Janus-arcú turizmus

Gyalogolni jó! – mondta Móricz Zsigmond, no meg a „láb mindig kéznél van”, tartja a népi okosság, tehát minden adott ahhoz, hogy az idei év a „Zöldturizmus évévé” avanzsáljon, ahogy ezt a Magyar Turizmus Zrt. idei marketingterve is tartalmazza.

Igaz, ebbe a zöld színbe nem-csak a természetjárás fér bele, de a kerékpározás, lovaglás, sőt a – még meg nem szüntetett – nemzeti parkok látogatása is. Újabb kampány, ezúttal a turizmus területén telve jószándékkal és a hozzátartozó dilettantizmussal. Hivatalosan ugyan szépen besorjázik a tematikus évek sorába, valójában alapok és távlatok híján nem több, mint ideig-óráig esetleg ható kampány. A homokra épített ház összedől, olvashatjuk már az Írásban is, és ez vár a zöldturizmusra is.

Janus istennek két arca volt, a természetjárásban ezt a másik arcot a kormány festi (sötétíti!) a turistákat is sújtó intézkedéseivel. Indulás a zöldbe! – hallatszik majd a rousseau-i felhívás, de mivel? Kérdezik majd jogosan a menni akarók. A márciusban induló kampánnyal egy időben ugyanis megszűnik vagy 500 km vasútvonal, többségükben a legszebb természetjáró területeken: a Bakonyban, a Zalai-dombságban, a Mátra- alján, a Tarna- és a Hernád-völgyében, a Villányi-hegységnél.

Nem baj, marad azért a busz, ötszöri átszállással, kiszámíthatatlan menetrenddel és drágán. Nem is baj persze, hogy nem lesz vonat, hiszen a zöldturizmus tiszteletére márciustól megszűnik a természetjárók csoportos vasúti kedvezménye is. Igaz, ezt egyszer már elvették, aztán visszaadták. Most megint elveszik, majd… Valamit nagyon rosszul tudunk – és ebben a polgároknak és a turistáknak biztosan csak jót akaró turisztikai szakemberek nem hibásak –, az egészség, a népegészség megtartásának egyik legegyszerűbb, legolcsóbb és leghatásosabb eszköze lehetne a természetjárás. És nem csupán a részt vevő állampolgároknak, de a polgárokat kiszolgáló államnak is. Ehelyett azonban megszűntek és eltűntek a turistaházak, tele vannak szeméttel az erdők, gazdátlanok a jelzett ösvények, felszedik a vasúti síneket, és köddé foszlik a kicsike támogatás is. Marad csak a „zöld” év és a magyar nóta: „Zöldre van a, zöldre van a rácsos kapu festve…”


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?