Egymillió eurót költenek a téli kampányra

A téli turisztikai forgalom fellendítése érdekében egymillió eurós költségvetéssel elindult a hetedik Budapest Winter Invitation kampány. 

A Magyar Turizmus Zrt. 7. alkalommal szervezte meg a Budapest Winter Invitation téli forgalomélénkítő kampányt, amelynek célja Budapest mint vonzó turisztikai desztináció népszerűsítése, valamint a főváros utó- és előszezoni vendégforgalmának növelése.

A 2012 novemberében indult és 2013. április 7-ig tartó, 1 millió euró média-költségvetésű akcióhoz mintegy 50 fővárosi szálloda és számos stratégiai partner csatlakozott. Bécset és Londont már elárasztották a BWI akciót és a Cézanne kiállítást népszerűsítő plakátok.

A Magyar Turizmus Zrt. és a hozzá csatlakozó turisztikai szolgáltatók egy olyan vonzó csomagajánlatot alakítottak ki, mely Budapestet megkülönbözteti más európai országok, városok csomagajánlataitól. Így a 2=3; 3=4 szállodai kedvezményajánlat mellett idén is ingyenes fürdőlátogatást biztosítanak a vendégek részére, mely addicionális szolgáltatás a tavalyi évben is nagy népszerűségnek örvendett.

Idén újdonságként bekapcsolódik a programba a Lukács Fürdő is, így a Széchenyi, a Gellért és a Rudas mellett eggyel több ingyenes lehetőség közül választhatnak a vendégek. A marketingakció kiemelt együttműködő partnerei: a budapesti három-, négy- és ötcsillagos szállodák, a Magyar Turizmus Zrt., a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, a Budapest Gyógyfürdői Zrt., a Budapest Airport Zrt., a Wizz Air, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ, az Expedia és Hotels.com nemzetközi piacvezető utazási portál, és egyéb turisztikai szolgáltatók úgymint a CityTour Hop on Hop off, a Legenda Kft. és a Memento Park.

Új stratégiai partnerként csatlakozott idén az akcióhoz a Szépművészeti Múzeum, valamint a Budapesti Tavaszi Fesztivál is, kiegészítve az alapterméket újabb vonzerőkkel.

A Szépművészeti Múzeum Cézanne és a múlt c. október végén nyílt kiállítása nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő, csak úgy, mint a Budapesti Tavaszi Fesztivál, amelynek április 7-i zárónapjához igazították a kampány időtartamát is. Ezen rendezvények nemzetközi promócióját kapcsolják össze a téli városlátogató csomaggal, így erősítve a kommunikációs lehetőségeket. A közös kampány népszerűsítése érdekében a leghatékonyabb kommunikációs eszközöket alkalmazzák a szervezők.

A kampány arculatához és a megújult itthon.hu weboldalhoz illeszkedő saját honlap mellett, (www.budapestwinter.com), az Expedia csoporttal együttműködésben az Expedia.com és Hotels.com nemzetközi piacvezető utazási portálokon és további online felületeken is hirdetik és foglalhatóvá tették a BWI akciót.

A központi online kampány kiegészítéseként, az akció valamennyi kiemelt célpiacán, több mint 15 országban zajlanak online, PR és közterületi kampányok, a Magyar Turizmus Zrt. külképviseleteinek szervezésében.

Londonban, a világ egyik legjelentősebb turisztikai kiállításának (World Travel Market - WTM) megnyitásához időzítve, a teljes londoni metróhálózatban, a metrókocsik belsejében 1000 db plakát, a WTM-re közlekedő vonalon pedig 300 db plakát hirdeti a Cézanne kiállítást és a téli akciót. London belvárosában, további három, kiemelt forgalmú metróállomáson (Leicester square, Piccadilly Circus, Charing Cross) találkozhatnak az utazók mozgólépcső melletti BWI-plakátokkal.

A Szépművészeti Múzeum és az MT Zrt. összefogásának köszönhetően idén novembertől ismét közös köztéri kampány zajlik Bécs belvárosában, amelynek keretében 50 citylight plakát népszerűsíti a Budapesten látható nagyszabású Cézanne kiállítást és a BWI akció üzenetét.

A Cézanne kiállítás megnyitására időzítve nemzetközi újságíró tanulmányutat is szervezett az MT Zrt., amely sikeresen lezajlott, és amelynek eredményeként folyamatosan jelennek meg a Budapestre csábító cikkek, riportok a nemzetközi sajtóban. A BWI kampány legfőbb célpiacai: Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Skandinávia, Ausztria, illetve Szlovákia, Lengyelország, Szerbia és Románia.

Az előző évi Budapest Winter Invitation keretében minden eddiginél több, 79 000 vendégéjszakát töltöttek el a vendégek 2011. november 15. és 2012. március 31. között Budapesten.

A Magyar Turizmus Zrt. idén is vállalja a BWI kampány koordinálását, aktívan részt vesz annak népszerűsítésében, és egyben az akció főfinanszírozója is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.