A hazai turizmust, borokat és a közlekedésbiztonságot népszerűsítő háromnapos bortúra idén a Tokaji, Egri és Mátrai Borvidéket járja be. Az idei bortúra háziasszonya, Czippán Anett , az egyik kereskedelmi csatorna műsorvezetője sorsolta ki a sajtótájékoztató nyilvánossága előtt a rajtszámokat, és az is kiderült, miért érdemes idén ellátogatni az augusztus 30-ai gyöngyösi befutóra.
Egyben elhangzott, csak annak a versenycsapatnak lengetik majd meg a rajtzászlót, ahol az általában két vagy háromfős csapatok közül mindenki hiánytalanul lecsengeti addig a nem kevés (150 ezer forint/fő, amiben a a két napos szállás valamint az ellátás és néhány karton bor szerepel) nevezési díjat. A Rallye abszolút győztesének járó vándordíjért versengő csapatoknak idén is pontosan kell teljesíteniük az útvonalat, időben érinteniük az ellenőrző pontokat (a korábbi érkezésért és a késésért egyaránt büntetőpont jár), valamint az egyes állomásokon teljesítendő összesen 20 feladaton a lehető legtöbb pontot kell összegyűjteniük.
Elég húzósnak tűnik különben a naponta kijelölt versenytáv: a versenyzőknek az első nap 470 kilométert, a második nap 350 kilométert, a záró napon pedig 60 kilométert kell teljesíteniük. Mindezek mellett természetesen a bortúra célja, hogy a résztvevők és a szurkolók egyaránt remekül érezzék magukat augusztus 28-30. között. Mint az augusztus 18-án tartott sajtótájékoztató alkalmával a leendő résztvevők elmondták, elsősorban nem a kupa megnyeréséért, inkább a jó buli kedvéért ragadnak kormányt.
Persze mindig kardinális kérdés egy bortúra alkalmával, hogy ki vezet és ki iszik az „ellenőrzőpontok” alatt? Általában úgy oldják meg a kérdést a versenyzők, hogy a három nap során cserélgetik a sofőrülést, és így mindenki kóstolhat is, vezethet is. A tájékoztató végén egy szép gesztusra is sor került: Regöci Attila, a versenyt immár húsz éve szervező és életben tartó Regő Kft, tulajdonosa elmondta, a gyöngyösi befutó alkalmával gyűjtést szerveznek a túra alatt egyik első győztesük, Fehér György újságíró számára, aki nagybeteg, és gyógyszerekre sincs már pénze. Az összegyűjtött összeget Gyöngyösön adják át a bajba került ex-versenyző családjának. A közel 100 versenyző egyébként szponzorautókkal vág neki majd a tácvnak (egy francia autóscég gáláns felajánlása alapján), a benzinköltséget azonban minden versenyzőcsapat természetesen maga fizeti.