Ilyen lesz Bécs új arculata

Bécs város turisztikai csapata (Wien Tourismus) október 18-án egy egész délutánt és estét betöltő prezentáció keretében mutatta be a város megújított turisztikai márkastratégiáját és az új márkaüzenetet felépítő márkaelemeket.

Érdekesség volt, hogy a résztvevők számára a digitális prezentáció eszköztárán túl egy külön élménycsarnokot rendeztek be, ahol az új márkaérzést hangokkal, illattal és mozgóképekkel is átélhetővé és megélhetővé tették – számolt be az eseményről helyszínről küldött jelentésében Kovács Balázs, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) auszrtriai képviselője.

Az MTÜ turisztikai képviselete – információs funkciójánál fogva – a Wien Tourismus konferenciájára meghívott előadók prezentációi közül best practice jelleggel kiemelte az agykutató Prof. Hans-Georg Häusel előadását, aki a márkaészlelés helyét és hatásmechanizmusát tanulmányozza az agyban, s számos ezzel kapcsolatos marketingszakkönyv (Top Sellers, Brain View) szerzője. Bécs város új márkakézikönyve másfél éves előkészítő és koncipiáló munka eredményét foglalja össze, amely szerint a folyamat a 2009-ben elkezdett "márkarevolúció" "evolúció" jellegű folytatása. Képi elemekben az arculat letisztultabb lett, a prémium desztináció jelleget erősíti, üzenetében pedig az élménypillanatok "most és mindörökké" való megélését hangsúlyozza. Az új márkaesszencián alapuló üzenettel elsősorban a visszatérő jelleggel érkező prémium turistákat kívánják elérni. Az új szlogen ennek megfelelően: Bécs - Most - Örökre. Az elmúlt hét évben a várost must-see desztináció jelleggel pozicionáló Bécs - Most vagy soha! szlogennel operáltak. Az új bécsi márkastratégiáról további információ ide kattintva olvasható.



A Wien Tourismus-os kollegákkal való eszmecsere alapján az MTÜ külképviselője lát lehetőséget a harmadik piacokon történő összehangolt munkára és a Budapesttel való kapcsolatok szorosabbra fűzésére. Ennek egyik lépcsője lehet a Sister City Liner projekt megvalósítása, amely a két város közötti prémium utasforgalmat erősítheti, s alapot biztosít közös termékfejlesztéshez.

Bécsben minden eltöltött vendégéjszaka után idegenforgalmi adót kell fizetni. Az adó mértéke a reggeli díja nélkül számított, nettó szállásdíjbevétel 3,2 százaléka. Az osztrák főváros a teljes befizetett összeget desztinációs marketingre fordítja, ezáltal az idegenforgalmi adó a Wien Tourismus legfontosabb finanszírozási forrása, amely mintegy 17 millió euró, azaz éves szinten 5,5 milliárd forint. Az idén szeptemberben elfogadott új tartományi turizmustörvény alapján az adót az Airbnb-jellegű szállásokra is kivetik, így a forrásaik tovább nőnek.


Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?