Kampány a derű jegyében

Őszi szakaszába érkezett a Magyar Turizmus Zrt. belföldi fogyasztói kampánya: a derű jegyében a hazai turisztikai régiók bor és gasztronómiai kínálatára, őszi rendezvényeire és aktív programjaira irányítja a figyelmet a nemzeti turisztikai marketingszervezet.

A Magyar Turizmus Zrt. termékalapú belföldi kampánya 2013-ban az utazásra, mint élményre és egy-egy olyan hangulatra, életérzésre épül, amely valós belföldi utazási motivációt jelent. A négy évszakban négy hangulatot sugallva (Harmónia, Ébredés, Zsongás, Derű) fűzik össze a nagyközönség számára a turisztikai termékeket és azokat a régiókat, amelyekben az adott termék domináns. Az őszi kampány Észak-Magyarországra, a Dél-Dunántúlra és a Nyugat-Dunántúlra összpontosít.
Az őszi hirdetések szlogenje: Minden ízében Magyarország! – Ősz a gasztronómia jegyében. A hirdetésekkel a társaság ösztönözni kívánja – elsősorban a városi – lakosságot, hogy a szüret és újborkészítés időszakában minél többen látogassanak el a hazai tájakra, hiszen a bor igazi megismerése lehetetlen termőhelyének felfedezése nélkül. Az ősz számos izgalmas fesztivált is kínál a kalandvágyó látogatók számára, az országszerte zajló programok között a bor- és gasztronómia kedvelői és a különleges programokra vágyók egyaránt találnak kedvükre valót.
A turisztikai termékekhez ezúttal is kapcsolódnak régiós akciók, az ajánlatokat és programokat a megújult weboldalán népszerűsíti a társaság. A kampány kreatívjain is felhívják a figyelmet az itthon.hu oldalra, valamint emlékeztetnek a SZÉP-kártya szálláshelyi felhasználásának előnyeire is.
A közterületi hirdetéseken kívül a nyomtatott és az elektronikus sajtóban is megjelennek a kampány kreatívjai, amelyek november elejéig láthatók, emellett az itthon.hu honlapra mutató internetes bannereket is közzétesznek több online felületen. Az imázshirdetések mellett PR-cikkek is részei kampánynak.
A kampányt Facebook-aktivitás is kíséri: a „LEGYEN EGY VENDÉGED” elnevezésű promócióban három magyarországi turisztikai régió - Észak-Magyarország, Dél-Dunántúl és Nyugat-Dunántúl – kedvezményes ajánlatai közül lehet választani. A résztvevő első lépésként kiválasztja azt a régiót, ahová utazni szeretne. A választott régióban a rendelkezésre álló ajánlatokból kiválasztja a neki tetszőt, ezt egy elektronikus képeslapon feladva eljuttathatja annak a személynek, akivel ezt együtt szeretné igénybe venni. Az ajánlatra mutató linket a képeslap tartalmazza. Ha az ajánlat mindkettőjük tetszését elnyeri, akkor azt a szolgáltatóval való egyeztetést követően vehetik igénybe. A résztvevők között két alkalommal 5-5 darab Hungary Card-ot is kisorsolnak a promóció időtartama alatt.
A kampány üzenetét a társaság személyesen is tolmácsolta, tolmácsolja több nagy hazai rendezvényen (Etyeki Piknik, V. Libamájfesztivál, Országos Kisvasutak Napja, Budavári Borfesztivál). Az MT Zrt. munkatársai minden kitelepülés alkalmával naprakész információval szolgálnak hazánk turisztikai kínálatáról, emellett a Magyarországot, illetve a hazai régiókat részletesebben bemutató kiadványokból lehet válogatni.
A hazai régiók őszi turisztikai kínálatáról legközelebb szeptember 18-22. között a budapesti OMÉK-on (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás) a Hungexpo G pavilonjában személyesen is tájékozódhat a nagyközönség, ahol helyi termékekkel és turisztikai ajánlatokkal találkozhatnak, illetve remek borokat is kóstolhatnak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.