Az uniós tagországok mellett Norvágiában és Izlandon is kitelepült egy-egy információs pulttal az Európai Fogyasztói Központ (ECC) a repülőterekre. A ferihegyi nemzetközi repülőtér 2B terminálján, a biztonsági ellenőrzés előtt osztogatta az ECC reggel 7-től délután 6-ig a légi utasok jogait magyarul és angolul igen részletesen és közérthetően tárgyaló szórólapjait. Az akció célja, hogy növeljék az utasok fogyasztói tudatát illetve a témával kapcsolatos ismereteit. A szórólapok tájékoztatnak a járatok törlése, késése valamint a beszállás visszautasítása esetén az utasokat megillető jogokról, a a légi utasok jogairól szóló 261/2004/EK uniós rendelet alapján.
Dr. Kriesch Attila, az ECC magyarországi igazgatója elmondta: 2010-ben 71 ezer panasz érkezett a fogyasztói központhoz, melyből 15 ezer volt légi közlekedéssel kapcsolatos. Jellemzően a késésekre, beszállás visszautasítására, járattörlésekre vonatkoznak a panaszok. Az is előfordul, hogy a légitársaságok az utas fenti esetek miatt keletkezett költségeit nem téríti meg.
Kriesch elmondta: az ECC ingyenes jogi segítséget nyújt a határon átnyúló szerződésből eredő, egyedi fogyasztói panaszok és jogviták intézése során, melyek sokszor olyan értékhatárra terjednek ki, melyek miatt a károsult nem fogadna ügyvédet vagy fizetné a birósági eljárás költségeit. A követelés kis mértéke visszatarthatja a fogyasztót követelése érvényesítésétől - fogalmazott Kriesch. Idén január elseje óta az ECC magyarországi központjának segítségével mintegy 2,5 millió forintnyi kértérítést íteltek meg a központ ügyfelei számára. Ugyanakkor az ECC-hez benyújtott panaszok száma, a légiközlekedésre vonatkozóan is, nőtt az elmúlt időszak alatt - tudtuk meg.
Kriesch Attila hozzátette: az ECC által indított eljárások megfelelő bizonyíték rendelkezésére állása esetén többségében sikerrel zárulnak. Ugyanakkor a magyar fogyasztók visszafogottabbak nyugati társaiknál, akár a nyelvismeret hiánya miatt is, ami viszont áthidalható az ECC segítségével.
Joga van a légi utasoknak
Nagyon sok mindenhez, melyet csütörtökön 23 ország 27 repülőterén tudatosított az utasokkal a fogyasztóvédelem. Munkatársunktól
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt
Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő
A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom.
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton
Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra
Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága
Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat
Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről
Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál
A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből
Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően
Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Interjú
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban
A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk
Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.