Iránytű 2016: díjaztuk az év legjobb turisztikai kampányait

Április 1-jén, péntek délután ünnepélyes keretek között vehették át elismeréseiket a 2016-os Iránytű turisztikai kommunikációs verseny díjazottjai a Kazimir Bisztróban.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Turizmus Trend/Vendég&Hotel idén 11. alkalommal meghirdetett versenyének célja, hogy elismerje a legjobb turisztikai kommunikációs megoldásokat az elmúlt egy évből.

Idén is több újítás volt a verseny lebonyolításában. Idén is 7 kategóriában vártuk a nevezéseket, azonban a web és mobil pályázatokat idén összevontan, digitális megoldások kategóriába vártuk. A másik újítás idén, hogy kerestük a legjobb pr megoldásokat a turisztikai szektorból. A print kiadványokat, a tavaly életre hívott három alkategóriába, utazási irodai katalógusok, szállodai kiadványok és településmarketing szerinti bontásban kerestük. Ezen kívül eseménymarketing, kommunikáció az eladáshelyén, hirdetések és integrált reklámkampányok kategóriákba vártuk a nevezéseket.

Közel 60 nevezés érkezett az Iránytű 2016 versenyre. A legtöbb pályázat az elmúlt évekhez hasonlóan print kiadványok és digitális megoldások kategóriába érkezett, de az új pr megoldások kategória sem sokkal volt lemaradva. Nem csak a dobogós munkákat díjaztuk, hanem a döntőbe/shortlistre jutott megoldásokat is. A díjátadón összesen 35 oklevelet osztottunk ki a legjobbaknak. A shortlisteseken és a dobogósokon kívül  három különdíjat, valamint egy fődíjat is odaítélt a szakmai zsűri, az év turisztikai kommunikációs kampányáért.

Mit kell tudni a zsűrizésről?

A beadott munkákat szakmai zsűri értékelte, március 23-án a Turizmus Trend szerkesztőségében. A zsűri tagjai voltak: Mészáros Péter, grafikus, Berende Alexa, Turizmus Trend, online szerkesztő, Dr. Horváth Péter, Colonnade Insurance Magyarország, utasbiztosítás értékesítési igazgató, Krémer Julianna, Professional Publishing Hungary, művészeti vezető, Németh Tamás, McCann/Lowe, art director, Szabó Zsuzsanna, Professional Publishing Hungary, grafikus, Szántó Zoltán, Turizmus Trend, főszerkesztő, Víg Tamás, Vitalentum, turisztikai tanácsadó.

A pályázatokban nem csak a tartalmat és a hatékonyságot figyelte a zsűri, hanem a kreativitás, dizájn, és a pályázatok koherenciája is fontos szempont volt. Maga a beadott pályázatok színvonala is sokat nyom a latba.

És most nézzük az Iránytű 2016 legjobbjait:

Print kategória

a) Szállodai kiadványok

3. helyezett: Room Service - Radisson Blu Béke Hotel - Radisson Blu Béke Hotel

Döntőbe jutott: Pandora magazin - a mezőkövesdi Pandora Zsóry Apartmanok kiadványa senior korsztálynak - Spa Hotel Relax

b) Településmarketing

1. helyezett: Győri meséskönyvem III. - Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata

3. helyezett: Időtálló ízek - Büki recepteskönyv - Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület

3. helyezett: Szegedi turisztikai kiadványok – Fingerprint

Döntőbe jutott: Zalaegerszeg titkai - Városkalauz a múlt tükrében - Tourinform Zalaegerszeg

c) Utazási irodai katalógusok

Döntőbe jutott: Tengeri hajóutak katalógus 2016 – OTP Travel

Döntőbe jutott: IBUSZ zsebünkben a világ - Élmények korhatár nélkül - IBUSZ Utazási Irodák

Digitális megoldások

1. helyezett: Amadeus - Irodák Viadala - Merlin Communications

2. helyezett: Mellow Mood Hotels virtuális sightseeing app - MMG Hotels - GPS City Guide

3. helyezett: Mellow Mood Hotels központi weboldal - MMG Hotels

Döntőbe jutott: Hello Miskolc! - Integrált online turisztikai információszolgáltatás Miskolc módra - MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.

Döntőbe jutott: Eletreszolo.hu blogoldal - Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.

Döntőbe jutott: KidsOasis - Álom másodállás – Kidsoasis

Döntőbe jutott: Bajai séták / Baja walk - Bajai Turisztikai Nonprofit Kft.

Eseménymarketing

1. helyezett: Strandbusz - MyAd Marketing - Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.

2. helyezett: Lépj be a múltba! - Történelmi időutazás Ópusztaszeren – Fingerprint

Kommunikáció az eladás helyén (POS)

2. helyezett: Memories of Hungary: vásárlóközpontú turisztika - Memories of Hungary Bazilika

Hirdetések

Döntőbe jutott: Miskolc PASSzol Hozzád! - MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.

 

Pr megoldások a turizmusban

1. helyzett: EYOF (Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál 2017 Győr) film - Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata

2. helyezett: Budapest's Finest negyedévente megjelenő ingyenes angol nyelvű magazin – BFTK Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft.

Döntőbe jutott: Körös-menti imázsfilm (Szarvas, Békésszentandrás, Kondoros) - Körös-menti Turisztikai és Kulturális Egyesület

Döntőbe jutott: Miss Zselicvölgy 2015 - KRQ Kommunikációs Kft. - Zselicvölgy Szabadidőfarm

 

Integrált kampányok

1. helyezett: Hollókő, az élő falu - Hollókői Világörökség-kezelő Nonprofit Kft.

2. helyezett: Miskolc PASS - Mert Miskolc PASSzol hozzád! - MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.

3. helyezett: Zsolnay Kávéház - Tradíció és megújulás - Danubius Radisson Blu Béke Hotel - Upfront Média

Döntőbe jutott: Megyünk egy kört? Az Országos Kékkör projekt kommunikációja - Café PR

 

Különdíjak

A minőségi tartalomért: Zalaegerszeg titkai - Városkalauz a múlt tükrében - Tourinform Zalaegerszeg

A kiváló márkaépítésért: Eletreszolo.hu blogoldal - Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.

Az egyedülálló ötletért: Miss Zselicvölgy 2015 - KRQ Kommunikációs Kft. - Zselicvölgy Szabadidőfarm

Az év turisztikai kommunikációs kampánya fődíj

Hollókő, az élő falu - Hollókői Világörökség-kezelő Nonprofit Kft.


Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart problémáit

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart problémáit 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.
Esztergom megnyitotta az idei rendezvényszezont

Esztergom megnyitotta az idei rendezvényszezont 

Esztergom minden korábbinál színesebb rendezvényszezont nyit az idei évben.
Először született magyar győzelem a brüsszeli díjátadón

Először született magyar győzelem a brüsszeli díjátadón 

A fesztivál során immár negyedszerre osztották ki a rangos NEB díjakat, amelyek innovatív és fenntartható európai projekteket díjaznak

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.