Felmérés: a hazai szállodai lopásokról

Idén nemcsak a sok kieső vendég, hanem a betérő is okozott fejtörést sok szállásadónál, a Szallas.hu friss felmérése szerint.

A magyarok is kénytelenek lesznek változtatni nyaralási szokásaikon - elérkezett az északi utak kora?
Mire számíthatnak a magyar turisták Németországban?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Czeiszing Miklóssal -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviseletének vezetőjétől!

2024. március 21. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A friss kutatás tanúsága szerint még mindig jellemző, hogy egy vendég eltulajdonít valamit: az elmúlt másfél évben a szállásadók kétharmadát érte ilyen veszteség. Az online felmérésben 821 szállásadó vett részt. 43 százalékuk apartman, 38 százalékuk vendégház, 9 százalékuk panzió, 5 százalékuk hotel és 5 százalék egyéb típus.

A törülköző mindent ver

A „szarkák” körében a törülköző a legcsillogóbb kincs, három szállásadóból kettőnél nem teljes a darabszám a vendég távozását követően. Bármennyire is meglepő, minden második szállásról az evőeszközöknek kélt lába. Minden ötödik helyről csentek már el valamilyen elektromos berendezést. Az ágynemű, a tisztálkodási szerek, a távirányítók, hamutálak és a minibár tartalma is fogyóeszköznek bizonyulnak. Mint ahogy a toalettpapír is szuvenírnek számít. De az elmondások alapján az sem ritka, hogy az udvaron található termést szüretelik le és viszik haza, épp úgy, mint a kikészített teafiltereket, kávékapszulákat.

Tévének, robotporszívónak, japán juharfának is már lába kelt

Volt olyan is, ahol csak a képkeret maradt a falon, a benne egykoron virító festménynek pedig hűlt helye fogadta a tulajt. Valakinél a csillárt szerelték le, másoknál kicsavarták az energiatakarékos izzókat, lenyúlták a ceruzaelemeket, dekorációs tárgyakat emeltek el. De loptak már el a vendégek WiFi routert, set-top boxot, zuhanyfüggönyt, kerti széket, továbbá szereltek le fogast és polcot is. Akadt olyan apartmanos is, akinél a csaptelep tömítőgyűrűjét vitték el. „Nagyobb értékű lopásra is van sajnos példa, mondta a felméréssel kapcsolatban Trepess Beatrix, a Szallas.hu PR-menedzsere, valaki tévével lépett meg, egy másik vendég pedig egy robotporszívóval lett gazdagabb.” Mégis talán az a szállásadó lepődhetett meg a legjobban, akinél kiásták a japán juharfát, vagy akinek a kertjében lévő homokozóból tűnt el a homok. Sajnos az is előfordul, hogy valaki a kulccsal együtt távozik és nem hajlandó visszaadni azt.

Kisebb lopással mindig számolnak

A felmérésben részt vevő szállodások elmondása szerint átlagosan szobánként hozzávetőlegesen 5000 forint értékű kárral kalkulálnak. A szállásadók zöme nem foglalkozik ezekkel a kisebb lopásokkal, beletervezi az áraiba. Komolyabb eszmei vagy anyagi érték esetén értesítik a vendéget, hogy adja vissza. Vannak, akik sikerrel járnak: a szállásadók 28 százaléka visszakapta már vendégétől az elcsent holmit, 16 százaléknak meg a szembesítést követő beismerés után megtérítették a kárt. Azonban az esetek 56 százalékában tagadás a reakció.

 

Forrás: Szallas.hu


Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya?

Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya? 

Utazni, új helyeket megtapasztalni élmény, de vajon élmény lehet-e egy ilyen helyen dolgozni? 
Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett

Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett 

Átadták az Alvásbarát Szálloda idei minősítési díjait az Alvás Világnapja alkalmából a Magyar Tudományos Akadémián.
Újabb hétvége, újabb tűz  egy hotelben

Újabb hétvége, újabb tűz egy hotelben 

Ezúttal egy etyeki szálláshelyen égett a berendezés.
Dübörög a hazai szállás- és vendéglátóhelyeken a kutyabarátság

Dübörög a hazai szállás- és vendéglátóhelyeken a kutyabarátság 

A legfrissebb felmérések szerint Magyarországon jelenleg 3 millió gazdás kutya él, ezzel vezető helyen vagyunk Európában.
Visegrádi szállodatűz: így jutnak kártérítéshez a pórul járt vendégek

Visegrádi szállodatűz: így jutnak kártérítéshez a pórul járt vendégek 

Az igazgató kiemelte, a befizetett előleg nem vész el, szeretnének hiteles vendéglátók maradni.
A jövő ma van – A mesterséges intelligencia a turizmust is segítheti – Az Everguest szenzációs újdonsága

A jövő ma van – A mesterséges intelligencia a turizmust is segítheti – Az Everguest szenzációs újdonsága 

Ki emlékszik már arra, hogy akárcsak két-három éve, még a sci-fi szintjén gondolkodtunk a mesterséges intelligenciáról? Mára nemhogy megbarátkoztunk vele, hanem segítőtársunk lehet.
Történelmi falak: 110 éves a budapesti Astoria

Történelmi falak: 110 éves a budapesti Astoria 

Íme, néhány érdekes tény és  idézetet az elmúlt 110 év történetéből. 
Fél éven belül újranyithat a Hotel Silvanus

Fél éven belül újranyithat a Hotel Silvanus 

Mint ismert, szombaton pusztított borzasztó tűz a Dunakanyar egyik legkedveltebb hotelében.
Európa első nettó zéró kibocsátású hostellánca

Európa első nettó zéró kibocsátású hostellánca 

Meglévő irodai és kiskereskedelmi ingatlanokat alakít át hostelekké az a&o csoport.
Ez a hotel kapta a 'Magyarország vezető luxusszállodája 2024' címet

Ez a hotel kapta a 'Magyarország vezető luxusszállodája 2024' címet 

Március 6-án Berlinben tartották a World Travel Awards 31. díjátadó ceremóniáját, ahol átadták a világ legjobb szállodáinak járó kitüntetéseket.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.