Kóstoltad már Budapest utcáit eső után?

Nemrégiben egy olyan igazi időutazásba csöppentem, ahol ősi elfeledett kultúrákat idéztünk meg vendéglátóinkkal, de felfedeztük Budapest utcáinak eső utáni vagy a hallhatatlanság ízét. Mindezt - bármennyire is hihetetlen - koktélokon keresztül.

Sárközi Marcell, és Simon Márk a Blue Fox bár két fenegyereke, akik ma már szinte elválaszthatatlanok egymástól, bemutatták a bár új koktélkínálatát, az Elysiumot, mely nem más, mint maga a Mennyország. Hogy is van ez? Nem, még nem ittam sokat! Már az óriásszemekkel ránk tekintő itallap steampunk dizájnja is azt sugallja, hogy ha az életben nem is, de itt, az Elysiumban a fogaskerekek bizony egymás mellé kerülnek végre és erre igenis nagy szüksége lenne mindenkinek.

„Lazaságra törekszünk, célunk, hogy a mindennapi embereket vonzzuk be, ne csak egy hotelbár legyünk." A Blue Fox bárnak ugyanis az ötcsillagos Kempinski Hotel Corvinus Budapest ad otthont, vendégeinek jó része mégsem a szállodából kerül ki.  "Élményt szeretnénk nyújtani, nem csak koktélokat keverni” - meséli a  nemzetközi tapasztalattal is rendelkező Marcell, Felhősi Attila vezető bártender tanítványa, akivel még együtt kezdték el az Elysium koncepció kialakítását. Ennek fő motívuma, hogy általában érzelmeink szülik a gondolatainkat, a gondolataink a cselekedeteinket, de néha bizony hiba csúszik a gépezetbe. Ha egy láncszem kimarad és gondolkodás nélkül cselekszünk, na akkor van szükség az Elysiumra, a tökéletes kikapcsolódásra!

„Mi nem is italt, hanem kikapcsolást árulunk, itt a termék 70%-a az élmény” – állítja Marcell. Szerinte koktélt inni újra trendi, és főként nem elérhetetlen. „Itt a bárban sem öltönyös, nyakkendős vendégek nyüzsögnek, sokkal jellemzőbb a lazaság és a megfizethetőség.”

A Taste of wildness koktél például igazi vadságot idéz. Már a valódi bőrbe csomagolt ital dizájnja is meglepő, a kígyógyümölcs héjában érkező izzó ital pedig magáért beszél. A bőrkulacsban érlelt összetevők, venezuelai rum, amaro és a single malt whisky füstössége határozza meg a koktél karakterét, melyet kevés vaníliával szelidítettek meg. Ki gondolta volna, hogy ehhez a vagány, tüzes, füstös ízvilághoz milyen jól esik majd a tonkababos étcsokoládé bonbon szárított szarvasbélszín porral és mangóval töltve, szárított piros erdei gyümölcsökben megforgatva? Vad, mert mind a 4 íz megjelenik a bonbonban: sós szarvasbélszín, édes-savanykás a mangó, keserű a csoki.

Na erről a virágcserépről senki nem mondja meg hogy kell meginni! A Sarcasm koktélnál mind megjelenésében, mind összetevőiben szarkasztikus benyomásra törekedtek a tervezők. Marcell szerint furcsának tűnhet a vargánya ízű venezuelai barna rum és a házi mandarinlikőr házassága, mégis ettől lesz igazán pikírt. A virágmotívum megjelenik a mellé kínált falatkában is: orchidea virágba töltött vargányakrém, alatta zellerchips.

Ha már olyan sokat emlegettük a felejtést, nézzük meg közelebbről az Oblivion koktél, ahol az elfeledett mexikói kultúra és ázsia elemek ötvöződnek a pohárban. Füstös mezcal, édes horchata, s a koktél tetején a yuzus cukorüveg úgy díszeleg, mintegy ablaküveg darabja, amelyet áttörve gátlásaink is feledésbe merülnek. Mellé kicsit meredek társításként aszaltszilvás burgonyachipset kínálnak, de az összhatás mégis egészen jól alakul. A horchata fűszeressége jelenik meg a garammasala-val ízesített aszaltszilvában, amelyet burgonyacsíkokban sütöttek ki ropogósra, a mezcal füstösségét a házilag füstölt maldon só egészítette ki.

A Street after rain koktél nem is akármilyen város, Budapest utcáinak eső utáni ízét idézi meg. „Mindenki emlékszik azokra a nyári napokra, amikor egy frissítő zápor után friss levegővel telik meg a tüdőnk. Ezt töltöttük pohárba.”- vallja a bártender. Valójában nekem a pirinyó kis macskakövek nyerték el legjobban a tetszésem a különleges kagylótálkában összegyűlt kis tócsára emlékeztető egzotikus koktélban. Az ital alapanyag a francia Le Gin, mely illatában is pincés, avaros illatot hordoz. Mindez remekül kiegészült az édesburgonya chips közé szervírozott francia camembert jellegű Reblochon sajttal.

Aki minezidáig túlélte és még mindig a saját lábán áll (vagy a székén ül) bizony megérdemli a Hallhatatlanság koktélt. Az Immortality könnyű és krémes, édes és sós. A Főnix madár hamvaiból éled újra, ez a kezdet és a vég. Ezt szimbolizálja a pohár oldalán a bergamottos fekete só.

Az itallapon a 11 koktél sem véletlen, hiszen ez a szám megjelenik a számmisztikában és a matematikában is, de Marcell a kettősséget és a kinyilatkoztatást látja benne, méghozzá az érzelmeinkét. Egyébként a végén bevallja, hogy szenvedélyes sörimádó, rajong a felsőeresztésű sörökért, partikon, baráti találkozókon csak ezt issza. Nagy előszeretettel kínálja ezért, mintegy ráadásként az ipás koktélt, melyben Ipa, Tio Pepe, a japán konyha titkos fűszere, a rizsbor (mirin), jerez, citrusos kubeba bors szirup és pirítós is megtalálta a helyét. De nem ez a lényeg, hanem hogy ez pont a tizenegyedik a bárlapon, mindennek a megkoronázása, a Liquid Soul, azaz a folyékony lélek. Ezt ezért nem szabad kihagyni. A végén minden kerek és egész, lehet hogy a fogaskerekek is a helyére kerültek, én mégis újrakezdeném!

 

Forrás: Vendég&Hotel Online


Hamarosan jön a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Hamarosan jön a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.