Imázsváltás Észak-Alföldön

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv Észak-alföldi Operatív Program támogatási rendszere keretében 63.277.064 Ft támogatást nyert a Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület „Helyi TDMSZ kialakítása Debrecen-Hortobágy turisztikai versenyképességének erősítése céljából” elnevezésű projekt megvalósítására, melynek elszámolható költsége 74.443.605 Ft. A pályázatot Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata készítette el és nyújtotta be. A megvalósításhoz Debrecen önkormányzata 11.066.541 Ft, míg Hortobágy község önkormányzata 100.000 Ft önrészt biztosított.

Debrecen város és Hortobágy község önkormányzata a 2003-ban alakult Debrecen Turizmusáért Egyesülettel (Dete) közösen hozta létre helyi TDM szervezetét. A több mint 40 tagot számláló egyesületnek számos turizmushoz kapcsolódó vállalkozás, intézmény és szervezet a tagja, mely 2009 őszétől Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület - azaz a turisztikai desztináció menedzsment szervezet - néven működik. A helyi TDM szervezet elsődleges célja a turisztikai kínálat népszerűsítése, a komplex turisztikai szolgáltatások kialakítása, vendégéjszakák számának növelése, a terület imázsának erősítése, turizmusfejlesztés.

A projekt keretén belül első lépésként elkészültek azok a piackutatáson alapuló tanulmányok és stratégiák, amelyek a jövőbeni turisztikai és marketing munka szakmai irányvonalainak megalapozását jelentik. A szervezet a piacon történő pozícionálást egy jól megkülönböztethető, egyedi értékeket közvetítő márkán keresztül tervezi megvalósítani, mely márka hosszútávon jelent minőségi szolgáltatásokat a turisták számára. A pályázat keretében megvalósult Debrecen és Hortobágy turisztikai desztináció új arculata, melynek fő motívumai a két szimbólummá vált építmény, a debreceni Református Nagytemplom és a hortobágyi Kilenclyukú híd. A két települést – idézve a máig élő hagyományok töretlen folytonosságát – egy lendületet sugárzó, a desztinációra jellemező népi motívummokkal díszített ív köti össze, melyben a zöld a természetre, a sárga a Napra és Debrecenre utal. A közös szlogen, a „Pusztán csodálatos” egyszerre helyezi el földrajzilag Debrecent és Hortobágyot, illetve utal a desztináció sokszínű kínálatára. A közös arculat alapján készült el a szervezet 4 nyelvű (magyar, angol, német, román) információs kiadványa összesen 16 500 példányban.

A projekt eredményeként a megújult debreceni Tourinform irodába, valamint a Hortobágyi információs irodába modern eszközpark is kialakításra került. Reklám-, irodai és informatikai eszközök beszerzése mellett az új arculat alapján a turisztikai honlap fejlesztése is megtörtént. Az információs irodákban elérhető turisztikai szolgáltatás, a GPS alapú hangos városnéző rendszer, új, 3 nyelven készült útvonalakkal bővült. Az okos készülékek segítségével a magyar mellett angol és német nyelven fedezhetik fel a turisták Debrecen és Hortobágy értékeit, látnivalóit. A városnéző útvonalakat a turisták saját tempójuk szerint és az általuk meghatározott időtartam alatt járhatják végig. A pályázat keretében a rendszerhez 6 db kerékpár és 6 db kihangosítóval ellátott hangos városkalauz készülék került beszerzésre.

A desztinációt 7 belföldi utazási kiállításon népszerűsítette a szervezet. Többek között Szegeden, Nyíregyházán és Pécsen. Debrecen és Hortobágy a Magyar Turizmus Zrt. Északalföldi Regionális Marketing Igazgatóság 320 m2-es standján önálló installációval, 80 m2 területen adott ízelítőt a települések turisztikai kínálatából az érdeklődőknek. A régió standja 2011-ben elnyerte a Legjobb attrakciónak járó díjat. A kiállítást közel 60 000 látogató tekintette meg.

Debrecenbe és Hortobágyra évente több ezer látogató érkezik, akik az információkért elsősorban a helyi turisztikai információs irodákat keresik fel. Látogató-menedzsment rendszer fejlesztése keretében 7 darab érintőképernyős terminál (touch info) került kihelyezésre Debrecen és Hortobágy turisták által látogatottabb pontjain, többek között a Kossuth téren, a debreceni vasútállomás érkezési oldalánál, Hortobágy főterén, a Petőfi téren. Minden, a képernyőkön megjelenő tartalom digitálisan kezelhető, a több nyelvű turisztikai honlap adatbázisában megtalálható információk, programajánlatok, látnivalók leírásai a turisták és a helyi lakosok számára gyorsan és könnyen hozzáférhetőek a kioszkok használatával.

A tagok képzéseken, illetve belföldi és külföldi tanulmányutakon vettek részt, melynek célja a hazai és a határon túli TDM szervezetek munkájának, működésének, tapasztalatainak megismerése, valamint a kapcsolatépítés. A szervezet a desztináció egységes márkájának kialakítása és annak piacra vitele mellett a kapcsolódó szolgáltatásokon keresztül munkahelyeket teremt és bevételeket generál a szolgáltatóknak, az attrakciógazdáknak és a helyi önkormányzatnak. Az egyesület a tdmmunkaszervezet működéséhez 7 munkahelyet hozott létre.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.