Így változik az EU-tagsággal a horvát beutazás

A Horvát Idegenforgalmi Közösség magyarországi képviselete a Croatica Kulturális, Információs és Kiadói Kht. Nagymező utcai rendezvénytermében tartott fogadásán adott tájékoztatást arról, milyen változásra számíthatnak az utasok és az utazásszervezők Horvátország Európai Unióba lépésével. 

Dr. Gordan Grlić Radman, Horvátország magyarországi nagykövete Horvátország július elsejei csatlakozása kapcsán örömét fejezte ki, hogy megszűnik Horvátország történelmi kirekesztettsége, és ezzel a Magyarországhoz fűződő eddig is jó viszony tovább mélyülhet.

Július elsejétől személyi okmánnyal léphető át a határ, a vámellenőrzés megszűnik. Az uniós szabályok szerint 10 ezer eurónyi érték vihető át egyik uniós országból a másikba, ezentúl tehát akár hetekre elegendő szárazkolbászt, dobozos sört és krumplit is vihetnek magukkal honfitársaink a horvátországi nyaralásra.

Mindent megtesznek a magyar turisták zavartalan nyaralása érdekében, idén is lesz nyári konzulátus Splitben, nyílik egy új magyar konzulátus Eszéken. Magyar rendőrök is vigyázzák a rendet a tengerparton. Sok magyar turista kelt át eddig is a Horvátországot Bosznia - Hercegovinától elválasztó határon, itt sem várhatóak nehézségek, amennyiben a turisták figyelembe veszik, hogy az utóbbi még nem uniós tagállam.

Bemutatkozott a Kvarner régió és a Kis és Családi Szállók Szövetsége. Velük a nagyközönség a Fővám téri Nagycsarnokban találkozhat május 16-18. között. A régió képviselője rövid tájékoztatást adott a térség turisztikai kínálatáról.19 350 szállodában 170 700 férőhellyel rendelkeznek, a magyarok 28 százaléka a Kvarner régióban üdül. Rijeka 5 órányi autóútra van Budapesttől, Opatija hagyományos célpontnak számít. A helyi specialitásokat felszolgáló éttermeket külön táblával jelölték.

A családi szállodák szövetségének elnöke felhívta a figyelmet lógóval jelölt kínálatukra. Országos szövetségük 2004-ben alakult, 143 szálloda és 64 villa, apartmanház csatlakozott hozzájuk. A maximum 50 szobás szállodák általában családi tulajdonúak, és kínálatuk szerint további alcsoportokat alkotnak: családi; aktív-és kaland; wellness&spa; műemlékjellegű-tradicionális egységek; gourmet és business szállodák.

Skenderović Marin, képviseletvezető átadta a Horvát Turisztikai Intézet által a magyar turisták utazási szokásairól végzett kutatás eredményeit. Eszerint a Horvátországba utazó magyar turista többnyire középkorú, családos, magasabb iskolai végzettségű és zömmel a tízezenél nagyobb lakosságszámú településen él. Motivációjuk a passzív pihenés és szórakozás. Igen gyakran, 3-6 alkalommal visszatérnek a horvát tengerpartra, az üdülőhelyeiket azonban váltogatják. Információikat saját, vagy baráti körből, interneten, illetve a Horvát Idegenforgalmi Közösség helyi képviseletétől szerzik. 35 százalékuk vesz igénybe - többnyire csak szállásfoglalásra - utazási irodát. A többség gépkocsival utazó egyéni utas, és szállását közvetlenül foglalja le. Átlagosan 4-7 vendégéjszakát töltenek az országban, szervezett étkezést ritkán vesznek igénybe (félpanziót 14,5%).Viszont a fürdőzés, úszás után a legtöbb időt a maguk választotta éttermekben, kávézókban töltik, nem sajnálják a pénzt vásárlásokra sem. Jó tudni, hogy számukra a desztináció biztonsága az elsődleges, megelőzi a természeti szépséget, és az árakat is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.