Látszatintézkedés „a turizmus fejlesztésére”?

Véget vetett az Országos Turisztikai Hatóság annak a módinak, hogy a szállodák, motelek, ifjúsági szállók, villák, panziók, fogadók saját maguk osztályozzák szolgáltatásaik minőségét csillagokkal, illetve margarétákkal. Az új rendelkezést Albert Zoltán, a Kovászna Megye Turizmusáért Egyesület munkatársa ismertette a Székely Hírmondóval.

2011 óta 5947 szállást kínáló egység „csillagozta” be magát, ezek közül a hatóságoknak eddig 1868-at sikerült ellenőrizni, akik sokszor jelentős eltérést tapasztaltak a feltüntetett csillagok száma és a nyújtott szolgáltatás minősége között. Egy júniusi rendelettel azt akarják elérni, hogy a szállótulajdonosok ne értelmezhessék szubjektíven a törvényt, ezért a turisztikai hatóság úgy döntött, június közepétől csak az állam adhatja a csillagokat, nyilatkozta nemrég Răzvan Filipescu, a hatóság elnöke. A maradék négyezer vendéglátó intézményt is ellenőrizni fogják, és – ha szembetűnő eltérést tapasztalnak – újraminősítik azokat.

Június 14-e óta a szállásadó egységeknek besorolási kérvényt kell benyújtaniuk a hatóságnak, amely 30 napon belül ideiglenes működési engedélyt bocsát ki, amely 30 napig érvényes. Ebben az időszakban a turisztikai hatóságnak ki kell szállnia a helyszínre ellenőrzésre, majd 15 napon belül ki kell állítania a végleges működési engedélyt - emeli ki a Székely Hírmondó. 

Albert Zoltán, a Kovászna Megye Turizmusáért Egyesület munkatársa elmondta, hogy a júniusban megjelent változtatások újdonságokat is hoznak a minősítés folyamatában. Most már kérik az alkalmazottak bejelentését igazoló kivonatot, ha nincs közművesítve a terület, környezetvédelmi engedélyt kell kiváltani. Ezentúl minden tervet és módosítást jóvá kell hagyatni az illetékes minisztériummal – eddig csak az új építésű épületek esetében volt erre szükség. Újdonság az is, hogy műemlék épületeknél – megfelelő indoklással – eltekintenek bizonyos építkezési kötöttségek betartásától, mert az ilyen típusú ingatlanokat nehezebb vendéglátásra alkalmas helyiséggé átalakítani. Be akarnak vezetni egy központosított vendég-nyilvántartási rendszert is, hogy véget vessenek a feketeturizmusnak. Kötelezővé vált a „pro natura” üzenet kifüggesztése is, ez a tisztítószerek környezetbarát felhasználását jelenti.

A minősítési folyamatban pontokat lehet gyűjteni, és ezek száma függvényében dől el, hogy egy-egy szálláshely hány csillagot ér. Pontotozzák, ha fogyatékkal élőknek is megfelel a bejárata, a szobákból erkélyre lehet kilépni, a parkolóhelyek száma megegyezik a szobák számával, a személyzet szakképzett, a recepción állandó jelleggel dolgoznak, a szobákban bőséges a fényforrás, van tévé, telefon stb., ha minél több a kiegészítő szolgáltatás (pl. kozmetikaszalon, autóbérlési lehetőség, fitneszterem stb.)

Hegedűs Ferenc, a kézdivásárhelyi Hotel Atrium tulajdonosa az újdonságokra így reagált a Székely Hírmondónak:

– Csillagháborúval nem lehet megoldani a turizmust. A szigorú előírások, kritériumok az osztályozáshoz teljesen fölöslegesek, mert egy-egy hotelnek, illetőleg szálláshelynek el kell nyernie a vendég tetszését. Ha tetszik neki, fizet érte, ha nem, máshová megy.

Forrás: Székely Hírmondó


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?