Imádnak minket, de a cseheket még jobban

A szomszédos országokkal összehasonlítva nem állunk rosszul a kínai beutazókat tekintve, ám Csehország több mint kétszer annyi kínait vonz, Ausztria pedig toronymagasan vezet a térségben.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Akínai turisták több mint 97,3 millió alkalommal utaztak külföldre 2013-ban, ami több mint a duplája a 2009-es kiutazások számának (abban az évben 47,7 millió kiutazást regisztráltak). Az előrejelzések szerint 2018-ra ez a szám 160 millió körül alakulhat, ami óriási növekedésnek számít. Nem beszélve arról, hogy utazásaik alkalmával a kínaiak költik a legtöbbet a világon az összesített adatokat tekintve. Bár a kínai gazdaság fejlődésének üteme az elmúlt években kissé lassult, még így is várható, hogy a következő öt évben gyors növekedésnek indul. Ez azt jelenti, hogy még több turista fog útnak indulni.

A külföldre utazó kínai turisták többféleképpen is csoportokba oszthatók: aszerint, hogy fiatalok vagy idősek, egyéni vagy csoportos utazók, illetve hogy tapasztalt turisták, vagy netán először utaznak országukon kívül.

A kínaiak legnépszerűbb úti céljai közé tartoznak a délkelet-ázsiai országok, illetve a két különleges igazgatású terület, Hongkong és Makaó.

A megállíthatatlan városiasodásnak az a következménye, hogy egyre több kínainak lesz kapcsolata a külvilággal, a kormány pedig olyan irányelveket határozott meg, amelyek még inkább elősegítik a turisztikai szektor terjeszkedését. Bár a három gigászi városon – Pekingen, Sanghajon és Kantonon – kívül a légi közlekedés még limitált, éppen ezért ennek kiterjesztésére van szükség ahhoz, hogy még inkább növekedhessen a kiutazó kínai turisták száma.

MILYENEK A KÍNAI TURISTÁK?

Akad néhány jellemző, amely általában elmondható a kínai utazókról. Például az, hogy a legtöbbjük számára presztízskérdés a külföldi utazás, főleg, mivel erre csak az utóbbi néhány évben lett lehetősége a népesség egy részének. Éppen ezért az élmények, képek, videók megosztása a közösségi oldalakon különösen fontos számukra, ugyanúgy, mint az adott desztinációra jellemző szuvenírek vásárlása. Másrészt a kínaiak elvárják a magas minőségű szolgáltatásokat, illetve azt, hogy tisztelettel és udvariasan forduljanak hozzájuk úti céljukon. A kínai turisták egyre többet kutatnak az interneten, és tervezik meg külföldi utazásaikat a világhálón elérhető információk alapján, ám az online foglalások aránya még meglehetősen alacsony. Egy felmérés szerint kevesebb mint tizenöt százalékuk foglalja le útját a weben keresztül.

A kínaiak eddig főként csoportos utazásokon vettek részt, azonban az egyéni utak száma sokkal dinamikusabban növekszik, mint a csoportosoké. Ez nem azt jelenti, hogy egyedül indulnának el, a legtöbbször családtagokkal, barátokkal utaznak. Alig tíz százalékuk veszi teljesen egyedül nyakába a világot.

Természetesen vannak átfedések az egyes kategóriák között. Például az idősebbek általában utazási csomagokat vásárolnak, az egyénileg utazók pedig szinte mindig tapasztaltabb turisták. Akik először hagyják el az országot, lehetnek bár idősek vagy fiatalok, legtöbbször csoportos utazásokon vesznek részt.

2013-ban Magyarországra 75603 kínai turista érkezett, ezzel a 38. helyet foglaljuk el a népszerűségi listán. Érdekesség, hogy Csehország 174263 kínai turistával a 31. helyen áll, Lengyelország a 47. helyre került 37604 beutazó kínaival, Szlovákia pedig 21467-tel az 50. helyen van. Ausztria már jóval népszerűbb: a 21. helyen áll 408509 érkező turistával.

Nem meglepő, hogy Ausztriába ennyi kínai turista érkezik: Bécs és Peking között ugyanis közvetlen légi járat működik. Csehországnak is van ázsiai kapcsolata – a Korean Air köti össze Prágát és Szöult, de még inkább megemelkedhet az ide érkező kínaiak száma, ha realizálódik a nemrég bejelentett Prága–Sanghaj közvetlen járat.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.