hirdetés
hirdetés

Imázsváltás Észak-Alföldön

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv Észak-alföldi Operatív Program támogatási rendszere keretében 63.277.064 Ft támogatást nyert a Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület „Helyi TDMSZ kialakítása Debrecen-Hortobágy turisztikai versenyképességének erősítése céljából” elnevezésű projekt megvalósítására, melynek elszámolható költsége 74.443.605 Ft. A pályázatot Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata készítette el és nyújtotta be. A megvalósításhoz Debrecen önkormányzata 11.066.541 Ft, míg Hortobágy község önkormányzata 100.000 Ft önrészt biztosított.

hirdetés

Debrecen város és Hortobágy község önkormányzata a 2003-ban alakult Debrecen Turizmusáért Egyesülettel (Dete) közösen hozta létre helyi TDM szervezetét. A több mint 40 tagot számláló egyesületnek számos turizmushoz kapcsolódó vállalkozás, intézmény és szervezet a tagja, mely 2009 őszétől Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület - azaz a turisztikai desztináció menedzsment szervezet - néven működik. A helyi TDM szervezet elsődleges célja a turisztikai kínálat népszerűsítése, a komplex turisztikai szolgáltatások kialakítása, vendégéjszakák számának növelése, a terület imázsának erősítése, turizmusfejlesztés.

A projekt keretén belül első lépésként elkészültek azok a piackutatáson alapuló tanulmányok és stratégiák, amelyek a jövőbeni turisztikai és marketing munka szakmai irányvonalainak megalapozását jelentik. A szervezet a piacon történő pozícionálást egy jól megkülönböztethető, egyedi értékeket közvetítő márkán keresztül tervezi megvalósítani, mely márka hosszútávon jelent minőségi szolgáltatásokat a turisták számára. A pályázat keretében megvalósult Debrecen és Hortobágy turisztikai desztináció új arculata, melynek fő motívumai a két szimbólummá vált építmény, a debreceni Református Nagytemplom és a hortobágyi Kilenclyukú híd. A két települést – idézve a máig élő hagyományok töretlen folytonosságát – egy lendületet sugárzó, a desztinációra jellemező népi motívummokkal díszített ív köti össze, melyben a zöld a természetre, a sárga a Napra és Debrecenre utal. A közös szlogen, a „Pusztán csodálatos” egyszerre helyezi el földrajzilag Debrecent és Hortobágyot, illetve utal a desztináció sokszínű kínálatára. A közös arculat alapján készült el a szervezet 4 nyelvű (magyar, angol, német, román) információs kiadványa összesen 16 500 példányban.

A projekt eredményeként a megújult debreceni Tourinform irodába, valamint a Hortobágyi információs irodába modern eszközpark is kialakításra került. Reklám-, irodai és informatikai eszközök beszerzése mellett az új arculat alapján a turisztikai honlap fejlesztése is megtörtént. Az információs irodákban elérhető turisztikai szolgáltatás, a GPS alapú hangos városnéző rendszer, új, 3 nyelven készült útvonalakkal bővült. Az okos készülékek segítségével a magyar mellett angol és német nyelven fedezhetik fel a turisták Debrecen és Hortobágy értékeit, látnivalóit. A városnéző útvonalakat a turisták saját tempójuk szerint és az általuk meghatározott időtartam alatt járhatják végig. A pályázat keretében a rendszerhez 6 db kerékpár és 6 db kihangosítóval ellátott hangos városkalauz készülék került beszerzésre.

A desztinációt 7 belföldi utazási kiállításon népszerűsítette a szervezet. Többek között Szegeden, Nyíregyházán és Pécsen. Debrecen és Hortobágy a Magyar Turizmus Zrt. Északalföldi Regionális Marketing Igazgatóság 320 m2-es standján önálló installációval, 80 m2 területen adott ízelítőt a települések turisztikai kínálatából az érdeklődőknek. A régió standja 2011-ben elnyerte a Legjobb attrakciónak járó díjat. A kiállítást közel 60 000 látogató tekintette meg.

Debrecenbe és Hortobágyra évente több ezer látogató érkezik, akik az információkért elsősorban a helyi turisztikai információs irodákat keresik fel. Látogató-menedzsment rendszer fejlesztése keretében 7 darab érintőképernyős terminál (touch info) került kihelyezésre Debrecen és Hortobágy turisták által látogatottabb pontjain, többek között a Kossuth téren, a debreceni vasútállomás érkezési oldalánál, Hortobágy főterén, a Petőfi téren. Minden, a képernyőkön megjelenő tartalom digitálisan kezelhető, a több nyelvű turisztikai honlap adatbázisában megtalálható információk, programajánlatok, látnivalók leírásai a turisták és a helyi lakosok számára gyorsan és könnyen hozzáférhetőek a kioszkok használatával.

A tagok képzéseken, illetve belföldi és külföldi tanulmányutakon vettek részt, melynek célja a hazai és a határon túli TDM szervezetek munkájának, működésének, tapasztalatainak megismerése, valamint a kapcsolatépítés. A szervezet a desztináció egységes márkájának kialakítása és annak piacra vitele mellett a kapcsolódó szolgáltatásokon keresztül munkahelyeket teremt és bevételeket generál a szolgáltatóknak, az attrakciógazdáknak és a helyi önkormányzatnak. Az egyesület a tdmmunkaszervezet működéséhez 7 munkahelyet hozott létre.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk