Sikeres téli szezonban bíznak a francia szakemberek

Bár a téli sportok hazai kedvelői közül relatíve kevesen utaznak Franciaországba, a szerdai workshopon Magyarországra érkező francia utazási irodák, szállodák és turisztikai szervezetek szerint idén is élénk a magyar érdeklődés síterepeik iránt – hangzott el a Hotel Kozmoban rendezett workshopon.

Az eseményen részt vett Solenne Morel, az Atout France ausztriai és közép-európai helyettes igazgatója, valamint Dagmar Grzeja területi marketing vezető is.

A Provence-Alpes-Côte d´Azur regionális turisztikai vezetője, valamint Alpe d'Huez, valamint Les Deux Alpes, Auron & Isola 2000, a Les Menuires, Serre Chevalier, les Sybelles, Labellemontagne, Skiset, Vacancéole turisztikai irodák Magyarországra látogató képviselői szerint a téli sportok egyre jelentősebb vonzerőt játszanak a francia idegenforgalomban.

Kisebb-nagyobb panziók, apartmanok és luxus szállodák, különféle árszinteken, egyaránt várják a vendégeket, főleg a fiatalokra és a gyermekkel érkező családokra gondolva - ezt minden résztvevő kiemelte.

Ami a foglalásokat illeti, a Magyarországon két házzal is jelenlévő, praktikus, kényelmes, fiatalos szobákat kínáló BB Hôtels, valamint a Fabulous Hotels, és a SBM Monte Carlo szakemberei jöttek el Budapestre, bemutatva szálláshelyeiket. A nizzai reptér ezektől 1-2 órányi távolságra található, ahonnan shuttle buszokat is indítanak, kedvezményes áron.

Az utóbbi két és fél év a francia utazási szektort is megviselte, de még így is a világ legnépszerűbb úti célja maradt: tavaly mintegy 45 millió látogatót fogadtak, ez egyébként a fele a szokásos éves látogatói számnak, de a járványhoz képest ez is szép eredmény.

Amint az a nyáron a nagykövetségen rendezett workshopon elhangzott, a francia államigazgatás nagy mértékben támogatja a szektort, hogy megőrizhesse vezető turisztikai pozícióját, egyben erős hangsúlyt fektessen a fenntartható turizmusra.

A járvány ideje alatt arra is volt idő, hogy újragondolják az ország turisztikai adottságainak sorrendjét és a marketing politikát, amelyre több országban is volt példa.

Tavaly mutatták be a Destination France-t, a turizmus újraindítását és átalakítását célzó tervet, amely 1,9 milliárd eurós költségvetéssel rendelkezik. Azontúl, hogy fejlesztik a turisztikai szolgáltatásokat és új látnivalókat vonnak be, szeretnék a szektor vonzerejét növelni az álláskeresők körében, mivel nagy a munkaerőhiány.

A távlati terv, ahogyan az a nyári workshopon elhangzott, hogy Franciaország 2030-ra a fenntartható és a kerékpáros turizmus első számú célpontjává váljon, és erre jelentős központi forrást biztosítanak.

Elek Lenke

Laptestvérünk, a Privátbankár


Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.