hirdetés
hirdetés

Hová utaznak a kínai turisták?

A világ összes országa verseng a jól fizető kínai turisták kegyeiért. Európában Francia-, Orosz- és Németország, Svájc és Ausztria a kedvenc. Dinamikusan bővül a magyarországi forgalom is, bár csak ötöde az osztráknak.

hirdetés

A világ összes országa verseng a jól fizető kínai turisták kegyeiért. Ez érthető is, hiszen 2012-ben Kína volt a negyedik legnagyobb küldőország a világon az Euromonitor International kimutatásai szerint, 2017-re pedig várhatóan Németországot is megelőzve az első számú küldőpiaccá lép elő. 

Nem csak a kínai turisták száma, de költésük is folyamatosan nő: a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) adatai szerint 2012-ben a kínai turisták 102 milliárd dollárt fordítottak utazásra, amellyel tavaly a sok éve győztes Németországot is lekörözték.

A kínai utazók áradatából természetesen elsősorban a kelet-ázsiai régió országai profitálnak, azonban számos európai desztináció is szerepel azon a toplistán, amely a kínai turisták által leglátogatottabb célországokat rangsorolta. Az Euromonitor előrejelzése szerint az elkövetkezendő öt évben robbánasszerű növekedést tapasztalhatnak majd a kínai turisták számában azok az országok, ahol rugalmas vízumszabályokat alakítanak ki számukra.

Több vendéget hoz az egyszerű ügyintézés

A marketing és a kínaiak ízlésének megfelelő szálláskínálat mellett az egyszerű vízumügyintézés jelentős vonzerőt jelent, ha egy ország a Kínából érkezőket szeretné megnyerni magának. Sok európai ország is felismerte ezt: Németország és Franciaország például közös vízumigénylő központokat nyitott meg 2012 őszén. 2012 decemberben Nagy-Britannia is bejelentette, hogy egyszerűsíti a vízum procedúrát a kínai turisták számára. Thaiföld idén nyáron bilaterális együttműködésről kezdett meg tárgyalásokat Kínával, amelynek eredményeként idén szeptembertől vízummentességet élveznek majd a beutazni szándékozó kínai állampolgárok. Ezeket a példákat várhatóan világszerte további országok is követik majd.

Egyre nagyobb szelet jut a távol piacoknak

Habár a kínaiak által kedvelt úti célok élmezőnyében főleg a közeli országokat találjuk, egyre több távoli desztináció is szerepel a 25-ös ranglistán. Az Amerikai Egyesült Államokba 2012-ben több mint másfél millió kínai turista utazott, ami 45%-kal több, mint az egy évvel korábbi vendégszám. Oroszországba 830 ezren utaztak el, ami 16,4%-os növekedést jelent. Európát is sokan keresik fel: a tavalyi évben Franciaországba 1,3 millió, Németországba 760 ezer, Svájcba 660 ezer, Ausztriába 350 ezer, Olaszországba 250 ezer, Nagy-Britanniába 200 ezer kínai turista utazott. A francia, német, olasz és angol desztinációknál a növekedés a tavalyi évben 12-19 százalék között mozgott, kiemelkedő ütemben bővült azonban a beutazó kínai turisták száma 2011-hez képest Ausztriában (37,1%) és Svájcban (33%).

Magyarországon is dinamikus, évi 20-30 százalékos növekedés jellemzi a kínai beutazóforgalmat. A Magyar Turizmus Zrt. által összeállított Tourism in Hungary statisztikai kiadvány adatai szerint 2011-ben Kínából 58 386 (+29,8%), 2012-ben 72 ezer (+23,5%) turista érkezett. A Magyarországon általuk eltöltött vendégéjszakák száma a tavalyi évben 10 százalékkal 128 ezerre nőtt, ami viszonylag alacsony, átlagosan 1,8 napos tartózkodást jelent. Ázsiából Japán után a második legnagyobb küldőpiacot jelenti hazánknak Kína. Érdemes ugyanakkor megnézni, hogy más középkelet-európai országokban mekkora a növekedés üteme. A második táblázatból kiderül, hogy az előrejelzések szerint Ausztriában például megháromszorozódik a kínai turisták száma 2017-re. Elgondolkodtató ugyanakkor, hogy Magyarország nem szerepel sem a legfontosabb célországok, sem a legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező államok között. 

A top 25 legtöbb kínai turistát fogadó ország 

Helyezés Ország Érkezések száma 2012-ben (ezer) %-os növekedés 2012-ben
1 Hong Kong, China 15,110.4 11.1
2 Macau 7,958.0 8.4
3 South Korea 3,383.2 55.0
4 Thailand 2,820.0 62.2
5 Taiwan 2,590.7 47.1
6 Singapore 2,054.2 30.2
7 USA 1,593.5 46.0
8 Japan 1,506.5 44.4
9 Vietnam 1,428.7 0.8
10 Malaysia 1,369.3 24.6
11 France 1,288.0 15.0
12 Russia 830.4 16.4
13 Germany 762.9 19.7
14 Switzerland 663.4 33.0
15 Australia 626.4 15.5
16 Indonesia 585.2 16.0
17 Austria 356.4 37.1
18 Cambodia 335.0 35.2
19 United Arab Emirates 300.8 23.7
20 Philippines 291.4 20.0
21 Italy 253.0 12.9
22 Canada 243.0 2.7
23 New Zealand 215.4 48.0
24 United Kingdom 206.6 17.5
25 Mongolia 203.8 2.5

Bár a kínaiak számára Ausztrália csupán a 15. legnépszerűbb úti cél, az ausztráloknak Kína a második legfontosabb küldőpiac Új-Zéland után. Ezért aztán nem is csoda, hogy a Tourism Australia éves költségvetésének egy negyedét Kínára költötte tavaly, a China Southern légitársasággal közös reklámkampányuk jelszava ez volt: „Ausztrália, tényleg nincs olyan messze” – ezzel próbálták a távoli kontinenset Európánál és az USA-nál vonzóbbá tenni a kínaiak számára, írja a Skift.com.

Új-Zéland számára szintén a második legfontosabb küldőország Kína. Államközi megállapodás keretében heti 42-re növelték a két ország között potenciálisan indítható légi járatok számát a korábbi napi kettő helyett. Ez és a China Southern Airlines törzsutasainak vízumügyintézéséhez 2012-ben kialakított gyorssor tovább javította az eredményeket. Ezt a gyakorlatot várhatóan más légitársaságoknál, elsősorban az Air New Zealandnál is bevezetik.

A legnagyobb mértékben növekvő fogadópiacok

Helyezés Ország

A kínai turistaforgalom növekedése 
abszolútértékben 2012-2017 között (ezer)

Várható kínai turistaérkezés 2017-ben
1 Hong Kong, China 4,629.4 19,739.8
2 Thailand 3,708.8 6,528.9
3 Taiwan 2,718.5 5,309.2
4 South Korea 2,308.4 5,691.6
5 Singapore 2,038.5 4,092.7
6 USA 1,627.9 3,221.4
7 Switzerland 1,501.5 2,164.9
8 Philippines 1,080.6 1,372.0
9 Macau 1,008.8 8,966.8
10 Malaysia 875.5 2,244.8
11 Cambodia 820.8 1,155.7
12 Vietnam 719.7 2,148.4
13 France 533.6 1,821.6
14 Japan 502.2 2,008.6
15 Australia 477.1 1,103.5
16 Germany 469.8 1,232.7
17 United Arab Emirates 464.0 764.7
18 Angola 429.5 541.4
19 Spain 356.3 537.0
20 Indonesia 355.7 940.9
21 Russia 341.5 1,171.9
22 Austria 328.3 684.7
23 Italy 245.5 498.5
24 New Zealand 187.4 402.7
25 Croatia 178.5 221.8
(forrás: Turizmus Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Minden, ami Klasszis TopDesign 2022 versenyünkről tudható: pályázati kiírás, kategóriák, a hazai és nemzetközi zsűri tagjai, a verseny menete, díjátadó gála, valamint a győztesek bemutatása.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk