Egyre több az érdeklődő

Április 3-án tartották a 11. német utazási börzét Bécsben, a Schönbrunni Kastély Orangerie üvegházában. Az idei regionális workshopot minden eddiginél nagyobb érdeklődés övezte: 64 kiállító és összesen 322 résztvevő volt kíváncsi a német kínálatra az osztrák, magyar, cseh, szlovén és szlovák piacról.

A rendezvényt Knud Jörgen, a szervező Német Turisztikai Hivatal (DZT) Közép-Európai Regionális Igazgatóságának vezetője nyitotta meg rövid köszöntőbeszédével. A börze eredményességéről beszámolt lapunknak.

„Az, hogy idén hatvannégy kiállító volt jelen a börzén, valóban rekordnak számít. Véleményem szerint ez a nagy érdeklődés elsősorban annak köszönhető, hogy 2007-ben a magyar, cseh, szlovák, szlovén és osztrák piacokon sikerült összességében kilencszázalékos turistaforgalom- és vendégéjszakaszám-növekedést elérnünk. Ezenkívül a csatlakozás a schengeni övezethez a jövőben tovább növelheti a látogatók számát ezekről a piacokról. Mind a kiállítók, mind pedig a szaklátogatók nagyon pozitívnak értékelték a tizenegyedik német utazási börzét. A kiállítóként megjelent hotelek a helyszínen kiosztott kérdőíveken a jótól a nagyon jóig értékelték a szaklátogatókat, sokan közülük konkrét üzleteket is kötöttek. A régiók és városok képviselői tapasztalataik alapján a mostani börzét az eddigi legjobbnak ítélték. Legközelebb 2010-ben tartjuk meg Bécsben a német utazási börzét, amelynek konkrét súlypontjait jövőre véglegesítjük. 2009- ben viszont kezdetét veszi a német roadshow, amelyet március 31. és április 2. között rendezünk, egyegy napon Budapesten, Pozsonyban és Prágában. A rendezvényeken előreláthatólag harminc-harmincöt német kiállító vesz részt. A roadshow célja, hogy még tovább mélyítsük a kapcsolatot az utazási szakmával és a sajtóval ezekben az országokban.”

Mint a helyszíni sajtótájékoztatón is elhangzott, Németország az elmúlt évben a várakozásokon felüli turistaforgalmat produkált. A külföldi turisták vendégéjszakáinak száma elérte az 54,8 milliót, amely a rekordévnek számító 2006-os esztendőhöz képest 3,5 százalékos növekedést jelent. A fő küldőpiac Európa, azon belül is Hollandia áll az élen, őt követi az Egyesült Államok, majd szorosan mögötte Nagy-Britannia. A magyar turisták vendégéjszakáinak száma 8,3 százalékkal növekedett, ami összesen több mint 463 ezer vendégéjszakát jelentett 2007-ben. Idén a német turizmus a kastélyok, parkok, kertek téma köré szerveződik. Ezek a látványosságok már így is előkelő helyet foglalnak el a német úti célok ranglistáján: évente 20 millióan keresik fel ezeket az attrakciókat. Az országban 5000 látogatható kastély található, de az épületek megtekintése mellett számos programmal, fesztivállal és rendezvénnyel is csalogatják a turistákat. A németországi ünnepek, különféle események népszerűsítése idén egyébként is súlyozottan szerepel a Német Turisztikai Hivatal marketing- és kommunikációs tevékenységében.

Sokféle lehetőséget kínál Wiesbaden

Wiesbaden standjánál Maren Krefeldt, a Wiesbaden Marketing marketingmenedzsere fogadta az érdeklődőket. A város szempontjából a fő turistaszezon áprilistól októberig tart, továbbá kiemelt időszak a karácsony is. Wiesbadennek sokféle vonzereje van, és számos programmal csábítja a turistákat. Rengeteg kiadvány nyújt információt a lehetőségekről: külön prospektus szól a kastélyokról, parkokról, a csoportoknak szóló ajánlatokról, a termálfürdőről, a karácsonyi rendezvényekről, egy további kiadvány pedig 12 indokot fog csokorba, amelyekért érdemes felkeresni a várost és környékét.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.