Hungaroring: az MT Zrt. is versenybe száll

A sport és a turizmus területén megvalósuló átütő sikerként, világszerte mintegy 450 millió televíziónéző figyelmét keltheti fel a Formula 1TM ENI Magyar Nagydíj izgalmai mellett Magyarország mint turisztikai desztináció július 29-31. között. A Hungaroring egyik legeseménydúsabb részén – az 1-es és 2-es kanyarban– ugyanis kiemelt megjelenést kap a Magyar Turizmus Zrt. logója és hazánk turisztikai kínálatát népszerűsítő „visit-hungary.com” honlapcím.

Annak érdekében, hogy minél többen kedvet kapjanak a helyszínen való szurkoláshoz és hazánk, valamint Budapest turisztikai kínálatának megismeréséhez, az MT Zrt. a Hungaroring Sport Zrt.-vel közösen – a két társaság 2011-ben kötött stratégiai együttműködési megállapodásának keretében – számos egyéb marketingeszközön keresztül is népszerűsíti a Formula 1TM ENI Magyar Nagydíjat és Magyarországot. A turisztikai „kampányrajt” rendkívül sikeres volt: több millió utazó találkozott eddig a magyar futam hírével. Az MT Zrt. a Hungaroringen is versenybe száll: az érdeklődőket a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központtal (BTSZK Nonprofit Kft.) közösen hazánk turisztikai kínálatával és a versennyel kapcsolatos információkkal várja a helyszínen.

A Magyar Turizmus Zrt a Hungaroring Sport Zrt.-vel és a BTSZK Nonprofit Kft.-vel együttműködésben idén is információs pontot működtet a Formula 1TM ENI Magyar Nagydíj ideje alatt. Az érdeklődők a Super Gold tribün egyik irodahelyiségben kaphatnak tájékoztatást az MT Zrt. és a BTSZK munkatársaitól Magyarország turisztikai kínálatával és a versennyel kapcsolatban. A külföldi jegyvásárlók a közelmúltban, kifejezetten a Forma 1 célközönségének szóló, 40.000 példányban elkészült Budapest Night&Day leporellót is magukkal vihetik, amely angol és német nyelven csábít Budapest felfedezésére.

A külföldi utazók érdeklődésének felkeltésére az MT Zrt. a közösségi média csatornáit is beveti, továbbá a Hungary.com honlap mellett a társaság külképviseleteinek hírleveleiben, illetve a potenciális küldőországok képviseleti honlapján (Nagy-Britannia, Ausztria, Németország, Olaszország, Spanyolország, Franciaország) is felhívja a figyelmet a Magyar Nagydíjra a Hungaroring Sport Zrt. fotóival illusztrálva.

A hazai autósport kiemelt eseményét a Magyar Turizmus Zrt. németországi igazgatósága komplex marketingkampánnyal népszerűsíti. Első lépésként a német média képviselői kaptak kézhez sajtóanyagokat és sajtóhíreket a rendezvénnyel kapcsolatban, amelyekben a verseny érdekességei és praktikus információk kerültek elhelyezésre. A képviseleti hírlevél különkiadásának kiküldését követő 24 órában számos ügynökség már át is vette az anyagot, így milliós olvasótábor kaphatott első kézből információt a magyarországi futamról.

A Magyar Nagydíjról közölt előzetest többek között a DPA német hírügynökség honlapja, a presseportal.de is, amelynek 2,7 millió állandó olvasója van. Egy másik ügynökség pedig arról számolt be, hogy csak a saját RSS csatornáján keresztül 1,1 millió olvasó kapott értesítést a rendezvényről. A folyamatos híradások mellett az online kampány sem maradhatott el: az MT Zrt. németországi igazgatósága által üzemeltetett facebook oldal, valamint nagyközönségi hírlevelek és weboldal segítségével meghirdetett játékban részt vevők – a Hungaroring Sport Zrt. felajánlásában – jegyeket nyerhettek a Forma 1-re. A játék már az első napokban nem várt népszerűségnek örvendett, hiszen mintegy 7000 fő regisztrált! A hír ezen kívül megállíthatatlanul terjedt tovább a facebook, illetve a twitter oldalakon is, sőt a kampány nemzetközivé vált, hiszen többen jelentkeztek a játékra Svájcból és Ausztriából is.

A Red Bull Team (www.redbullracing.com) kitartóan jó szereplése miatt várhatóan az idén még a korábbi éveknél is több Ausztriából érkező versenydrukker lesz kíváncsi a Formula 1 TM ENI Magyar Nagydíjra. Ennek érdekében az MT Zrt. ausztriai külképviselete a kommunikációs eszközök széles tárházát bevetve népszerűsíti az eseményt. Ausztria közkedvelt és népszerű rádiócsatornáin (ORF Radio Wien: http://wien.orf.at; Antenne Wien: http://antennewien.oe24.at) a versenyt megelőző hét több napján nyereményjáték keretében hívták fel a figyelmet a mogyoródi futamra, amelynek során élő adásban több jegyet is kisorsoltak a verseny teljes időtartamára, amelyhez a szerencsés nyertes budapesti szállodai elhelyezést is kapott 2 fő részére. A rádiós kooperációnak köszönhetően a versenyt megelőző héten naponta közel félmillió osztrák rádióhallgató értesült az esemény közeledtéről. A fenti együttműködéseken kívül az MT Zrt. ausztriai külképviseletének honlapján (www.ungarn-tourismus.at) külön menüpontok tartalmazzák a szükséges információkat a verseny idején Magyarországra látogatók részére, s az eseménynaptárban mindvégig a kiemelt programok között kerül a sportesemény megemlítésre. Az MT Zrt. sajtóközleményei és hírlevelei alapján többtucat osztrák sajtóorgánum ismerteti az idei futam magyarországi időpontját, az osztrák APA hírügynökségen keresztül közel 13 ezer szerkesztőségi címre és felhasználóhoz jutott el a kedvcsináló közlemény. A kommunikációs akció során az MT Zrt. Ausztriában külön felhívja a potenciális turisták figyelmét arra, hogy a Bank Austria (www.bankaustria.at) aktuális kimutatása alapján, Európában Magyarországon éri a legtöbbet ár-érték arányban az „osztrák euró”, így most különösen érdemes turistaként hazánkba látogatni, s a Forma 1-es futam előtti vagy utáni időszakot nyaralásra fordítani. Ausztriában az MT Zrt. számos stratégiai partnere felsorakozott a hazai Forma 1-es futam népszerűsítése mellett, a Mycentrope.com turisztikai hírportál (www.mycentrope.com) például számos kísérőprogrammal együtt ajánlja a Magyar Nagydíj felkeresését az osztrákoknak. A Rail Tours Austria (www.railtours.at) utazási iroda több héten keresztül honlapjának nyitólapján hirdetett kedvezményes utazási ajánlatokat a Forma 1 idejére, míg a Forma 1-es jegyek hivatalos ausztriai értékesítőjével kooperációban, a közösségi oldalakon több ezer potenciális sportturistához juttatta el az MT Zrt. aktuális üzeneteit.

Az MT Zrt. Szlovákiában elsősorban online eszközökön keresztül népszerűsítette az idei Magyar Nagydíjat. A nemzeti turisztikai marketingszervezet pozsonyi külképviselete is játékra hívta a Forma 1 szerelmeseit, méghozzá az egyik legismertebb autós weboldallal, az autoviny.zoznam.sk-val együttműködésben. A hetente kb. 28.000 látogatóval és 120.000 oldalletöltéssel büszkélkedő portálon közel 2500 lelkes F1 rajongó „indult a nyereményfutamon” a Hungaroring Sport Zrt. által felajánlott jegyekért.

Az MT Zrt. a szlovákiai külképviseleti honlap eseménynaptárában is feltüntette a Magyar Nagydíjat, valamint aktuális hírleveléből is számos médium képviselője és egyéni érdeklődő értesülhetett a „száguldó cirkusz” magyarországi rendezvényéről. A hírlevél nyomán a magyarországi futam a Voyage minőségi utazási magazin weboldalára is felkerült: http://www.voyagemagazin.sk/2011/07/18/formula-1-velka-cena-madarska/

A belföldi utazók televíziós turisztikai programajánlókon keresztül is értesülhetnek a Formula 1TM ENI Magyar Nagydíjról, továbbá a verseny részleteit az MT Zrt. www.itthon.hu oldalán is megtalálják az érdeklődők.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.