„És egy igazán online utazási iroda sem létezik”

Nem tették zsebre az Utazás kiállítás online értékesítéssel foglakozó konferenciáján megjelent utazási irodások azt, amit Horváth Ákos, a GDS-szolgáltató Amadeus magyarországi igazgatója felrótt nekik, de ha tanácsait megfogadják, abból tehetnek a zsebükbe.

Akinek nem inge, ne vegye magára, de többek számára gondolatébresztőnek szánta előadását Horváth Ákos. Felrázandó a zömében hazai utazási irodák képviselőiből álló közönséget, Horváth kifejtette: tetszik, nem tetszik az online piacon ugyanazok a trendek jellemzőek, mint a világ nyugati felén, de a hazai utazási irodák mintha ezt nem vették volna észre és egy folyamatosan csökkenő piacon versenyeznek egymással. Elrettentésképpen még hozzátette: a nyugati kollégáik „álmukból felkelve is fújják” az utazóközönség online-hoz való hozzáállására vonatkozó adatok.

Azok pedig önmagukért beszélnek; elég, ha csak arra gondolunk, hogy egy reprezentatív felmérés szerint az interneten még nálunk is 63% foglal szállást, üzleti utazást 68%, szabadidős utazást 76%. „És egy igazán online utazási iroda sem létezik” - vetette Horváth az egybegyűltek szemére.   

Ha nem szedik össze magukat az online értékesítésben, a határon átnyúlva, teljesen legálisan elhappolják előlük a külföldi versenytársak. A kelet-európai online utazási piac forgalmának 51%-a a booking.com bevételeit hízlalja. Magyar online utazási iroda nem szerepel Kelet-Európa első 20 versenyzője közt. Pedig volna miért derül ki az adatokból, melyek szerint 2012-ben a magyarok a teljes európai utazóközönség 5,4, míg online 8%-át adják. 

„Egy út lefoglalása ma már nem misztikum” - józanított ki Horváth Ákos. Ehhez kár is már fizikailag fenntartani egy irodát. Az utcáról beeső forgalom nem a válság miatt csökken, miközben az online értékesítés forgalma az utóbbi években 501-ről 811 millió dollárra nőtt - tette hozzá.

Nem tűnik túl biztatónak Horváth azon állítása, sem mely szerint a 2000 magyar vállalat is egyre kevésbé fordul utazási irodához, ha munkatársaik üzleti útra indulnak. Létrehozhatnának a céges utazókkal foglalkozók olyan saját weboldalt, melyen keresztül az ügyfeleik maguk is tudnak foglalni - hozta fel példaként Horváth Ákos.

Az Amadeus atyai dörgedelmét követően Horváth Ákos megerősítette, nekik érdekük, hogy az utazási irodák talpon maradjanak, mivel belőlük élnek, de nőjenek fel a 21. századhoz. Ne azzal akarjanak egymással versenyezni, hogy ki a legolcsóbb. Árverseny helyett a ki kínál több szolgáltatást szemléletét kellene magukévá tenni. Horváth szerint a hazai idegenforgalomban nincs innováció, pár kivételtől eltekintve hiányoznak a profi weboldalak. Javasolta: ne másolják az élen járókat, ehhez már késő; legyenek kreatívak, vezessenek be újdonságokat.

Ugyanezen a konferencián egy másik előadás során hangzott el: sokaknál hátrány, ha már meglévő online felülethez nem tartozik kártyás fizetési lehetőség. Ez az előadó szerint akár a forgalom 73%-ának elvesztését is jelentheti.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.