Két új DZT partner

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsa 2012. december 12-én Frankfurt am Mainban 81. ülésén két új tag felvételéről döntött: 2013. január 1-jétől a McArthurGlen Designer Outlets Berlin & Neumünster, illetve a Goethe-Intézet is a DZT partnerei közé tartozik.

A DZT jelenleg 67 taggal büszkélkedhet, közöttük számos turisztikai vállalkozás, tartományi marketingszervezet és szövetség, valamint marketing-együttműködés is megtalálható. A DZT partnereivel közösen olyan kooperációt hoz létre, amely a németországi turizmus egyes résztvevői számára lehetőséget nyújt, hogy részesüljenek a DZT globális értékesítési hálózatának előnyeiben, például a marketingakciókban, illetve a vásárokon való részvételek által.

2013-tól két új, erős partner

„A McArthurGlen Group a dizájner-outletközpontok vezető fejlesztője, tulajdonosa és üzemeltetője Európában, a cégcsoport portfóliójában jelenleg 21 dizájner-outletközpont található, amelyek 8 országban, kétezer üzletben több mint 750 dizájnermárkát tartanak. A McArthurGlen Európában 600 ezer négyzetméter összes bolti területtel több outletfelületet kínál minden más üzemeltetőnél (Forrás: Ecostra 2010). Évente 75 millió látogató használja ki ezt a kínálatot. A vállalkozás Németországban két helyszínen van jelen: a Designer Outlet Berlin egy brandenburgi falu mintájára épült fel, és kereken 80 üzletben több mint 100 luxus-, dizájner- és életmódmárkát kínál. Az új dizájneroutlet Neumünsterben (Hamburg közelében) 2012. szeptemberében nyitotta meg kapuit. Tekintettel a vásárlás kiemelt szerepére a nemzetközi vendégeknél, a tagság által számos együttműködési lehetőség nyílik a McArthurGlen Group és a DZT számára.

A Goethe-Intézet Németország nemzetközi szinten tevékenykedő kulturális intézménye, amely mintegy 100 országban több mint 60 éve foglalkozik a külföldi kultúrpolitika és a képzések feladataival. A német nyelvtanfolyamok vezető piaci résztvevőjeként a 13 németországi Goethe-Intézet (északon Hamburgtól egészen délen Freiburgig) évi kereken 40 ezer tanulóval jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a külföldi vendégek ne csupán a német nyelvet sajátítsák el, hanem testközelből megismerjék az úticél Németország sokszínűségét, lakosait és hétköznapjait is. Ezek a résztvevők hazáikban továbbadják élményeiket, illetve sokan közülük visszatérnek, hogy felfrissítsék a németországi hetek izgalmas emlékeit.

A DZT-vel közösen számos lehetőség adódik, hogy Németország külföldön még vonzóbb úticélként mutatkozzon be. Ebben az évben a DZT ifjusági turisztikai kampánya áll a középpontban: „Ifjusági turizmus – Hotspots, Brandnew, Lifestyle” mottóval a DZT most marketing és értékesítési tevékenységeivel különösen a fiatalokat célozza meg.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.