Firenzei faloda

A firenzeiek, ahogy minden olasz, odavannak a piacozásért. A szombat szent számukra: ez a piacozás napja. Ráadásul imádott nagyvásárcsarnokuk jól megközelíthető, a város szívében található, ahová bárki könnyűszerrel eljuthat.

Ám a firenzei piacnak közel ötven éve volt egy jelentős területe, amely lassan enyészetté vált. Ez a vásárlórész fölötti, teljes hosszában végighúzódó galéria szúrt szemet két szemfüles vállalkozónak – Umberto Montanónak és Claudio Cardininek –, akik összefogva a helyi önkormányzattal jogot kaptak arra, hogy az addigi holt teret alaposan átformálják.

EZ IKEA? NEM, PIAC!

Úgy döntöttek, megpályázzák a helyet, és amikor megnyerték a koncessziót, két év alatt teljes egészében átalakították. Egy olyan különleges koncepciójú gasztroközpontot hoztak létre a piacozók feje fölött, amely megnyitása óta hajnaltól éjfélig nyitva tart. Benne a közlekedés leginkább a svéd bútoráruház piacterének koncepciójához hasonlítható: csak egyfelé mehet a vendég – jópofa nyilak, tegező stílusú útbaigazító táblák, színes ábrák segítik útját –, így mindegyik kínálat mellett akarva-akaratlanul elhalad, ezzel is elérve, hogy elcsábuljon, és megálljon az ott kapható ínyencséget kínáló pultnál.

A TURISTÁK MEKKÁJÁVÁ VÁLT

A két éve megnyitott, különös gasztrocentrum nemcsak a helyiek, hanem a városban jelentős számban megforduló turisták kedvenc célpontjává is vált. Naponta több száz turistacsoport tagjai tapossák itt illendően egymás sarkát, rommá szelfizik megukat a különböző finomságokkal, no meg az azokat készítő mesterekkel.

Mert azért meg kell jegyezni, itt bóvli áru nincs, csak csupa minőségi termék. A szakma mesterei, elismert specialistái készítik azokat, és mindegyik áruféleségből csak egyfélét. Azaz egy spagettis van, egy pizzaárus, egy sonkás, egy boros, egy grappás, egy kávét kínáló, egy kézműves fagylaltos és így tovább. És bár mindannyian azonos egyenruhában vannak, egységes arculat (logó) alatt kínálják portékájukat, cégük különböző – ez abból is látszik, hogy a kiállított számlán a cég neve más és más.

AKÁR A VENDÉGEK IS MEGTANULHATJÁK

Nemcsak enni-inni lehet gourmet módra a firenzei fedett nagyvásárcsarnokban, hanem a vendégek elleshetik, meg is tanulhatják az éppen megkóstolt ínyencség elkészítésének módját. Ugyanis mindennap négyórás időtartamban Scuola di Cucina Lorenzo di Medici néven működtetnek helyben egy főzőiskolát. Ez tulajdonképpen a város patinás, negyven éve alakult és azóta sikeresen működő főzőtanodája, amely kihelyezte egyik fakultását a piac galériájára annak megnyitásakor.

A „nebulók” először mesterük vezényletével a földszinti bevásárlórészen közösen megveszik a főzés hozzávalóit. Majd jön a lépcsőzés, irány egy 16 munkaállomással felszerelt, a legmodernebb technológiát felvonultató főzőkonyha, ahol a séf irányításával elkészítik az aznapi menüsort, amit aztán jó étvággyal a séf asztalánál el is fogyasztanak. Na persze itt sem maradhat el a szokásos szelfizés: az elkészült fogással, anélkül, séffel vagy a konyhai tűzhellyel. A kínai és japán csoportok ezt a programpontot egyenesen imádják.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.