közt megosztanak. Másik pozitív hatás, hogy minden szálloda számára megkönnyíti és elérhetővé teszi a foglalást az Accor saját rezervációs rendszere, valamint népszerű accorhotels.com weblap, amely on-line foglalásra is alkalmas. A csoporthoz való tartozásnak természetesen vannak előnyei a vendégek részére is, hiszen az Accor szállodák hűségprogramja, az Accor Favorite Guest komoly kedvezményeket biztosít a csoport bármelyik szállodájában. A hűségkártya tulajdonosa árengedményt kap a szobaárból, garantálják szobafoglalását három nappal az utazás előtt, az elutazás napján délután négyig tarthatja szobáját felár nélkül. Személyre szóló üdvözlés, valamint további kedvezményes lehetőségek állnak a hűségkártyás vendégek részére. Az Accor csoport érdekeltségi körébe tartozó Carlson Wagonlit utazási iroda, valamint az utalványokat értékesítő Accor Services további együttműködési lehetőségeket kínál a szállodák számára.

Az Accor-pannonia továbbra is üzemelteti balatoni szállodáit

Az Accor-Pannonia Hotels, az Accor csoport magyarországi leányvállalata négy szállodát üzemeltet Siófokon, a Balaton partján. Ingatlanstratégiájának megfelelően az Accor-Pannonia Hotels tárgyalást folytat magyar és nemzetközi potenciális befektetőkkel egyaránt a négy épület eladásáról. Az Accor-Pannonia Hotels szeretné informálni és egyben biztosítani partnereit és a turisztikai szakmát, hogy a tárgyalásoktól függetlenül az idei szezonban továbbra is üzemelteti balatoni szállodáit. A szállodák üzemeltetése abban az esetben is folyamatos lesz, ha a szezon előtt befejeződik az ingatlan értékesítése. A tárgyalások végeztével az Accor-Pannonia Hotels minden fontos részletre kiterjedő sajtóanyagot ad ki.

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.