Gyenes Ákos: Aki nem készül fel időben, az komoly versenyhátrányt szenved

Mitől lesznek elégedettek a vendégeink? Milyen árazási politikát kövessünk az újranyitáskor, hogy a lehető legmagasabb bevételt érjük el? Milyen marketing kampányokkal hívhatjuk fel magunkra leginkább a figyelmet? Az Everguest személyre szabott „RESTART” újranyitási akciótervéről és egyedi ajánlatáról kérdeztük Gyenes Ákos revenue management üzletág vezetőt. (x)

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mikor érdemes jelentkezni és belevágni a RESTART programba? Most még nem látjuk pontosan, mikor nyithatnak a szállodák. Közvetlenül előtte (ha már lesz konkrét dátum), vagy most, amikor még csak várjuk az újranyitást, de senki nem tudja a pontos időpontját?

Minél előbb, annál jobb és annál több időnk van felkészülni az újranyitásra. Ha közvetlenül előtte végezzük el az akciótervben foglaltakat, akkor könnyen lehet, hogy már nem tudunk időben és megfelelően felkészülni. A RESTART ajánlatnak pont az a lényege, hogy már most a szállodák kezébe tudjuk adni az újranyitás kulcsát, hiszen olyan információk birtokába kerülhetnek, amik a későbbi sikeres újranyitás alapjait jelenthetik.

Röviden elmagyarázná, mi ez a szolgáltatás, amit kínálnak?

A RESTART auditunk és akciótervünk célja, hogy beindítsuk és felkészítsük a szállodákat az újranyitásra, a legjobb reputációtól a bevétel maximalizálásáig, hogy újult erővel, még magasabb színvonalon vághassanak neki a vendégek fogadásának. Az ajánlatunkat alapvetően úgy állítottuk össze, hogy teljes mértékben lefedjük a szállásválasztási folyamat döntő tényezőit, a belőlük kinyerhető információk segítségével pedig határozott és személyre szabott javaslatokat tudjunk adni az újrainduláshoz. Bár még sosem kellett ilyen nehéz körülmények között újranyitni egy szálláshelyet, úgy gondoljuk, hogy most az Everguest adatvezérelt megoldásainak segítségével, akik időben lépnek, azok versenytársaikkal szemben is jelentős előnyre tehetnek szert. A RESTART akcióterv keretében a szállodák megkapják a teljes online reputációjuk, vendégvéleményeik elemzését; a teljes értékesítési és árazási folyamatuk elemzését; valamint a teljes online jelenlétük marketing szempontú kiértékelését, és egy átfogó akciótervet mind a három területhez kapcsolódóan. Az akcióterv végrehajtásával teljesen felkészültek lesznek az újraindulásra. Természetesen tudjuk, hogy jelenleg nagyon nehéz helyzetben van minden vendéglátóipari egység, ezért úgy szeretnénk hozzájárulni a szállodák sikeres újranyitásához – amely egyben garancia is –, hogy ajánlatunkért csak a visszanyitás után 90 nappal kell fizetni. Az értékesítési és marketing oldalról így minden auditálásra kerül, és minden olyan teendő, ami az újraindulás sikerességéhez szükséges egy akciótervben kerül összefoglalásra.

Azt írják, valamennyi szálláshely/vendéglátóhely tudja használni ezt a programot. A legkisebbek és a legnagyobbak is?

A szállásválasztási tényezők mérettől függetlenek, a vendég pedig mindenhol ezek alapján választ. Tehát a legkisebb vendégháznak is ugyanúgy kell figyelnie vendégvéleményeinek kezelésére, árazására és online megjelenésére, mint a legnagyobb hotelnek. A láncok számára többszörös értékkel bír ez a szolgáltatás, hiszen központosított folyamataik auditálása mellett az akciótervek az egyes tagszállodákra és azok környezetére specializálva készülnek el. Éppen ezért, igen, bármilyen szálláshely, illetve vendéglátóhely kérheti RESTART ajánlatunkat.

Hogyan képesek figyelni a konkurencia árazását most, nulla vendégforgalom idején?

Aki követi a vendégek szokásait tudja, hogy most is vannak foglalások, ráadásul nem kis számban, elsősorban a késő tavaszi és nyári hónapokra. Több új partnerünk is megtapasztalhatta az elmúlt időszakban, hogy a jövőbe tekintő disztribúciós, értékesítési és árazási politika kivitelezésével a vendégek azonnal foglalni kezdenek. Így tesznek természetesen a jól működő konkurenciák is, akiknek az értékesítési stratégiáját napi szinten követni kell - mi az Everguesttel többek között ezt a terhet is levesszük ügyfeleink válláról.

Mindenesetre revenue audit és akciótervünk keretében nem csak a konkurencia árazását figyeljük, hanem a teljes online értékesítési és árazási folyamatot kivizsgáljuk és meghatározzuk a legfontosabb teendőket ahhoz, hogy a lehető legjobb áron érje el a lehető legtöbb foglalást a szálloda.

Fontos megjegyeznem, hogy aki szálláshelyén még nem vezetett volna be dinamikus árazást, annak épp itt a megfelelő alkalom, hogy ezt megtegye. Az új időszak vesztesei a fix árazást követők lesznek, a nyertesei viszont azok, akik a várható kereslet és a piaci pozícionálásuk alapján akár napi szinten eltérő árakat tudnak alkalmazni, amellyel jelentősen növelni tudják RevPAR mutatójukat. Ennek a teljeskörű bevezetését és felállítását is vállaljuk a RESTART ajánlatunk keretében.

Milyen módon érik el a leendő vendégkört? Vagy a régebbi adatok alapján elemzik az adatokat?

Minden megoldásunk adatvezérelt alapokon nyugszik. Így a leendő vendégkörünk megszólításában, meghatározásában is kiemelt szerepe van a korábbi adatok, vélemények, tapasztalatok elemzésének. Segítünk felmérni, hogy mit gondoltak az adott szállodáról a korábbi vendégek, mik a problémák, leginkább fejlesztendő területek és hogyan oldhatják meg ezeket. Ezáltal természetesen könnyebb lesz azt is meghatározni, hogy milyen üzenetekkel szólítsuk meg az újranyitás után a vendégeinket, nem mellesleg pedig a hozzánk érkező vendégek elégedettsége is javulni fog, ami már középtávon bevételnövekedést eredményez. Ugyanis minél magasabb egy szálláshely vendégértékelési mutatója, annál magasabbra tudja magát árazni a piacon.

Ezen kívül kifejezetten fontos, hogy beazonosítsuk a szálloda értékajánlatát – vagyis, hogy mi az az extra, amit a versenytársaihoz képest nyújtani tud – és ezen információ alapján határozzuk meg a pontos célcsoportot. A célcsoport beazonosítása után az online felületek remek eszközt nyújtanak jövőbeni vendégeink megszólítására. Ezen felületek kiaknázása nélkül a COVID utáni időszakban végképp nem lehet sikeres egy szálloda sem. A marketing audit és akcióterv többek között ezt a feladatot is vállalja, így a szálloda tulajdonosa / igazgatója teljes bizonyossággal vághat neki a turizmus új időszakának.

Ha a pandémia időszaka miatt változtak a vendégigények/szokások - ezt le tudják követni? 

Igen, természetesen folyamatosan figyelemmel kísértük és kísérjük az aktuális iparági trendeket, megoldásokat, intézkedéseket, valamint az előző kérdésre is kicsit visszautalva, óriási előnyt jelenthet, hogy tavaly nyáron már volt egy olyan időszak a pandémia közepette, amiből rengeteg információhoz juthatunk. Az adott időszak véleményeit vizsgálva pontosan megismerhetjük, kiértékelhetjük és a szükséges változtatásokat is megtehetjük, hogy folyamatosan megfeleljünk a megváltozott vendégigényeknek.

Szakértő csapatunk nem csak a magyar szállodák tapasztalatait figyeli, hanem napi szinten követjük az igencsak bőséges és újszerű információkat hordozó nyugati sajtót, „tech cégek” és turisztikai egységek frissítéseit. Így nem csak a korábbi vendégértékelésekből, hanem a jövő igényeiből állítjuk össze szakmai és személyre szabott javaslatainkat.

Önök tanácsot is adnak, hogy mi lenne a kapott eredmény alapján a leghatékonyabb megoldás, vagy csak egy pontos helyzetképet arról, pontosan most, hogy áll egy szálláshely értékesítés területén?

Ez egy komplett szolgáltatás, amelyet alapvetően két részre bonthatunk. Először is felmérjük a jelenlegi rendszerek, folyamatok hatékonyságát. Feltárunk rejtett problémákat, fejlesztendő területeket, megvizsgálunk pozitív és negatív trendeket, kiértékeljük az online értékesítési felületek működését, áttekintjük a szálloda online megjelenését. Majd a kapott információk alapján tanácsot és gyakorlatban alkalmazható megoldási javaslatokat, egy komplett akciótervet adunk a fejlesztési irányok meghatározásához. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ezután „el is engedjük a szállodák kezét”. Aki igényli és kellően nyitott a további együttműködésre, ott utánkövetjük vagy akár le is menedzseljük a szükséges változtatásokat, valamint az újranyitás után is tovább optimalizáljuk ezeket.

Miképp tudnak abban segíteni - konkrétumokkal, példákkal -, hogy egy szálloda weboldala hatékonyabb legyen, és jobban elérje a célközönséget?

A jól működő, hatékony weboldal a direkt foglalások növelésének egyik legfontosabb eszköze. Az információ megfelelő strukturálásával, szegmentálásával növelhetjük a vendégélményt, ezzel optimalizálva, segítve a foglalást. A weboldal valójában egy értékesítési felület, ahol áruljuk a terméket, ezért az aktuális marketing stratégiát lekövető kommunikáció valójában az a reklám, ami után a vendég megvásárolja az árut. Eddig is tekinthettünk rá úgy, mintha az üzlethelyiségünk bejárata és kirakata lenne, de a COVID után már végképp mindenki számára egyértelmű vált, hogy ez az első közvetlen benyomás, amit a potenciális vendégben kelt. A weboldal időközönkénti felülvizsgálata a változó trendek miatt is szükséges.

Például a járvány időszakában a vendégeket az aktuális járványügyi intézkedéseiről tájékoztató szálloda nagyobb eséllyel ért el sikert azokkal szemben, akik ezt nem tették. Az újraindulást követően a potenciális vendégek részére pedig különösen fontos információkká válnak a szállodában elérhető szolgáltatások mellett a desztináció már újranyitott attrakcióinak folyamatosan frissülő listája. Ha egy szálloda most is veszi a fáradságot a direkt online kommunikációjában, azzal bizonyosan megsegíti a vendégek tájékozódását és közvetlen foglalásokat fog hozni.

A weboldalon keresztül törekszünk a közvetlen foglalások optimalizálására, azonban nem feledkezünk meg az igencsak jelentőségteljes OTA felületekről sem. Ezért vezettük be újszerű szolgáltatásunkat, az OTA menedzsmentet. A marketing audit és akcióterv része, hogy átvizsgáljuk a szálláshely összes releváns OTA felületét, és ezek fejlesztéséhez és javításához is megfelelő útmutatóval látjuk el ügyfeleinket.

Tudnak-e külföldi sikeres példát mutatni, vagy kimondottan csak a hazai piacra fókuszálnak?

Magyar vállalatként a szívünkön viseljük a magyar szállodák sikerét, ezért elsősorban a magyar piacra fókuszálunk. A hazai piac mellett természetesen fokozatosan szeretnénk erősíteni külföldi jelenlétünket is. Az európai és ázsiai terjeszkedésünk már folyamatban van, ennek jelenleg a HR folyamatai zajlanak. A jövő héten például a szingapúri InterContinental szállodaigazgatójával folytatunk tárgyalást szolgáltatásainkkal kapcsolatban.

A fizetési könnyítés (90 nappal eltolt teljesítési idő) hosszabbítható-e probléma esetén, vagy ennél több haladékot nem adnak a jelentkezőknek?

Úgy véljük, hogy aki időben cselekszik, figyelembe veszi az auditunkban foglaltakat, valamint az akcióterv iránymutatásait, annak nem lesz szüksége további haladékra. Mi hiszünk a sikeres újranyitásban és a gyors újraindulásban!

Az Everguest szolgáltatásairól, RESTART akciótervéről bővebb információt ITT olvashatnak.

Forrás: Everguest / Turizmus Online


A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.