Elégedettebbek a budapesti szállóvendégek

Az utóbbi hónapokban tovább javult a budapesti szállodák megítélése a vendégek körében, így már a legjobb nyolc között szerepelnek a fővárosi hotelek a nemzetközi összehasonlításban.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világszerte több mint 210 000 szálloda adatait tartalmazó hotel.info online szállodafoglalási portál 2011. novembere után 2012. februárjában újra összesítette a vendégelégedettségi adatokat.

Ennek alapján a következő sorrend alakult ki:

A hotel.info top 20 fővárosa* nemzetközi összehasonlításban

Jelenlegi értékelés Korábbi értékelés (2011. novemberi állapot)

Helyezés Város Pontszám Helyezés Város Pontszám

2012 2011
1. Varsó 7,90 1. Varsó 7,90
2. Tokió 7,67 2. Tokió 7,67
3. Helsinki 7,65 3. Helsinki 7,66
4. Pozsony 7,56 4. Pozsony 7,54
5. Tallinn 7,55 5. Berlin 7,52
6. Berlin 7,54 6. Prága 7,51
7. Prága 7,52 7. Tallinn 7,50
8. Budapest 7,51 8. Bangkok 7,49
9. Szófia 7,49 9. Szófia 7,48
10. Bangkok 7,49 10. Budapest 7,47
11. Zágráb 7,48 11. Zágráb 7,46
12. Ljubljana 7,48 12. Ljubljana 7,45
13. Bécs 7,42 13. Bécs 7,40
14. Dublin 7,38 14. Riga 7,39
15. Lisszabon 7,37 15. Szingapúr 7,36
16. Szingapúr 7,36 16. Dublin 7,35
17. Riga 7,35 17. Lisszabon 7,34
18. Bukarest 7,27 18. Bukarest 7,24
19. Madrid 7,22 19. Vilnius 7,23
20. Peking 7,20 20. Madrid 7,21

Átlag 7,47 Átlag 7,46 

Varsó, Tokió, Helsinki és Pozsony szállodatulajdonosai megőrizték pozícióikat a lista élén.

Míg a szlovák fővárosban a szállodavendégek kissé elégedettebbnek tűntek, mint novemberben, a finn főváros szállodáinak összesített értékelése kismértékű csökkenést mutat (7,65 pont).

A német főváros, Berlin szállodái a vendégek véleménye szerint ugyan javultak, nemzetközi összehasonlításban mégis egy hellyel hátrébb kerültek, mert a tallini szállodák pontszáma 7,50-ről 7,55-ra nőtt. Budapest a jobb minősítésnek köszönhetően két hellyel előbbre lépett, így most a 8. helyen áll.

A megnövekedett összesített értékből kifolyólag (7,19-ről 7,20-ra) Pekingnek sikerült bekerülnie a legjobbak közé. A vilniusi szállodavendégek azonban kevésbé voltak elégedettek a szállodák szolgáltatásaival. Novemberi 7,23 pontjával még a 19. helyen állt a litván főváros, a most elért 7,19 ponttal azonban kiesett a legjobb húsz szálloda közül.

Szintén nem túl elégedett vendégek távoztak ismét Róma, Párizs és London szállodáiból.

Míg az „Örök város“ 6,92 pontot ért el, Párizs és London csak 6,73, ill. 6,58 pontot kapott a foglaló vendégektől.

* A vendégek a szállodából való távozásuk után pontrendszer (0-tól 10-ig) segítségével értékelik a www.hotel.info webhelyen keresztül foglalt szállodákat. A végső érték a szoba minőségére, a személyzet kedvességére, a tisztaságra, a zajra, az ár-érték arányra, valamint a reggelire/gasztronómiai szolgáltatásokra adott pontszámok összesítésével jött létre. Az értékelési pontszámok két tizedesjegyre kerekítve jelennek meg. A nemzetközi sorrend az eredeti értékekhez igazodik.


Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.