Házikoszt gasztrománoknak

Július végén indult egy vadonatúj alkalmazás, amelyre már közel ezren jelentkeztek házi kosztot főző szakácsnak, illetve mára több mint ezren töltötték le az alkalmazást.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Yummber egy közösségi vendéglátórendszer, amelynek célja, hogy az otthon szívesen főző ambiciózus séfek és a városban kószáló, új élményekre nyitott és éhes „gasztrokalandorok” egymásra találjanak. A jelentkezők saját otthonukban elkészített ételekkel vendégül látják az ezen az applikáción, mobiljukon keresztül bejelentkező vendégeket. A program ötletgazdája, Kalmár Péter a Yummbert működtető, Luxembourgban bejegyzett IG Monde Investment S. A. egyik tulajdonosa. A cég hazai képviselőjét, Boros Reginát kérdeztük a különleges ötletről és a vendéglátószakmát érintő kérdésekről.

Hogyan jutott eszükbe egy ilyen alkalmazás létrehozása? Van-e mögötte valós piaci kereslet?

Eredetileg az Uber alkalmazás adta az ötletet, azaz egy olyan közösségi megosztórendszer életre hívása, ahol magánemberek adják össze azt, amiben profik, és a szolgáltatást üzletszerűen működtetik. Minden ember szeret jót enni, imádja a házias konyhát. Óriási kaland új ízeket, új elkészítési módokat felfedezni, személyessé teszi magát az élményt.

Honnan jön a név, és mit jelent?

A Yumm a jóízű ételre utal, a kiegészítés pedig a már jól csengő és befutott közösségi rendszert idézi.

Van-e valamilyen életkor vagy társadalmi réteg, amely alapján beazonosítható a célközönség?

Bárki lehet „yummbervendég”. Elsősorban az illető életstílusa határozza meg, hogy kipróbálja-e az új gasztronómiai kalandot. Az új szolgáltatás nem tömegigényt elégít ki, elsősorban olyan emberek jelentkeznek, akik nyitottak az újdonságokra, keresik a nem szokványos helyeket és élményeket.

Ki garantálja a minőséget, az ételek színvonalát?

Alapjában véve olyan emberek jelentkeznek, akik szeretnek és tudnak is főzni. Mi is rendszeresen végzünk tesztelést, de a jelentkezéskor nem kell semmilyen teszten átesni, tehát bárki bekerülhet a rendszerbe, aki szabályosan kitöltötte a regisztrációs lapot, és rendelkezik az előírt feltételekkel. A vendéglátókat és főztjüket, vagyis a minőséget alapvetően a vendégek tesztelik, ők a legfőbb kritikusok. Az ő értékelésük alapján dől el, hogy ár-érték arányban ki hogyan teljesít. Aki ügyes és jó értékelést kap, felkapott lesz, és egyre több vendégre számíthat a későbbiek során.

A vendéglátásban nagy az egészségügyi kockázat. A Yummbernél ki garantálja a biztonságot?

Jelenleg 14 adag ételig bárki értékesíthet legálisan ételt a saját konyhájában, nem kell hozzá engedélykérés a Nébihnél, csak bejelentési kötelezettség van. A házigazdáknak azonban egészségügyi kiskönyvvel kell rendelkezniük, mint bárki másnak a vendéglátás területén, a felelősség tehát a vendéglátót terheli.

A vállalkozó szellemű „wannabe” séfek, azaz a vendéglátó házigazdák idegen embereket engednek be otthonukba. Ki vagy mi védi meg őket a bűnözőktől?

A Yummber rendszerbe a vendégeknek is előre be kell jelentkezniük, rengeteg személyes adatot megadnak, a bankkártyaszámukat is. Ha bármi probléma felmerülne, nyomon követhető az illető. A vendéglátó pedig mindig eldöntheti, hogy kit enged be a lakásába.

Hány órás készenlétet kíván ez a munka?

A jelentkezés nyitott, bárki jelentkezhet, és ez rugalmasan végezhető kiegészítő tevékenységként is felfogható, hiszen nem kíván állandó készenlétet. A rendszerben ugyanis a házigazda csak akkor aktív, ha éppen van mit kínálnia, azaz maga döntheti el, hogy mikor és mennyi adagot főz, ezzel kapcsolatban semmilyen elvárás nincs. Megkötés nincs, a nap bármely szakában akár reggelire, ebédre vagy vacsorára is fogadhat vendéget.

Konkurenciát jelent a Yummber az éttermeknek?

Szeretnénk, ha a vendéglátósok látnák és értenék, hogy ez az új szolgáltatás nem váltja ki az éttermeket, csupán egy teljesen új és más élményt kínál az arra nyitott vendégek számára. Lehet, hogy alkalmanként kipróbálja, de a következő alkalommal már étterembe megy, ahol megfelelő környezetben profi kiszolgálást kap. Az új kaland csupán egy kiegészítő attrakció, amely színesíti a hazai gasztronómiai palettát, de véleményünk szerint ettől nem fognak kevesebbet járni az éttermekbe.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.