Indul a nyári szezon a Velencei-tónál

A régió turisztikai eredményeinek ismertetésével és a térség legújabb turisztikai fejlesztéseinek bemutatásával nyitották meg az idei szezont a Velencei-tónál.

A térség országgyűlési képviselője, az Országgyűlés Kulturális- és Sajtóbizottságának elnöke, L. Simon László, valamint Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese június 4-i velencei sajtótájékoztatójukon gyümölcsöző együttműködésüket emelték ki. 

A képviselő szerint három éve a helyi TDM szervezetek és a fejlesztési tanács összefogott, hogy a térséget újrapozícionálják, kiemeljék a '70-es évek hangulatából, többek között elérjék, hogy a tó körbekerékpározható legyen, és a turisták ne csak egy napra jöjjenek.

A fejlesztésekről szólva elmondta, hogy mintegy kilenc kilométer hosszú kerékpárút építése kezdődik meg júniusban a Velencei-tó déli partján. A 730 millió forintos fejlesztés várhatóan az idén befejeződik. Ezen kívül több új híd épül és több helyen közvilágítást is létesítenek a kerékpárutak mellé. A távlati tervek szerint további kilenc szakasszal és 32,6 kilométerrel bővítenék a Velencei-tó körüli kerékpárút-hálózatot.

A Vízi Sportiskola (VVSI) déli telephelyének 2,2 milliárd forintos teljes felújítása ősszel kezdődhet meg, az északi evezőspálya építészeti tervei is készen vannak.

- A fiatalok a jövő utazói, az ő utazási szokásaiknak megalapítása a cél – mondta Horváth Gergely. - Fel kell újtani a kikötőket és minőségi szálláshelyeket kell létrehozni, amelyek lehetnek apartmanok, vagy kempingek is, nemcsak többcsillagos szállodák - tette hozzá. A statisztikai adatok szerint tavaly Gárdonyban és Velencén tizenegy kemping, nyolc szálloda, 288 magánszálláshely és 8 strand várta a vendégeket.

- A magyar turizmus 2011-ben elérte a 2007-2008-as szintet, tavaly már rekordévet könyvelhetett el és az első negyedéves adatok alapján idén akár újabb rekordot dönthet - mondta.

A Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a belföldi utazók mind szélesebb rétegét szeretnék megszólítani több napra szóló termékcsomagok kidolgozásával, kommunikálva az időjárástól független, egész évben elérhető programokat, kikapcsolódási lehetőségeket. Az elektronikus médiában, valamint az interneten jelenleg is zajlik közös kampány. Az MT Zrt. júniusi, Zsongás kampányában kiemelt figyelmet szentelnek a Velencei-tónak. Az országos akcióban a vizuális elemek egyike is a Velencei tó. A „nem csak vízpart” szlogen is arra hívja fel a figyelmet, hogy a tó nemcsak nyáron, hanem egész évben várja az aktív pihenésre vágyókat. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?