Hazai borfogyasztási trendek

Hogyan befolyásolja az eladásokat a koronavírus járvány, az influencerek vagy a vásárlási szokások változása? Zvara Tímea, a Kifli.hu project managere beszélgetett Frittmann Tamás borásszal.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Milyen trendeket látnak a borfogyasztásban?

Az elmúlt körülbelül nyolc évben a rosék helyét az illatos fehérek vették át és kerültek divatba. Ez sok fiatal számára vonzó, akik akár fröccsként is fogyasztják őket. Az irsai közülük a leginkább kiemelkedő, tapasztalatunk szerint a reduktív technológiával készített borok kedveltek, amelyek könnyen fogyaszthatóak.

Milyen innovatív technológiákkal fejlesztik a termelést?

A borászat egy nem túl gyorsan változó iparág. Bár természetesen mindig vannak korszerűbb gépek, a technológia ugyanaz marad. Az eszközökben mi is igyekszünk tartani a lépést, pályázatok függvényében ruházunk be ilyen jellegű kiadásokra. Az egyik új beszerzésünk egy oldott oxigéncsökkentő gép, amellyel palackozás előtt tudjuk szabályozni az oxigéntartalmat.

Mit tapasztaltak, hogyan alakult át a borvásárlás az elmúlt időszakban, például a koronavírus járvány alatt?

Az első hullámban jelentős, a másodikban csekély visszaesést tapasztaltunk. Az elején hatással volt a fogyasztásra, hogy a helyi értékesítés, például vendéglátóegységekben, borkóstolásokon, szinte teljesen megszűnt, ám ezeknek a szerepét átvették a kis- és nagykereskedelmi hálózatok. A bor bizalmi termék, és a borkóstolási tilalmak miatt voltak visszaesések a helyi értékesítésben. A Frittmannál nagy palackszámmal dolgozunk és forgalom nagy százaléka a helyi értékesítés. A harmadik és negyedik hullámban azonban már nem tapasztaltunk a korábbiakhoz hasonló visszaesést és megnövekedett az internetes értékesítés. A vásárlóink nyugodt szívvel rendelték a termékeinket online is.

A Kifli.hu-n csak online értékesítés folyik. Nálunk a vásárlók 12-13 %-a vásárol bort, közülük is 8% kedveli a magyar termelők borait. Ti mit tapasztaltok, hány százaléka zajlik az értékesítésének online?

Nálunk még így is mindösszesen egy százalék, amely a nagykereskedések tekintetében is elenyésző. Ugyanakkor egyértelműen tapasztalható egyfajta átalakulás és egy pozitív tendencia.

Mekkora növekedést tapasztaltak hosszabb távon?

A tavalyi év kivételével minden évben növekedtünk. Az elmúlt 5-10 esztendőben átlagosan 5%-ot, de volt olyan év, hogy a 10%-ot is elértük.

Hogyan változik a változni a vásárlási kultúra?

Hosszú távú előrevetítéseket nem lehet mondani, egyelőre minden csak találgatás, de az online vásárlás, ahogy jóformán minden iparágban, ránk is nagyobb hatással lesz. A konkrét termékek tekintetében az ízlés az illatos fehérek irányába tolódik, ezért is erősítünk éppen ezen a fronton.

A száraz novembert, azaz az időszakos novemberi alkoholstopot mára egyre többen tartják. Ez befolyásolja az eladásokat?

Egy minimális szinten talán, de ez alig mérhető. Jelentősen nem befolyásolja az eladásainkat.

Mennyire számítanak manapság az influencer vélemények? Az átlagos fogyasztót befolyásolja a döntésben, hogy a kedvence mit fogyaszt borból?

A fiatalabb korosztály, amely kevésbé tájékozott a borfogyasztás tekintetében, elképzelhető, hogy szívesebben vásárol olyan termékeket, amelyeket a kedvenceinél látott. A képzettebb fogyasztók, akik jobban ismerik a borokat, kevésbé befolyásolhatók influencerekkel, nekik a szakmai vélemények mérvadóbbak.

Forrás: Kifli.hu / Store Insider


Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.