Idén is hozzuk a formánkat Ausztriában

Aligha ha csalódnak bennünk derék osztrák szomszédaink turisztikai szolgáltatói idén - derült ki a csütörtöki osztrák workshopon, Budapesten.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Munkatársunk volt a tanúja minap, hogy érdeklődés hiányában az immár negyedik alkalommal megrendezett őszi osztrák workshop nem maradt el. Mindkét fél részéről emelt létszámban vettek részt a találkozón, mi több, a  hazai utazásszervezők olykor némi sorban állást követően jutottak el „sógorék” egy-egy szolgáltatójához. Ami nem is csoda tekintettel a mintegy száz visszajelzett magyar résztvevőre. Köztük olyan utazási irodákkal, akik ezúttal teljesen újként jelentek meg. De az osztrákok is számos új partnert vontak be.  

Másfelől 2013-ban aligha változnak mérvadó számaink: vendégéj és érkezés legalább a tavalyi teljesítményt hozzák kis hazánkból. Előbbi 1,6 millió, utóbbi 500 ezer volt, mellyel Ausztria tavalyi rekordévében összesítettben a 11. helyen landoltunk. Ausztria számunkra továbbra is inkább egyéni desztináció; az utazók csupán ötöde, negyede érkezik szervezetten.

Mint Emanuel Lehner, az Österreich Werbung (ÖW) közép-európai regionális vezetője elárulta: a legfrissebb jelentések szerint július végéig 5%-ot rátettünk a tavalyi eredményre. Annak ellénére, hogy kimutatható mértékben befolyásolta a számokat a kaotikus március 15-i hétvégén autóban rekedtek sokaságának elmaradása. Szintén kevésbé volt előremutató a mérhetetlen kora nyári zuhé és az özönvíz utána. Ezt követően azonban látványos növekedés indult a nyár beköszöntével - az ÖW legnagyobb örömére.  

Szomszédunk turisztikai marketing szervezete gyúrja a magyar piacot egy ideje, hogy nyárra is a Lajtán, de akár még az Operencián is túlra irányítsa a magyart, mondjuk a mediterrán térség helyett. Megtudtuk: 2010-12 között 12 százalékkal nőtt a nyári magyar érkezések száma. És hogy mire is cseréli le a tengerpartot, aki nyáron Ausztriát választja? Például kellemes hegyi környezetben eltöltött aktív üdülésre, amibe belefér egy-egy remek étterem és borpince, egy kis wellness, vagy kerékpározás hegynek fel. Aki pedig utóbbival hadilábon áll, felpattan egy elektromos bringára, melyeket újabban leginkább a síkvidéki turisták kedvéért üzemelnek be egyre nagyobb számban - számolt be Szedlák Péter.

Ausztria hosszú ország, de a „farkával” azaz Vorarlberggel és Tirollal mi keveset foglalkozunk. Nem véletlen, hogy a legtávolabbi megjelent tartomány a csütörtöki eseményen Salzburg volt. Vendégjszakáink túlnyomó többségét Stájerországban, Alsó-Ausztriában és Karintiában háljuk el. Bár - biztatott Lehner - növekszik a Tirolba elvetődő hazai síelők száma. Ám a nagy mértékű növekedésnek gátat szab a hosszú autózás főképp, hogy az Ausztriába utazó magyarok zöme családdal indul neki; gyerekek esetében pedig viszonylag behatárolt az a a személygépjárműben töltött óraszám, amíg a bál nem áll a hátsó ülésen. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.